Burgerownia by night
Franczyzodawca marki Night Burger ma duże doświadczenie na rynku gastronomicznym. Prowadzi też restauracje sushi oraz pizzerie.
– Na pomysł otwarcia burgerowni wpadliśmy 9 lat temu – opowiada Dorota Kowalska, współwłaścicielka Night Burger.–- Prowadziliśmy już wtedy bistro z sushi i realizowaliśmy zamówienia w późnych, nocnych godzinach, co cieszyło się dużą popularnością. W sąsiedztwie pojawił się wolny lokal. Pomyśleliśmy, że można go wykorzystać na burgerownię, która także działa do późna. Wtedy nie było takich lokali w Warszawie, a – patrząc na nasze doświadczenia z sushi – zapotrzebowanie było duże.
Tak powstał pierwszy lokal Night Burger, na warszawskiej Pradze Południe. Trzy lata temu jego właściciele otworzyli kolejny, w dzielnicy Bemowo. W dni powszednie są czynne do godz. 1, w weekendy do godz. 2.30. Można przyjść i zjeść na miejscu albo wziąć zamówienie na wynos, ale można też zamówić z dostawą do domu.
– Na Pradze mamy mniejszy lokal i tu realizujemy więcej zamówień w dostawie i na wynos – dodaje Dorota Kowalska. – Natomiast lokal na Bemowie jest większy, ma dodatkowo ogródek zewnętrzny, kraftowe piwa, więc wielu gości lubi usiąść na miejscu.
Koszty na starcie
Night Burger chciałby otwierać kolejne lokale w dużych miastach, jak Kraków, Gdańsk, Łódź, Wrocław, Rzeszów – generalnie od 200 tys. mieszkańców.
– Przy czym w Warszawie chcemy mieć tylko własne burgerownie – zastrzega Dorota Kowalska.
Potrzebny jest lokal o powierzchni przynajmniej 50 mkw., najlepiej wolnostojący lub w pawilonie handlowym.
– Radzimy unikać lokali w budynkach mieszkalnych, żeby nie narażać się na skargi i pretensje, ze względu na późne godziny pracy – mówi franczyzodawca Night Burger.
Franczyzobiorca otrzyma standardy aranżacji wnętrza, wsparcie przy projekcie technologicznym, wyborze sprzętu. Można otworzyć lokal z salą konsumpcyjną i barem, można tylko taki w formule dark kitchen. Ten drugi będzie tańszy w inwestycji. Natomiast na lokal z obsługą na miejscu trzeba – według centrali - wydać min. 130 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł i jest już wliczona w koszt inwestycji.
– Można negocjować jej wysokość – dodaje Dorota Kowalska.
Franczyzodawca zapewnia szkolenia, m.in. z zarządzania biznesem, praktyczne szkolenia w lokalu własnym marki, szkolenia pracowników na miejscu, w lokalu franczyzobiorcy. Przekazuje receptury dań, gwarantuje wsparcie marketingowe, pomoc na otwarciu i w pierwszym okresie funkcjonowania, bieżące wsparcie w trakcie całego okresu trwania umowy franczyzowej.
Ile sprzedasz?
W menu Night Burger jest kilkanaście rodzajów burgerów (w tym sezonowe), dania z kurczaka (stripsy, wingsy), frytki, napoje.
– Bardzo pilnujemy jakości – podkreśla Dorota Kowalska. – Mamy kraftowe bułki, sami mielimy mięso, przygotowujemy kotlety, sosy.
Jak podaje franczyzodawca, dzienna liczba paragonów w lokalach waha się od 70 do 150, w zależności od dnia.
– Lokale mogą przynosić zyski już w pierwszym miesiącu działalności – zapewnia Dorota Kowalska.
WIZYTÓWKA NIGHT BURGER
Burgerownie pracujące do późnych nocnych godzin. Pierwsza powstała 9 lat temu w Warszawie. W menu są nie tylko burgery, ale także dania z kurczaka (wingsy, stripsy), frytki w różnych postaciach, kraftowe piwa.
Wsparcie dla franczyzobiorcy:
pomoc w doborze lokalu, oraz koordynacji inwestycji na każdym etapie budowy lokalu
pełne szkolenie z zarządzania placówką gastronomiczną
wsparcie przy projektowaniu lokalu w zakresie technologii i wystroju
pełne wsparcie marketingowe
ubrania dla całej obsługi lokalu
produkty oraz receptury
pełen pakiet szkoleń, w tym kilkanaście dni próbnej pracy w już istniejącym lokalu, szkolenie pracowników w lokalu franczyzowym
pomoc na otwarciu
pomoc doświadczonej załogi w pierwszych miesiącach startu lokalu
bieżące wsparcie, siedem dni w tygodniu
- lokale własne: 2
- miesięczna opłata franczyzowa: 2,5 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna: 20 tys. zł (można negocjować)
W dostawie / Lokale Night Burger dostarczają też zamówienia do klientów. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali