Pizzeria znanej marki
Na polskim rynku pizzerii jest mnóstwo, bo też pizza cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków. Wśród konceptów franczyzowych z branży gastronomicznej wiele to właśnie sieci pizzerii. Jedną z nich jest Pizza Hut. Wyróżnia ją przede wszystkim znana międzynarodowa marka. W Polsce ma 151 restauracji, z tego 15 franczyzowych.
– Mamy przygotowaną strategię na najbliższe lata i preferowane miasta do otwarć, ale to nie zamyka drogi do rozmów z każdym, kto myśli o własnej restauracji Pizza Hut – mówi Kacper Szczepański, senior franchise expansion manager CEE w AmRest.
AmRest jest wyłącznym masterfranczyzodawcą Pizza Hut na Europę Środkowo-Wschodnią. Oprócz Polski zarządza też restauracjami tej marki we Francji, w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.
Jak otworzyć pizzerię?
Pizza Hut szuka osób przedsiębiorczych i otwartych na wiedzę. Mile widziane, choć niekonieczne, jest doświadczenie w prowadzeniu konceptów franczyzowych i restauracyjnych. Umowa franczyzowa podpisywana jest na 10 lat, z możliwością przedłużenia.
– Dlatego proces decyzyjny (w kwestii udzielenia licencji nowemu franczyzobiorcy – przyp. red.) zajmuje najczęściej kilka miesięcy – wyjaśnia Kacper Szczepański. – To pozwala obu stronom poznać swoje oczekiwania i uniknąć sporów po otwarciu restauracji.
Centrala od początku aktywnie uczestniczy w budowaniu nowej restauracji. Wsparcie zaczyna się od etapu wyboru lokalizacji. AmRest przygotuje wymagania techniczne i pomoże dokonać weryfikacji technicznej lokalu. Zapewnia też wsparcie podczas negocjacji warunków umowy najmu. Model franczyzowy przewiduje otwieranie restauracji w formacie fast casual delivery, z salą konsumpcyjną, ale obsługujących też oczywiście zamówienia w dostawie. Może to być lokal w food courcie lub niezależny, przyuliczny. Na pewno powinno to być miejsce o dużym ruchu samochodowym i pieszym. Potrzebny jest też parking dla gości i dostawców. Lokal powinien mieć od 80 do 150 mkw. Franczyzodawca przygotowuje komplet wytycznych projektowych, udostepnia bazę wykonawców, wskazuje dostawców zarówno wyposażenia, jak i produktów potrzebnych do prowadzenia działalności.
– Planowanie i otwarcia są prowadzone w asyście osób z wieloletnim doświadczeniem w uruchamianiu naszych restauracji – podkreśla Kacper Szczepański.
Od momentu zgłoszenia się kandydata na franczyzobiorcę do otwarcia restauracji zwykle mija 9-12 miesięcy.
Opłaty za franczyzę
Minimalna inwestycja wynosi 800 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna to 30,9 tys. dolarów. Centrala wspiera też franczyzobiorców w procesie rekrutacji i szkoleń pracowników.
– Otrzymują też opiekę franchise business coacha, który kontaktuje się z menedżerami restauracji i regularnie daje informację zwrotną w celu zwiększenia efektywności i zyskowności biznesu – dodaje Kacper Szczepański.
Miesięcznie franczyzobiorca odprowadza do centrali dwie opłaty – franczyzową i marketingową, każda w wysokości 6 proc. od sprzedaży. Część środków z opłaty marketingowej jest wydawana na lokalne akcje marketingowe franczyzowej restauracji.
WIZYTÓWKA PIZZA HUT
Międzynarodowa sieć pizzerii. Na świecie ma blisko 20 tys. lokali, w ponad 100 krajach. Właścicielem marki Pizza Hut jest Yum! Brands Inc., jednak jej wyłącznym operatorem i masterfranczyzobiorcą w krajach Europy Środkowo-Wschodniej jest firma AmRest. Spółka zarządza restauracjami Pizza Hut w Polsce, we Francji, na Węgrzech, w Czechach, i na Słowacji.
- 151 restauracji w Polsce
- minimalna kwota inwestycji 800 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 30,9 tys. dolarów
Kacper Szczepański, senior franchise expansion manager CEE w AmRest / "Mamy przygotowaną strategię na najbliższe lata i preferowane miasta do otwarć, ale to nie zamyka drogi do rozmów z każdym, kto myśli o własnej restauracji Pizza Hut". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Którą pizzerię we franczyzie otworzyć?
/09.02.2024
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Spośród ponad 150 restauracji, jakie Pizza Hut ma w Polsce, 15 działa we franczyzie. Jak zostać franczyzobiorcą tej światowej marki?
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali