Partner, który przewiezie wszystko
Jak podkreśla przedsiębiorca, nieograniczony zasięg działalności to jedna z istotnych zalet współpracy franczyzowej z Northgate Logistics. – Biznes jest tak ułożony, że nie muszę otwierać kolejnych biur, żeby zwiększyć liczbę klientów. Wystarczy jedno biuro, by prowadzić szeroką działalność oraz realizować zlecenia polskie i zagraniczne – mówi Rafał Jaźwiński.
Northgate Logistics oferuje szeroki wachlarz usług, który uwzględnia każdy rodzaj transportu: drogowy, morski, kolejowy czy intermodalny.
– Nasi partnerzy nie muszą inwestować we flotę ciężarówek. Ich rolą nie będzie bowiem samodzielne świadczenie usług spedycyjnych, ale ich organizacja za pomocą wyselekcjonowanych i sprawdzonych podwykonawców. Głównym wydatkiem i zadaniem franczyzobiorcy, uruchamiając biznes, jest wyposażenie biura i zatrudnienie pracowników – wyjaśnia Ewa Kozłowska, expansion manager w Northgate Logistics. Organizator systemu nie pobiera opłat franczyzowych. Opłaty dotyczą kosztów licencji systemów niezbędnych do zarządzania działalnością.
Franczyzobiorca skupia się na sprzedaży usług i budowaniu portfela klientów oraz obsłudze zleceń w oparciu o zewnętrznych przewoźników. Jak podkreśla Ewa Kozłowska, w tym biznesie najlepiej sprawdzają się osoby komunikatywne, wielozadaniowe, które wiążą swoją przyszłość z logistyką i które mają predyspozycje do pracy w sprzedaży oraz umiejętności zarządzania zespołem. Organizator systemu dzieli się wygenerowanymi zyskami w proporcjach 60 do 40 proc. na korzyść franczyzobiorcy.
Otwarcie placówki franczyzowej pod marką Northgate Logistics i zatrudnienie trzech pracowników w biurze przez pierwszy rok działalności pozwoli na generowanie wyników zgodnie z modelem biznesowym, natomiast docelowo powinno być ich siedmiu. Organizator systemu zapewnia wsparcie w postaci intensywnych szkoleń dla partnera oraz jego pracowników, przygotowując ich do pracy w obszarze spedycji spotowej.
Biznes się rozwija
Partner z Białegostoku – Rafał Jaźwiński – do końca roku planuje jednak jeszcze powiększyć zespół z siedmiu do dziewięciu osób. Wynika to z rosnącej liczby zleceń.
– Mam niemal ten sam zespół od początku działalności. Nie doświadczyłem rotacji osób, jak to bywa gdzie indziej. W ciągu trzech lat wymieniłem jedynie dwie osoby. Być może dlatego, że centrala szkoli w zakresie rekrutacji personelu. Prawdopodobnie dzięki szkoleniom nabrałem umiejętności dobierania odpowiednich ludzi – zastanawia się franczyzobiorca.
Z satysfakcją przyznaje, że ma coraz więcej zleceń, w związku z czym potrzebuje więcej rąk do pracy. Od początku działalności, czyli w ciągu trzech lat, pozyskał ponad 100 klientów, a zlecenia realizuje nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Rafał Jaźwiński współpracuje przede wszystkim z firmami na zasadzie stałych zleceń. Jak twierdzi, zdarzają się pojedyncze projekty, ale najważniejsze są te B2B, których jest najwięcej i gwarantują stały dochód.
– Pamiętam, jak zaczynałem biznes od tzw. zimnych telefonów. Usiadłem za biurkiem w swoim nowym biurze i wraz z moimi trzema pracownikami zacząłem dzwonić do potencjalnych klientów. Nie było łatwo, ale z czasem moja baza kontaktów zaczęła się powiększać – wspomina Rafał Jaźwiński.
Franczyzobiorcy pozyskują klientów samodzielnie, ale też mogą korzystać z bazy ponad 600 tys. zarejestrowanych firm w centralnej bazie Northgate Logistics. Model franczyzowy wyraźnie opisuje zasady współpracy z kontrahentami, by nie tworzyć wewnętrznej konkurencji między franczyzobiorcami.
Szkolenie na start i stałe wsparcie
Organizator systemu wspiera franczyzobiorców od momentu podpisania umowy licencyjnej. Współpraca zaczyna się od gruntownego szkolenia, które wprowadza partnera do biznesu. Jest to szkolenie wstępne, natomiast w trakcie współpracy partner i jego pracownicy przechodzą szkolenia w centrali Pruszczu Gdańskim oraz online. Pierwsze szkolenie trwa miesiąc – dwa tygodnie w centrali firmy i obejmuje wiedzę teoretyczną z zakresu zarządzania firmą, natomiast druga część szkolenia polega na nabywaniu umiejętności praktycznych w jednym z punktów Northgate Logistics. Franczyzobiorca uczestniczy wówczas w życiu placówki, pozyskuje i obsługuje klientów, czy rekrutuje pracowników.
Franczyzodawca nie wymaga od franczyzobiorcy wykształcenia biznesowego, ani związanego z branżą. – Zapewniamy pomoc przez cały okres trwania umowy franczyzowej, która trwa pięć lat z możliwością jej przedłużenia. Partnerzy korzystają ze wsparcia naszych koordynatorów i trenerów, którzy regularnie przyjeżdżają do placówek lub spotykają się online – zapewnia Ewa Kozłowska. To ważne szczególnie w pierwszym okresie działalności, gdy pojawiają się pierwsi klienci. Franczyzobiorcy biorą także udział w różnego rodzaju konferencjach branżowych, podczas których pozyskują nowych klientów i poszerzają wiedzę. Ponadto przez cały okres działalności otrzymują wsparcie opiekunów, którzy natychmiast reagują na ich potrzeby.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...