Kosmetyki z Francji
W 1959 roku w Bretanii młody Yves Rocher stworzył na poddaszu rodzinnego domu pierwszy kosmetyczny specyfik, maść na bazie ziarnopłonu. Produkt szybko zyskał uznanie klientów i zaczęły spływać zamówienia. Tak narodziła się kosmetyczna marka Ives Rocher, dzisiaj znana na całym świecie.
– To wyjątkowy koncept, który zakłada wytwarzanie kosmetyków z poszanowaniem natury i ekologii – podkreśla Agnieszka Romanowska, retail manager Yves Rocher w Polsce.
Od ponad 60 lat kosmetyki są wytwarzane są we Francji. Obecnie działają tam trzy zakłady produkcyjne. W Polsce marka jest obecna od początku lat 90. Dziś ma sklepy w 33 miastach.
W sumie jest ich 68, z czego 31 to sklepy partnerów franczyzowych, a 37 – własne.
– Rynek kosmetyczny w Polsce wciąż rozwija się dynamicznie i wykazuje duży potencjał wzrostu – ocenia Agnieszka Romanowska. – W Polsce, jak i globalnie, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na skład i pochodzenie kosmetyków, wybierając produkty naturalne, ekologiczne, a przede wszystkim wysokiej jakości. Taka sieć sklepów kosmetycznych jak Yves Rocher, która stawia na wyjątkową jakość i jest ekspertem w botanicznej pielęgnacji, może bardzo dobrze odpowiedzieć na te rosnące potrzeby.
Dwa modele współpracy
Sklepy Yves Rocher otwierają się głównie w centrach handlowych, choć kilka działa też w lokalizacjach przyulicznych. Marka wybiera duże miasta, powyżej 100 tys. mieszkańców. Oferuje dwa modele współpracy. Pierwszy to tzw. franczyza niepełna. Franczyzobiorca działa w lokalu, którego najemcą jest Yves Rocher Polska Sp. z o.o.
– Jest to rodzaj współpracy odpowiedni dla lokali w centrach handlowych – wyjaśnia Agnieszka Romanowska. – Koszty, które ponosi franczyzobiorca, obejmują zakup towaru oraz opłatę licencyjną. Natomiast my całkowicie wyposażamy sklep.
Drugi model to franczyza pełna, przeznaczona dla sklepów w lokalizacjach przyulicznych. Partner dysponuje własnym lokalem lub sam go wynajmuje. Inwestuje w przygotowanie i wyposażenie sklepu, zatowarowanie i oczywiście wpłaca opłatę licencyjną.
– Jeśli franczyzobiorca posiada swój lokal, musimy wspólnie sprawdzić rokowania danej lokalizacji, czy spełnia nasze wymogi i czy będzie atrakcyjna dla klientów – podkreśla Agnieszka Romanowska.
Istnieje też możliwość przejęcia we franczyzę już istniejącego sklepu własnego marki.
Inwestycja w sam towar, przy małym sklepie, to koszt rzędu 120-140 tys. zł. W przypadku pełnej franczyzy wydatki należy powiększyć o remont lokalu i zakup mebli, czyli ok. 200 tys. zł.
Zaangażowany franczyzobiorca
Kandydat na franczyzobiorcę Yves Rocher musi oczywiście dysponować odpowiednim kapitałem. Ale to nie wszystko.
– Zwracamy uwagę na zaangażowanie, doświadczenie w branży retail, umiejętność zarządzania i gotowość do przestrzegania wytycznych i standardów marki – wylicza Agnieszka Romanowska. – Oczekujemy również stabilności finansowej, aby zapewnić ciągłość prowadzenia działalności zwłaszcza w początkowym okresie, gdy sklep nie generuje jeszcze maksymalnych zysków.
Według centrali, zwrotu z inwestycji można spodziewać się po ok. 1,5 roku działalności.
– Mamy sprawdzone know-how, ten model biznesowy działa już ponad 60 lat, a od ponad 30 lat w Polsce – podkreśla Agnieszka Romanowska. – Oferujemy kompleksowe szkolenie zespołu i ciągłe doszkalanie, zarówno z wiedzy o produktach, jak i z zakresu technik sprzedaży, szeroko pojęte wsparcie marketingowe, operacyjne i logistyczne. Gwarantujemy także regularne wizyty, spotkania biznesowe i wsparcie kierownika regionalnego.
WIZYTÓWKA YVES ROCHER
Francuska marka kosmetyków. Rozwija sieć sklepów stacjonarnych. Proponuje dwa modele współpracy franczyzowej.
- 68 sklepów w Polsce
- inwestycja od 120 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes otworzyć w dużym albo średnim mieście? Franczyza daje odpowiedź i na takie pytanie.
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...