Azjatyckie combo
Marki Sushi Kushi i Ramen Shop od wielu lat funkcjonują na polskim rynku gastronomicznym. Pierwsza ma 24 lokale, druga 18. Większość działa we franczyzie. Obydwa koncepty specjalizują się w kuchni japońskiej. Teraz franczyzodawca wprowadza na rynek trzecią markę – Kiss Kimchi, z kuchnią koreańską.
– Zdecydowaliśmy się na to z kilku kluczowych powodów – wyjaśnia Andrzej Pelc-Gonera, CEO Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi. – Przede wszystkim kuchnia koreańska posiada ogromny potencjał, który już niedługo będzie porównywalny z tym prezentowanym przez kuchnię japońską. Polska od kilku lat doświadcza rosnącego zainteresowania kuchnią azjatycką, co widać po sukcesie naszych dotychczasowych konceptów. Wprowadzenie kuchni koreańskiej jest naturalnym krokiem w poszerzaniu naszej oferty gastronomicznej i zaspokajaniu rosnącego popytu. Koreańska kuchnia jest znana ze swojego zdrowego podejścia, bogactwa smaków i różnorodności potraw, co wpisuje się w aktualne trendy żywieniowe. Co więcej, popularność kultury koreańskiej, w tym muzyki K-pop i dram koreańskich, do których odwołania widać chociażby w projektach wizualnych, znacząco przyczyniła się do wzrostu zainteresowania kuchnią koreańską na całym świecie, w tym również w Polsce.
Pojedynczo lub razem
Kiss Kimchi będzie rozwijane jako samodzielna marka, z możliwością niezależnego funkcjonowania. Podobnie jak w przypadku Sushi Kushi i Ramen Shop do wyboru jest kilka formatów. Może to być model express, przygotowany z myślą o dużych miastach, nastawiony na dowóz. Jest też format restauracyjny, otwierany w średnich i dużych miastach, ze zdecydowanie większą salą konsumpcyjną i liczbą stolików. Już niedługo będzie można otworzyć każdą z marek także w specjalnie zaprojektowanych do tego kontenerach. Jednak zdaniem franczyzodawcy najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie otwarcie Kiss Kimchi w modelu combo, czyli w połączeniu z Sushi Kushi lub Ramen Shop.
– Taki model już sprawdził nam się w przypadku Sushi Kushi i Ramen Shop, dlatego planujemy kontynuować tę strategię także z Kiss Kimchi, aby zaoferować jeszcze bogatszą gamę azjatyckich smaków w jednym miejscu – uzasadnia Andrzej Pelc-Gonera. – Od czasu wprowadzenia modelu combo w 2021 roku, w przypadku dwóch naszych pierwszych marek, większość franczyzobiorców decyduje się właśnie na takie rozwiązanie. Model combo pozwala na efektywne zarządzanie zasobami oraz zwiększa różnorodność oferty w jednym miejscu, co jest atrakcyjne zarówno dla klientów, jak i dla franczyzobiorców.
Combo jest tańsze
Minimalna kwota inwestycji we franczyzę którejś z marek to 250 tys. zł. Pozwala to na otwarcie w pełni funkcjonującej restauracji, dostosowanej do standardów sieci. We wspomnianych kosztach mieszczą się także projekty architektoniczne, technologiczne i budowlane, adaptacja lokalu oraz szkolenia dla właścicieli i pracowników.
– Ostateczna wysokość inwestycji oczywiście zależy od stanu potencjalnego lokalu i poziomu jego dostosowania do rygorystycznych wymogów sanitarnych dla gastronomii – zastrzega Andrzej Pelc-Gonera.
Jeśli zdecydujemy się na model combo, czyi połączenie kilku marek pod jednym dachem, pozwoli nam to na zoptymalizowanie wydatków inwestycyjnych.
– Cały model combo został zaprojektowany w taki sposób, aby był bardziej interesującą opcją dla naszych inwestorów, niż otwieranie dwóch osobnych lokali – podkreśla franczyzodawca. – Takie rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie około 30 proc., w porównaniu z otwieraniem dwóch osobnych restauracji.
Wstępna opłata licencyjna w każdym z brandów wynosi 30 tys. zł i jest ona wliczona w minimalny koszt otwarcia lokalu. Opłata miesięczna to 3 tys. zł.
Recepta na biznes
Franczyzobiorcy Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi mogą liczyć na wsparcie centrali, obejmujące przetestowany model biznesowy, gotowe instrukcje i receptury oraz pomoc prawną, marketingową, projektową i technologiczną na każdym etapie prowadzenia lokalu.
– Otrzymują szkolenia, dostęp do wiedzy, nadzór nad kosztami i nowoczesne rozwiązania IT wspomagające zarządzanie biznesem – wylicza Andrzej Pelc-Gonera.
Centrala zapewnia także wsparcie w zakresie tworzenia nowych receptur, negocjacji z dostawcami, bieżącą pomoc w zakresie rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem restauracji.
– Jeśli chodzi o nasze plany rozwojowe, to najpierw chcemy się skupić na strategicznych miejscach w naszym kraju. Naszym celem są wszystkie miasta powyżej 60 tys. mieszkańców lub te z dużym potencjałem turystycznym – dodaje franczyzodawca.
WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI, RAMEN SHOP, KISS KIMCHI
Franczyzowe koncepty z kuchnią japońską i koreańską. Każdą z marek można prowadzić niezależnie lub łączyć ze sobą.
- 24 lokale Sush Kushi
- 18 lokali Ramen Shop
- minimalna kwota inwestycji 250 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Franczyza, zwłaszcza w stabilnych i rozwijających się konceptach gastronomicznych, może znacząco zwiększyć szanse powodzenia – mówi Andrzej Pelc-Gonera, CEO Sushi Kushi.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Franczyzodawca Sushi Kushi i Ramen Shop uruchamia nowy koncept franczyzowy. Lokale Kiss Kimchi będą serwować kuchnię koreańską.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali