Partner, który przewiezie wszystko

Franczyza dla komunikatywnych / Jako franczyzobiorcy Northgate Logistics najlepiej sprawdzają się osoby komunikatywne, wielozadaniowe, które wiążą swoją przyszłość z logistyką i które mają predyspozycje do pracy w sprzedaży oraz umiejętności zarządzania zespołem.
Wtorek
24.06.2025
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
 

Jak podkreśla przedsiębiorca, nieograniczony zasięg działalności to jedna z istotnych zalet współpracy franczyzowej z Northgate Logistics. – Biznes jest tak ułożony, że nie muszę otwierać kolejnych biur, żeby zwiększyć liczbę klientów. Wystarczy jedno biuro, by prowadzić szeroką działalność oraz realizować zlecenia polskie i zagraniczne – mówi Rafał Jaźwiński.  

Northgate Logistics oferuje szeroki wachlarz usług, który uwzględnia każdy rodzaj transportu: drogowy, morski, kolejowy czy intermodalny.

– Nasi partnerzy nie muszą inwestować we flotę ciężarówek. Ich rolą nie będzie bowiem samodzielne świadczenie usług spedycyjnych, ale ich organizacja za pomocą wyselekcjonowanych i sprawdzonych podwykonawców. Głównym wydatkiem i zadaniem franczyzobiorcy, uruchamiając biznes, jest wyposażenie biura i zatrudnienie pracowników – wyjaśnia Ewa Kozłowska, expansion manager w Northgate Logistics. Organizator systemu nie pobiera opłat franczyzowych. Opłaty dotyczą kosztów licencji systemów niezbędnych do zarządzania działalnością. 

Franczyzobiorca skupia się na sprzedaży usług i budowaniu portfela klientów oraz obsłudze zleceń w oparciu o zewnętrznych przewoźników. Jak podkreśla Ewa Kozłowska, w tym biznesie najlepiej sprawdzają się osoby komunikatywne, wielozadaniowe, które wiążą swoją przyszłość z logistyką i które mają predyspozycje do pracy w sprzedaży oraz umiejętności zarządzania zespołem. Organizator systemu dzieli się wygenerowanymi zyskami w proporcjach 60 do 40 proc. na korzyść franczyzobiorcy. 

Otwarcie placówki franczyzowej pod marką Northgate Logistics i zatrudnienie trzech pracowników w biurze przez pierwszy rok działalności pozwoli na generowanie wyników zgodnie z modelem biznesowym, natomiast docelowo powinno być ich siedmiu. Organizator systemu zapewnia wsparcie w postaci intensywnych szkoleń dla partnera oraz jego pracowników, przygotowując ich do pracy w obszarze spedycji spotowej.

Biznes się rozwija

Partner z Białegostoku – Rafał Jaźwiński – do końca roku planuje jednak jeszcze powiększyć zespół z siedmiu do dziewięciu osób. Wynika to z rosnącej liczby zleceń.

– Mam niemal ten sam zespół od początku działalności. Nie doświadczyłem rotacji osób, jak to bywa gdzie indziej. W ciągu trzech lat wymieniłem jedynie dwie osoby. Być może dlatego, że centrala szkoli w zakresie rekrutacji personelu. Prawdopodobnie dzięki szkoleniom nabrałem umiejętności dobierania odpowiednich ludzi – zastanawia się franczyzobiorca.

Z satysfakcją przyznaje, że ma coraz więcej zleceń, w związku z czym potrzebuje więcej rąk do pracy. Od początku działalności, czyli w ciągu trzech lat, pozyskał ponad 100 klientów, a zlecenia realizuje nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Rafał Jaźwiński współpracuje przede wszystkim z firmami na zasadzie stałych zleceń. Jak twierdzi, zdarzają się pojedyncze projekty, ale najważniejsze są te B2B, których jest najwięcej i gwarantują stały dochód.

– Pamiętam, jak zaczynałem biznes od tzw. zimnych telefonów. Usiadłem za biurkiem w swoim nowym biurze i wraz z moimi trzema pracownikami zacząłem dzwonić do potencjalnych klientów. Nie było łatwo, ale z czasem moja baza kontaktów zaczęła się powiększać – wspomina Rafał Jaźwiński. 

Franczyzobiorcy pozyskują klientów samodzielnie, ale też mogą korzystać z bazy ponad 600 tys. zarejestrowanych firm w centralnej bazie Northgate Logistics. Model franczyzowy wyraźnie opisuje zasady współpracy z kontrahentami, by nie tworzyć wewnętrznej konkurencji między franczyzobiorcami. 

Szkolenie na start i stałe wsparcie

Organizator systemu wspiera franczyzobiorców od momentu podpisania umowy licencyjnej. Współpraca zaczyna się od gruntownego szkolenia, które wprowadza partnera do biznesu. Jest to szkolenie wstępne, natomiast w trakcie współpracy partner i jego pracownicy przechodzą szkolenia w centrali Pruszczu Gdańskim oraz online. Pierwsze szkolenie trwa miesiąc – dwa tygodnie w centrali firmy i obejmuje wiedzę teoretyczną z zakresu zarządzania firmą, natomiast druga część szkolenia polega na nabywaniu umiejętności praktycznych w jednym z punktów Northgate Logistics. Franczyzobiorca uczestniczy wówczas w życiu placówki, pozyskuje i obsługuje klientów, czy rekrutuje pracowników. 

Franczyzodawca nie wymaga od franczyzobiorcy wykształcenia biznesowego, ani związanego z branżą. – Zapewniamy pomoc przez cały okres trwania umowy franczyzowej, która trwa pięć lat z możliwością jej przedłużenia. Partnerzy korzystają ze wsparcia naszych koordynatorów i trenerów, którzy regularnie przyjeżdżają do placówek lub spotykają się online – zapewnia Ewa Kozłowska. To ważne szczególnie w pierwszym okresie działalności, gdy pojawiają się pierwsi klienci. Franczyzobiorcy biorą także udział w różnego rodzaju konferencjach branżowych, podczas których pozyskują nowych klientów i poszerzają wiedzę. Ponadto przez cały okres działalności otrzymują wsparcie opiekunów, którzy natychmiast reagują na ich potrzeby.


Rafał Jaźwiński, franczyzobiorca Northgate Logistics / "Biznes jest tak ułożony, że nie muszę otwierać kolejnych biur, żeby zwiększyć liczbę klientów. Wystarczy jedno biuro, by prowadzić szeroką działalność oraz realizować zlecenia polskie i zagraniczne".
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020