Biznes sezonowy od 7 tys. zł
Sezon lodowy właśnie rusza. Dla wielu marek wystartował razem z początkiem kwietnia, m.in. dla Mniami Ice Cream.
– Sezon Mniami Ice Cream tradycyjnie startuje 1 kwietnia i trwa do końca września. To sześć miesięcy intensywnej sprzedaży w czasie największego ruchu turystycznego i miejskiego – mówi Aneta Sieczkowska, ekspert ds. franczyzy Mniami Ice Cream. – Z każdym rokiem zauważamy jednak, że sezon realnie się wydłuża – coraz częściej już w marcu zdarzają się słoneczne, ciepłe dni, a łagodna jesień pozwala prowadzić sprzedaż nawet w październiku.
Franczyzobiorcy Mniami Ice Cream mogą maksymalnie wykorzystać sezon także dzięki temu, że w ofercie marki są nie tylko lody, ale też np. kawa czy gofry, a więc produkty odpowiednie na chłodniejsze dni.
Jak wybrać lokalizację dla lodziarni
W ubiegłym sezonie pod szyldem Mniami Ice Cream funkcjonowało 68 punktów w całej Polsce.
– Na sezon 2025 planowaliśmy uruchomienie 45 nowych lokalizacji, jednak już teraz mamy ponad 50 podpisanych umów, a kolejne rozmowy trwają – informuje Aneta Sieczkowska. – Tak duże zainteresowanie świadczy o skuteczności naszego modelu franczyzowego i ogromnym potencjale mobilnej gastronomii.
Przyczepy Mniami Ice Cream działają i w dużych miastach, i w mniejszych miejscowościach. Kluczem do sukcesu jest lokalizacja – w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego, jak deptaki, osiedla mieszkaniowe, okolice szkół, parki, plaże czy galerie handlowe.
Franczyzobiorca nie musi sam szukać lokalizacji.
– Mamy doświadczony dział komercjalizacji, który specjalizuje się w doborze miejsc o wysokim natężeniu ruchu pod sprzedaż lodów i deserów – podkreśla Aneta Sieczkowska. – Dzięki temu oferujemy partnerom nie tylko przyczepę, ale i sprawdzone miejsce do prowadzenia biznesu.
Ile można zarobić na lodach?
Franczyzobiorca może kupić lub wynająć przyczepę. Minimalny wkład własny potrzebny na start to 7 tys. zł netto. Centrala przekazuje partnerowi w pełni wyposażoną przyczepę gastronomiczną, gotową do działania. W środku znajduje się kompletne wyposażenie do sprzedaży lodów, gofrów, napojów bubble tea i kawy.
Oprócz propozycji lokalizacji i gotowej do pracy przyczepy franczyzobiorcy dostają wsparcie opiekuna, stałą pomoc operacyjną, logistyczną i serwisową, wsparcie marketingowe. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1 tys. zł netto.
– Nasi franczyzobiorcy mogą osiągnąć nawet ponad 100 tys. zł zysku w trakcie jednego sezonu – zapewnia Aneta Sieczkowska. – Ostateczny wynik zależy od lokalizacji, zaangażowania oraz warunków pogodowych, ale dane z poprzednich lat pokazują, że jest to bardzo rentowny model biznesowy.
WIYTÓWKA MNIAMI ICE CREAM
Sieć mobilnych lodziarni.
- 68 punktów w sezonie 2024, planowane min. 50 nowych na sezon 2025
- minimalna kwota inwestycji 7 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 1 tys. zł netto

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali