Atak w sieci / Cyberatak zakłócił pracę sklepów stacjonarnych Komfort.
Środa
28.05.2025
Sieć Komfort padła ofiarą cyberataku, który spowodował zakłócenia w działaniach sklepów stacjonarnych i sklepu on-line.
 

We wtorek na social mediach marki Komfort pojawił się komunikat o „incydencie bezpieczeństwa”. Czytamy w nim:

„Pragniemy poinformować, że 26 maja 2025 roku nasza firma doświadczyła incydentu bezpieczeństwa, który tymczasowo wpłynął na działanie niektórych naszych systemów informatycznych. Chcemy Państwa zapewnić, że dzięki naszym zaawansowanym środkom cyberbezpieczeństwa i szybko podjętym działaniom, skutecznie ochroniliśmy bazy danych zawierające Państwa dane osobowe. Potwierdzamy, że nie doszło do masowego naruszenia systemów przechowujących dane. Incydent dotyczył części naszej wewnętrznej infrastruktury, w tym niektórych plików operacyjnych. Prowadzimy szczegółową analizę, jednak na ten moment oceniamy, że istnieje jedynie niewielkie ryzyko nieuprawnionego dostępu do niektórych plików wewnętrznych zawierających dane osobowe. W trosce o najwyższe standardy bezpieczeństwa przywracanie pełnej funkcjonalności naszych usług (strony internetowej, sklepów, systemów zamówień) odbywa się stopniowo, z zachowaniem najwyższej staranności i procedur bezpieczeństwa”.

Atak spowodował zakłócenia w pracy sklepu online, ale też sklepów stacjonarnych. Sieć informowała we wtorek, że planuje wznowienie ich działalności od 28 maja. I faktycznie tak się stało. Wczoraj sieć wydała kolejny komunikat. 

„Po wczorajszym incydencie cyberbezpieczeństwa chcemy ogłosić, że od dzisiaj, 28 maja, wszystkie nasze salony stacjonarne Komfort są już ponownie w pełni operacyjne. Nasz magazyn centralny również już działa. Oznacza to, że wszystkie zamówienia, są przygotowywane i wysyłane do Was tak szybko, jak to możliwe (…) Wciąż pracujemy nad przywróceniem naszej strony i sklepu online. Chcemy jednak zapewnić, że dzięki naszym zabezpieczeniom, Wasze dane osobowe w naszych bazach pozostały bezpieczne.”

Sieć zapowiada też, że klienci otrzymają indywidualne wiadomości z prośbą o zmianę hasła dostępu do serwisów Komfort. 

 

WIZYTÓWKA KOMFORT

Sieć sklepów z asortymentem podłogowym i wyposażeniem wnętrz. 

Centrala Komfortu przejmuje całość kosztów związanych z pracami wykończeniowymi i aranżacyjnymi sklepu. Obejmuje to zarówno wyposażenie lokalu, jak i branding oraz zatowarowanie. Franczyza Komfortu wyróżnia się brakiem opłat miesięcznych. Jedyną opłatą, jaką ponosi franczyzobiorca, jest jednorazowa opłata licencyjna w wysokości 125 tys. zł netto. W ramach tej opłaty partner otrzymuje w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, oznakowany zgodnie z identyfikacją wizualną marki. Model depozytowy eliminuje konieczność ponoszenia kosztów związanych z zakupem towarów, co dodatkowo obniża barierę wejścia dla nowych partnerów.
 

  • opłata wstępna 125 tys. zł
  • średni czas osiągnięcia progu rentowności – 9 miesięcy