Pizzeria znanej marki
Na polskim rynku pizzerii jest mnóstwo, bo też pizza cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków. Wśród konceptów franczyzowych z branży gastronomicznej wiele to właśnie sieci pizzerii. Jedną z nich jest Pizza Hut. Wyróżnia ją przede wszystkim znana międzynarodowa marka. W Polsce ma 151 restauracji, z tego 15 franczyzowych.
– Mamy przygotowaną strategię na najbliższe lata i preferowane miasta do otwarć, ale to nie zamyka drogi do rozmów z każdym, kto myśli o własnej restauracji Pizza Hut – mówi Kacper Szczepański, senior franchise expansion manager CEE w AmRest.
AmRest jest wyłącznym masterfranczyzodawcą Pizza Hut na Europę Środkowo-Wschodnią. Oprócz Polski zarządza też restauracjami tej marki we Francji, w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.
Jak otworzyć pizzerię?
Pizza Hut szuka osób przedsiębiorczych i otwartych na wiedzę. Mile widziane, choć niekonieczne, jest doświadczenie w prowadzeniu konceptów franczyzowych i restauracyjnych. Umowa franczyzowa podpisywana jest na 10 lat, z możliwością przedłużenia.
– Dlatego proces decyzyjny (w kwestii udzielenia licencji nowemu franczyzobiorcy – przyp. red.) zajmuje najczęściej kilka miesięcy – wyjaśnia Kacper Szczepański. – To pozwala obu stronom poznać swoje oczekiwania i uniknąć sporów po otwarciu restauracji.
Centrala od początku aktywnie uczestniczy w budowaniu nowej restauracji. Wsparcie zaczyna się od etapu wyboru lokalizacji. AmRest przygotuje wymagania techniczne i pomoże dokonać weryfikacji technicznej lokalu. Zapewnia też wsparcie podczas negocjacji warunków umowy najmu. Model franczyzowy przewiduje otwieranie restauracji w formacie fast casual delivery, z salą konsumpcyjną, ale obsługujących też oczywiście zamówienia w dostawie. Może to być lokal w food courcie lub niezależny, przyuliczny. Na pewno powinno to być miejsce o dużym ruchu samochodowym i pieszym. Potrzebny jest też parking dla gości i dostawców. Lokal powinien mieć od 80 do 150 mkw. Franczyzodawca przygotowuje komplet wytycznych projektowych, udostepnia bazę wykonawców, wskazuje dostawców zarówno wyposażenia, jak i produktów potrzebnych do prowadzenia działalności.
– Planowanie i otwarcia są prowadzone w asyście osób z wieloletnim doświadczeniem w uruchamianiu naszych restauracji – podkreśla Kacper Szczepański.
Od momentu zgłoszenia się kandydata na franczyzobiorcę do otwarcia restauracji zwykle mija 9-12 miesięcy.
Opłaty za franczyzę
Minimalna inwestycja wynosi 800 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna to 30,9 tys. dolarów. Centrala wspiera też franczyzobiorców w procesie rekrutacji i szkoleń pracowników.
– Otrzymują też opiekę franchise business coacha, który kontaktuje się z menedżerami restauracji i regularnie daje informację zwrotną w celu zwiększenia efektywności i zyskowności biznesu – dodaje Kacper Szczepański.
Miesięcznie franczyzobiorca odprowadza do centrali dwie opłaty – franczyzową i marketingową, każda w wysokości 6 proc. od sprzedaży. Część środków z opłaty marketingowej jest wydawana na lokalne akcje marketingowe franczyzowej restauracji.
WIZYTÓWKA PIZZA HUT
Międzynarodowa sieć pizzerii. Na świecie ma blisko 20 tys. lokali, w ponad 100 krajach. Właścicielem marki Pizza Hut jest Yum! Brands Inc., jednak jej wyłącznym operatorem i masterfranczyzobiorcą w krajach Europy Środkowo-Wschodniej jest firma AmRest. Spółka zarządza restauracjami Pizza Hut w Polsce, we Francji, na Węgrzech, w Czechach, i na Słowacji.
- 151 restauracji w Polsce
- minimalna kwota inwestycji 800 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 30,9 tys. dolarów

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Spośród ponad 150 restauracji, jakie Pizza Hut ma w Polsce, 15 działa we franczyzie. Jak zostać franczyzobiorcą tej światowej marki?
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali