Pomnożone przychody
Skąd pomysł na Fast Line Studio?
Początki sięgają 2019 roku. Chcieliśmy stworzyć salon piękności, w którym nie trzeba byłoby spędzać wiele czasu, żeby zawsze mieć świeże i stylowe fryzury, koloryzację, manicure i pedicure. Wiele osób chce bowiem dbać o siebie na co dzień, ale odwiedzanie salonów piękności pochłania mnóstwo godzin.
Wiedzieliśmy, że idealnie byłoby zapewnić kilka usług w tym samym czasie, najlepiej w ciągu 90 minut. Nie było to jednak łatwe zadanie.
Jak udało się rozwiązać ten problem?
Udaliśmy się aż do Japonii, żeby znaleźć zaawansowane technologicznie krzesło, które zostało zaprojektowane specjalnie dla salonów kosmetycznych i usług równoległych. Kupiliśmy też japońskie mobilne umywalki, żeby klient nie musiał wstawać podczas zabiegów, japoński klimatazon, aby farba farbowała włosy idealnie, szybko i głęboko, niemieckie ciche i bezpieczne frezarki i wiele, wiele innych rzeczy, aby wszystko działało poprawnie.
Koncept spodobał się klientom?
Zastanawialiśmy się, czy klientom spodoba się takie podejście, chociaż byliśmy przekonani, że jednoczesne usługi są dobre, bo oszczędzają wiele czasu w dzisiejszym zabieganym świecie. Ale ich jakość musiała być na najwyższym poziomie. Zadbaliśmy o to. Pierwszy salon otworzyliśmy w Ukrainie w 2019 roku, zaraz potem pojawiły się kolejne. A już w 2022 roku zaczęliśmy ekspansję w Polsce i w innych krajach.
Ile dzisiaj działa salonów Fast Line Studio?
Obecnie w Polsce działają trzy salony własne – dwa w Krakowie i jeden w Warszawie. Ponadto mamy dwa studia na Ukrainie. Lada chwila ruszą też dwie placówki franczyzowe w tym kraju. Ponadto rozwijamy się za granicą, oprócz Polski także w hiszpańskiej Barcelonie. Myślimy też o Stanach Zjednoczonych.
Jakie macie plany dotyczące rozwoju w Polsce?
W sierpniu ruszyła placówka franczyzowa w Krakowie, a lada chwila otworzy się też w Warszawie. Liczymy na jeszcze jeden salon w Krakowie, a w stolicy widzimy potencjał na dziesięć. Generalnie nasze studia mają największy potencjał w miastach z liczbą mieszkańców od 300 tys. Dobrze sprawdzą się m.in. we Wrocławiu, Gdańsku czy Poznaniu.
Ile trzeba zainwestować w Fast Line Studio i kiedy można liczyć na zwrot?
Inwestycja w taki salon to ok. 220 tys. zł, w przypadku 50 mkw. lokalu z dwoma fotelami i stołem do manicure. Obejmuje wynajęcie, umeblowanie, wyposażenie salonu, w tym zakup sprzętu, kosmetyków i narzędzi. Do tego jest jeszcze ok. 85 tys. zł wkładu własnego.
Opłaty do centrali to 8 proc. wartości sprzedaży. Trzeba też zatrudnić dwie recepcjonistki, dwóch fryzjerów i do pięciu neostylistek. Od momentu podpisania umowy do otwarcia salonu mija mniej więcej trzy miesiące. Kolejne pół roku to czas, na końcu którego partner powinien wyjść na zero. Od tego momentu zaczyna zarabiać. Na pełny zwrot z inwestycji trzeba poczekać 2-2,5 roku.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA MARKI FAST LINE STUDIO
Sieć salonów piękności
- Liczba placówek w Polsce – 3 własne i 1 franczyzowa
- Kwota inwestycji – od 300 tys. zł
- Miesięczne opłaty – 8 proc. od wartości sprzedaży

ZOBACZ W KATALOGU
































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Solarium nie tylko dla opalenizny – coraz więcej klientów szuka w nim poprawy nastroju i zastrzyku witaminy D. Paradaise Studio Solarium rusza z franczyzą.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Sieć Xtreme Fitness Gyms rozwija nowy model ekspansji. Oprócz lokali komercyjnych interesują ją również grunty pod budowę własnych obiektów. Spółka pozyskała też nowego inwestora.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Biznes z masażystkami z Bali
Jesteśmy salonem masażu i chcielibyśmy zatrudnić 2 masażystów z Bali. Proszę o kontakt z nami pod numerem:+48 789 669 774
Opinie o współpracy z Yasumi
Otworzyłam gabinet Yasumi Instytut Zdrowia i Urody jak żegnałam się z bankiem, kopro, która gdzie jest się pionkiem w grze . Urządzenia wzięłam w leasing. Pracuję z...
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.