Wendy’s wchodzi do Polski. Trwa wyścig o masterfranczyzę
Wendy’s, trzeci największy gracz w segmencie burgerów w USA, konsekwentnie realizuje strategię międzynarodowego wzrostu. Do 2028 roku firma chce uruchomić 2000 nowych lokali poza granicami USA – 70 proc. wszystkich nowych otwarć. W ostatnim roku Wendy’s podpisała umowy franczyzowe w Irlandii, Rumunii i Szkocji, gdzie w najbliższych latach powstanie ponad 150 lokali. Teraz przyszedł czas na Polskę.
Polska gotowa na Wendy’s
Z danych przytaczanych przez firmę wynika, że segment burgerów odpowiada już za ponad 40 proc. wartości sprzedaży QSR (Quick Service Restaurants) w Polsce, a w najbliższych pięciu latach jego wartość ma wzrosnąć o ponad 100 proc. Co więcej, choć Wendy’s nie ma jeszcze restauracji w kraju, rozpoznawalność marki sięga 50 proc., a 74 proc. Polaków deklaruje chęć odwiedzenia lokalu po otwarciu. To wynik, który może przyciągnąć inwestorów z doświadczeniem operacyjnym w gastronomii lub sieciach handlowych.
Wendy’s stawia na model masterfranczyzy z wyłącznością na kraj, oferując pełne wsparcie operacyjne i marketingowe, w tym szkolenia, lokalną infrastrukturę, łańcuch dostaw i wsparcie agencji kreatywnych.
Nowe restauracje mają być budowane w standardzie Global Next Gen, obejmującym cyfrowe rozwiązania zwiększające efektywność operacyjną i komfort klienta – w tym automatyzację zamówień, integrację dostaw i nowoczesny design lokali.
Silne fundamenty i apetyt na więcej
W ciągu ostatnich trzech lat Wendy’s otworzyła niemal 300 nowych restauracji, zwiększając swoją obecność do ponad 1300 lokali na 33 rynkach zagranicznych. W skali globalnej firma zarządza siecią ponad 7000 restauracji i generuje roczne przychody sięgające 2 mld dolarów.
– Nasz sprawdzony model wejścia na nowe rynki przynosi rezultaty. Rozwój międzynarodowy opiera się na regionalnych franczyzach wielokrotnych lub umowach master franczyzy z wyłącznością na cały kraj. Oferujemy elastyczne formaty dostosowane do rynku w danym kraju. Jesteśmy w stanie coraz szybciej wprowadzać Wendy’s na nowe rynki i pilnujemy jednostkowych rentowności biznesu. Dzięki precyzyjnym planom rozwoju ustalanych z każdym partnerem zagranicznym i silnemu wsparciu ze strony Wendy’s nasza franczyza zapewnia wzrost i buduje długoterminową wartość biznesów partnerów franczyzowych. Nie tylko wchodzimy na rynek i otwieramy restauracje, ale budujemy zrównoważone, długoterminowe biznesy w każdym kraju, w którym działamy – stwierdził E.J. Wunsch, prezes Wendy’s International.
Wejście Wendy’s do Polski to nie tylko nowe miejsca pracy i rozszerzenie oferty gastronomicznej – to przede wszystkim biznesowa szansa dla przedsiębiorców gotowych na rozwój w ramach znanej międzynarodowej marki.
– Dzięki silnym fundamentom, zaangażowaniu franczyzobiorców i skalowalnej infrastrukturze Wendy’s nigdy nie było lepiej przygotowane do przyspieszenia ekspansji w Europie. Priorytetem jest teraz nawiązanie partnerstwa z franczyzobiorcami, którzy są w pełni zaangażowani i gotowi rozwijać się razem z nami – powiedział Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s Europe.
W Polsce Wendy's współpracuje z firmą PROFIT system, która odpowiada za rekrutację franczyzobiorców.
WIZYTÓWKA MARKI WENDY’S
Wendy’s to jedna z największych sieci restauracji szybkiej obsługi na świecie, znana z kwadratowych burgerów ze świeżej, niemrożonej wołowiny i kultowego deseru Frosty®. Marka rozwija się globalnie w modelu masterfranczyzy, oferując inwestorom wyłączność terytorialną oraz kompleksowe wsparcie operacyjne i marketingowe.
Dostępne formaty restauracji:
- Wendy’s wolnostojąca z drive-thru
- Wendy’s lokal miejski (inline)
- Wendy’s lokal w centrach handlowych i food courtach
- Wendy’s lokal dostosowany do potrzeb lokalnego rynku (np. mniejsze formaty miejskie)
Co oferuje Wendy’s?
- Wyłączność terytorialna na Polskę (model masterfranczyzy)
- Rozpoznawalna, globalna marka z ugruntowaną pozycją
- Kompleksowe wsparcie operacyjne i szkoleniowe
- Nowoczesny koncept restauracyjny Global Next Gen
- Dostęp do łańcucha dostaw i lokalnych partnerstw logistycznych
- Sprawdzony model biznesowy z wysoką rentownością jednostkową
- Lokalne i centralne wsparcie marketingowe
- Integracja rozwiązań cyfrowych (automatyzacja zamówień, delivery, self-service)
Liczba restauracji:
- Na świecie: ponad 7 000
- Poza USA: ponad 1 300 (na 33 rynkach)
- W Polsce: trwa rekrutacja masterfranczyzobiorcy
Dla kogo franczyza Wendy’s?
Oferta skierowana jest do doświadczonych inwestorów oraz operatorów sieci gastronomicznych lub handlowych, którzy dysponują kapitałem i zasobami do zbudowania i zarządzania ogólnokrajową siecią restauracji w Polsce.
Kwadratowe burgery, kultowe smaki / Wendy’s słynie z kwadratowych burgerów ze świeżej wołowiny. W menu są też chrupiące kanapki z kurczakiem, frytki, sałatki, śniadania oraz kultowy deser Frosty® PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali