Pszczółka rusza do powiatów
Pod szyldem Pszczółka działa sieć marketów budowlanych. Należąca do Majster Budowlane ABC marka ma obecnie blisko 80 sklepów. Cała sieć opiera się na franczyzie. Już w najbliższych miesiącach planowane są kolejne otwarcia. Generalnie w trakcie przygotowań jest ich ok. 30, na różnym etapie zaawansowania.
– Aktywności ukierunkowane na ekspansję i pozyskiwanie nowych partnerów, a także inwestycje w rozwój tych Pszczółek, które już dziś tworzą sieć naszych marketów, przynoszą zdecydowane zmiany zarówno w obszarze ilościowym, jak i jakościowym – podkreśla Marek Grabarczyk, pełnomocnik zarządu, dyrektor ds. szkoleń i komunikacji z partnerami Majster Budowlane ABC.
W gminie i powiecie
W kolejnych miesiącach planowane są otwarcia m.in. w Polsce centralnej, północnej i wschodniej. Pszczółka nastawia się na rozwój sieci w miastach powiatowych i gminnych.
– Chcemy, aby sieć rozwijała się równomiernie, ale nie jest to w żadnym razie ograniczenie dla potencjalnych inwestorów. Odpowiemy każdemu, kto zgłosi do nas chęć przystąpienia do sieci. Zweryfikujemy możliwości, przeprowadzimy ogląd obiektu, przedstawimy warunki współpracy. Chcemy, aby docelowo dostęp do marketów Pszczółka mieli mieszkańcy wszystkich powiatów i gmin w Polsce – mówi Marek Jabłoński, pełnomocnik zarządu, dyrektor ekspansji majster Budowlane ABC.
Potrzebny jest lokal o minimalnej powierzchni 200 mkw., z miejscem na zewnętrzny ogród (min. 100 mkw.) albo działka na cele inwestycyjne.
– Partner musi dysponować lokalem, może być do adaptacji, bądź działką z przeznaczeniem na cele inwestycyjne, na której zbuduje sklep. Wysokość inwestycji zawsze jest zależna od stanu lokalu i wielkości otwieranego obiektu – informuje Marek Jabłoński. – Nie pobieramy opłat wstępnych. W ramach franczyzy nie ma również opłat miesięcznych za przynależność do sieci.
Centrala pomaga w weryfikacji lokalizacji i lokalu. Zapewnia projekt sklepu, wsparcie podczas przebudowy i otwarcia marketu. Udostępnia listę wymaganego wyposażenia, kontakty do dostawców, u których można je zamówić. A także dostarcza asortyment do każdego sklepu, z uwzględnieniem sezonowości. Franczyzobiorcy i ich pracownicy mają zapewniony system szkoleniowy, regularne akcje handlowe i marketingowe.
Perspektywy globalne, cele lokalne
Franczyzodawca Pszczółki nie ukrywa, że kondycja branży zależy od wielu uwarunkowań rynkowych.
– Perspektywa dotycząca całej branży będzie z pewnością zależna od sytuacji globalnej. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy ten rok będzie już czasem wychodzenia z trudnego okresu, zapoczątkowanego wybuchem konfliktu w Ukrainie, a także zmian politycznych i gospodarczych w naszym kraju, zachodzących w ostatnim czasie – ocenia Marek Grabarczyk. – Dlatego jako majster Budowlane ABC podejmujemy szereg aktywności, aby niezależnie od czynników zewnętrznych rozwijać przesiębiorstwo. Niezmiennie jesteśmy nastawieni na realizację celów wynikających z naszej strategii, która kierunkuje nas w stronę budowania przewag konkurencyjnych na rynkach Polski powiatowej.
Warto dodać, że na takich właśnie rynkach marka ma jednak konkurenta. Podobne cele rozwojowe ma bowiem sieć marketów Mrówka, która także otwiera się najchętniej w miastach powiatowych czy gminnych. Zyskać na pewno mogą na tym klienci.
WIZYTÓWKA PSZCZÓŁKI
Sieć marketów budowlanych.
- blisko 80 placówek
- min. powierzchni sklepu: 200 mkw.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Grupa Muszkieterów podsumowała pierwsze półrocze. W tym okresie sieci Bricomarché i Intermarché osiągnęły w Polsce łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł.
Branża dom i ogród ma do zaproponowania wiele pomysłów na biznes we franczyzie . W który warto zainwestować?
Jak wygląda prowadzenie sklepu Komfort od środka? Co daje model depozytowy, jak przebiega wdrożenie i czy warto rozwijać się w tej sieci? Odpowiadają franczyzobiorcy Komfortu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Jak otworzyć i z sukcesem poprowadzić warsztat samochodowy opowiada Wojciech Kosiński, właściciel warsztatu Mechanicy Magicy.
Sieć Go Herbs wchodzi we franczyzę. Czy trend na zdrowe odżywianie i naturalną suplementację to dobry pomysł na biznes?
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.