Rozwój w szybkim tempie
NYPD działa na rynku od 2009 roku. Najpierw otwierała pizzerie, w różnych formatach, ale z czasem dołączyła do oferty także nowe marki – wirtualne. Pierwszy był ŻarWok, z kuchnią american chinese, a później kolejne: Alabama Mama (dania oparte na kurczaku w panierce) czy +48 burger.
Zwiekszyć obroty
Franczyzodawca zachęca do łączenia kilku konceptów, aby minimalizować koszty inwestycji i maksymalizować zyski.
– Tylko w tym roku uruchomiliśmy w sumie 18 punktów, licząc każdą z marek, a do majówki chcemy otworzyć kolejne pięć – zapowiada Tomasz Jench, prezes zarządu firmy Yummy Concepts, do której należą wszystkie marki. – Około 70 proc. franczyzobiorców decyduje się na uruchomienie przynajmniej dwóch marek.
Najczęściej franczyzobiorcy łączą NYPD Express i ŻarWoka. Takie lokale działają w formacie take away, realizując zamówienia w dostawie i na wynos.
– Z czasem zachęcamy ich do dołączenia kolejnej, wirtualnej marki – dodaje Tomasz Jench.
Jak podkreśla franczyzodawca, dodanie do oferty lokalu marki wirtualnej nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów inwestycyjnych. A może w znaczący sposób podnieść obroty.
– I może to być nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych dodatkowego obrotu miesięcznie – podkreśla Tomasz Jench. – Alabama Mama jest najlepszą marką wirtualną na pyszne.pl, pod względem ocen i sprzedaży. Nawet przygotowaliśmy z nimi specjalne sezonowe menu, dostępne tylko na tej platformie.
W drodze za granicę
W modelu combo, czyli połączeniu pizzerii w formacie express z ŻarWokiem, koszt inwestycji to minimum 54,5 tys. zł. Obecnie obowiązuje promocja na opłatę wstępną, której wysokość spadła o 50 proc. (promocja potrwa przynajmniej do maja). W takim podwójnym koncepcie wynosi ona aktualnie 5 tys. zł. Bieżące opłaty franczyzowe to 3 proc. od obrotu. Nie jest potrzebny duży lokal, wystarczy już 40 mkw. Taka sama jest kwota inwestycji, jeśli chcemy dodać którąś z kolejnych wirtualnych marek.
– Właśnie jesteśmy w trakcie przygotowywania następnej takiej marki, z typowo włoską pizzą, na włoskim cieście i z oryginalnymi włoskimi dodatkami – dodaje Tomasz Jench.
Pod szyldem NYPD można też oczywiście uruchomić lokal stacjonarny, z salą konsumpcyjną. Wtedy trzeba dysponować budżetem w wysokości min. 65 tys. zł i lokalem o powierzchni przynajmniej 50 mkw.
– W Polsce jesteśmy i na Podlasiu, i przy zachodniej granicy. Mamy lokale od Gdyni po Kraków. Ale wciąż jest dużo miejsca do zagospodarowania – mówi Tomasz Jench. – Zdradzę, że planujemy też wejście na rynek zagraniczny.
Z pomocą sztucznej inteligencję
Wśród franczyzobiorców marek Yummy Concepts są zarówno osoby stawiające pierwsze kroki w biznesie, jak i przedsiębiorcy, prowadzący już inne firmy.
– Przy profilowaniu i rekrutacji franczyzobiorców wykorzystujemy sztuczną inteligencję. Pomaga nam ona też targetować reklamy franczyzowe, ale też komunikację do klientów – zdradza Tomasz Jench. – W ogóle stawiamy mocno na nowe technologie.
Franczyzobiorcy mogą liczyć m.in. na pomoc przy otwarciu lokalu i wsparcie podczas trwania umowy franczyzowej. Mają zapewnione szkolenia przed i po otwarciu lokalu, także dla pracowników.
– Przez siedem dni w tygodniu jest dla nich dostępny przynajmniej jeden szkoleniowiec i opiekun – zapewnia Tomasz Jench. – Kończymy też przygotowywanie nowego systemu zarządzania franczyzą, który chcemy uruchomić jeszcze w tym miesiącu.
WIZYTÓWKA NEW YORK PIZZA DEPARTMENT
Sieć pizzerii wywodząca się z Krakowa. Na polskim rynku od 2009 roku. Serwuje pizzę w stylu nowojorskim, czyli z chrupiącymi brzegami i miękkim, elastycznym ciastem. Oprócz marki NYPD franczyzodawca rozwija też marki wirtualne: ŻarWok, Alabama Mama, +48 Burger.
- ok. 70 lokali
- minimalna kwota inwestycji przy uruchomieniu dwóch marek: 54,5 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa: 3 proc. od obrotu

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali