Tańsza inwestycja z Berlin Döner Kebap
Outdoor Food Concept to modułowy format restauracji, który Berlin Döner Kebap rozwija od ubiegłego roku. To kompaktowa restauracja przeznaczona do lokalizacji zewnętrznych.
– Nowy koncept rozszerza dotychczasowe możliwości kooperacji w ramach sieci. Franczyzobiorcy zyskują szansę na współpracę z marką przy znacznie niższych nakładach finansowych niż w przypadku lokali stacjonarnych, a Berlin Döner Kebap może rozwijać się w dotąd nieobsługiwanych lokalizacjach – mówi Tomasz Rawa, koordynator ds. inwestycji i projektów biznesowych w Berlin Döner Kebap.
Restauracja modułowa
Bazowy zestaw Outdoor Food Concept składa się z dwóch modułów: sprzedażowego i kuchennego. W pierwszym odbywa się proces przygotowywania i sprzedaży dań, obsługi klienta. Drugi moduł pełni funkcję klimatyzowanego zaplecza kuchennego do przygotowywania półproduktów i jest wyposażony w mroźnię.
– Całość stanowi pełnowymiarową restaurację, z taką samą ofertą jak nasze lokale stacjonarne – zapewnia Tomasz Rawa.
Podstawowy zestaw modułowy OFC ma powierzchnię 30 mkw., jednak w sumie potrzebne będzie więcej miejsca – około 80-100 mkw., aby zapewnić przestrzeń na ogródek ze stolikami dla klientów. Istnieje też możliwość rozszerzenia zestawu bazowego o dodatkowy, trzeci moduł z salą konsumpcyjną czy o kolejne na dodatkowy magazyn lub toaletę.
– Restauracje Outdoor Food Concept są wyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak samoobsługowe kioski sprzedażowe, czy system przywoływania klientów – dodaje Tomasz Rawa.
Niższy wkład własny
Trzeba mieć 200–250 tys. zł środków własnych, aby otworzyć lokal w formacie Outdoor Food Concept. Pozostałą część inwestycji można sfinansować leasingiem, skorzystać z wynajmu długoterminowego lub kredytu inwestycyjnego.
Franczyzodawca podkreśla, że format Outdoor Food Concept dobrze sprawdzi się w takich lokalizacjach jak centra i parki handlowe, promenady czy miejscowości turystyczne. Wymagania techniczne są stosunkowo proste – konieczne jest podłączenie do sieci wodno-kanalizacyjnej oraz energetycznej. – Celujemy w mniejsze miasta, liczące 50–60 tys. mieszkańców, ale także duże aglomeracje – mówi Tomasz Rawa. – Moduły mogą sprawdzić się również na przedmieściach dużych miast.
Plany na rozwój
Obecnie działa 11 modułowych lokali OFC Berlin Döner Kebap, w tym dwa z salą konsumpcyjną.
– W 2025 roku planujemy otworzyć w sumie 10–15 restauracji, z czego mniej więcej połowa powstanie w formacie OFC – zapowiada Tomasz Rawa.
Jedną z kluczowych zalet modułowego rozwiązania jest możliwość relokacji – jeśli franczyzobiorca lub franczyzodawca znajdzie atrakcyjniejszą lokalizację, restaurację można przenieść w nowe miejsce.
Berlin Döner Kebap nadal rozwija także stacjonarne restauracje w food courtach, parkach handlowych oraz lokale drive-thru. Inwestycja w te formaty jest jednak wyższa i często przekracza 1 mln zł netto. Przy korzystaniu z leasingu lub kredytu, minimalny wkład własny franczyzobiorcy powinien wynosić około 500 tys. zł.
– Bazując na średnich wynikach osiąganych przez restauracje naszej sieci, szacujemy, że niezależnie od formatu, zwrot z inwestycji nie powinien przekroczyć trzech lat – dodaje Tomasz Rawa.
WIZYTÓWKA BERLIN DONER KEBAP
Sieć restauracji należąca do segmentu casual.
- 78 lokali
- kwota inwestycji od 200-250 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Kebab stał się prawie daniem narodowym Polaków. Może więc być dobrym pomysłem na biznes. Co trzeba zrobić, żeby otworzyć i z sukcesem prowadzić kebabownię?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Fit Cake, Berlin Doner Kebap, Sklepy Komfort oraz RamenShop otwierają nowe placówki, a Grupa PSB Handel chwali się osiągniętymi przychodami. Przegląd tygodnia 5-11 grudnia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali