Franczyza w Le Pain Quoditien
Le Pain Quotidien została założona w 1990 roku przez przedsiębiorcę Alaina Coumonta w Brukseli, w Belgii. W dosłownym tłumaczeniu: „chleb powszedni”. Koncepcja? Lunchroom ze świeżym pieczywem, z ladą do sprzedaży detalicznej i co najmniej jednym dużym wspólnym stołem, przy którym można wspólnie zjeść posiłek. Obecnie jest to odnosząca sukcesy formuła franczyzowa, z 220 oddziałami w 20 krajach. Z już 5 oddziałami w Amsterdamie i okolicach.
Kim jest Le Pain Quoditien?
Franczyza Le Pain Quotidien to całodzienna piekarnia. Świeżo upieczone croissanty, jajecznica, quiche, zupy i sałatki są dostępne przez cały dzień. Z szerokimi godzinami otwarcia od 8 rano do co najmniej 6 wieczorem. Duża część produktów jest ekologiczna, z opcjami dla wegetarian i wegan.
Formuła ma swoje korzenie w belgijskiej kulturze kulinarnej, bogatej w smak, ale nieformalnej i przystępnej. Klienci mogą odwiedzać lokal przez cały dzień, aby zjeść posiłek, którym naprawdę można się delektować. Atmosfera w oddziałach jest przyjazna, ciepła, gościnna i ponadczasowa.
Wszystkie oddziały są urządzone zgodnie z tą samą koncepcją. Na przykład, najlepiej znaleźć nas w budynku narożnym, z dużą charakterystyczną fasadą. Wszystkie nasze lokale posiadają licencję gastronomiczną i tarasową, z około 80 miejscami wewnątrz i 30 miejscami na zewnątrz. Wewnątrz znajduje się charakterystyczny wspólny stół wraz z innymi przytulnymi miejscami do siedzenia i ladą na wynos.
Co oferuje formuła?
Franczyza Le Pain Quotidien oferuje przedsiębiorcom formułę, w której są oni prawdziwą częścią rodziny. Dyrektorzy zarządzający Arne Altmann i Hubert Nieuwendijk, wraz z nowymi franczyzobiorcami, chcą, aby formuła odniosła sukces w Holandii. Istnieją możliwości założenia oddziału w całej Holandii, ale na razie formuła koncentruje się na Rotterdamie, Hadze, Utrechcie, Maastricht, Bredzie, Den Bosch i Eindhoven. Koncepcja zostanie następnie wdrożona w pozostałej części Holandii.
Centrala pomaga franczyzobiorcy w całym procesie uruchamiania nowego oddziału. Zapewniane jest również wsparcie w zakresie administracji, rekrutacji personelu, sprzedaży, marketingu, układu, lokalizacji i asortymentu.
Nowi franczyzobiorcy i ich pracownicy są zawsze najpierw szkoleni w istniejącym sklepie. Franczyzobiorcy korzystają z ogólnego menu i marketingu. Menu jest w dużej mierze stałe. Stosujemy zasadę 80/20. 20% asortymentu może być lokalne, wybrane przez franczyzobiorcę. Oczywiście produkty muszą zawsze pasować do menu i koncepcji.
Jakich ludzi szukamy?
Jako franczyzobiorca Le Pain Quotidien robisz więcej niż tylko prowadzisz restaurację. Musisz być w stanie podejmować decyzje zarządcze na każdym poziomie, w wielu różnych obszarach. Musisz być prawdziwym przedsiębiorcą i odnajdywać się we wszystkich obszarach biznesu.
