Otwieramy restaurację sushi
Sayuri Sushi ma 12 lat doświadczenia na rynku i trzy lokale własne: w Grudziądzu, Słupsku i Gdańsku. Oprócz tego jej właściciele prowadzą też jeden lokal Bunny Handroll (sushi w formacie take away) oraz punkt z kebabem. Mają więc sporą wiedzę o gastronomii.
– I tą wiedzą i doświadczeniem chętnie podzielimy się z franczyzobiorcami – zapewnia Magdalena Fiszer, franczyzodawczyni Sayuri Sushi.
Jak otworzyć Sayuri Sushi?
Jednak franczyza Sayuri Sushi nie jest dla każdego.
– Chcemy nawiązać współpracę z osobami, które chcą się zaangażować w prowadzenie biznesu na 100 proc.– podkreśla Magdalena Fiszer. – My dajemy z siebie właśnie tyle i oczekujemy, że tak samo postąpi franczyzobiorca. Że będzie menadżerem lokalu albo przynajmniej na bieżąco będzie pilnował jego pracy. Nie wymagamy natomiast doświadczenia w branży czy w prowadzeniu własnego biznesu.
Marka otwiera pełnowymiarowe restauracje, z salą dla gości. Aby taką uruchomić potrzebny jest lokal o minimalnej powierzchni 100 mkw. Franczyzodawca doradza w wyborze lokalizacji, ale franczyzobiorca sam powinien się w to zaangażować.
– Chcemy otwierać restauracje w miastach liczących powyżej 70 tys. mieszkańców, też w dużych aglomeracjach – dodaje Magdalena Fiszer. – Najlepiej znaleźć lokalizację w centrum miasta, w uczęszczanej okolicy.
Franczyzodawca pomaga w stworzeniu projektu. Czas, jaki trzeba przeznaczyć na przygotowanie restauracji do otwarcia, zależy od stanu wyjściowego lokalu. Jeżeli był już przystosowany do potrzeb gastronomii, to wystarczy 2-3 miesiące. Ale jeśli trzeba wszystko zrobić od podstaw musimy założyć, że potrwa to ok. pół roku.
Sushi daje rentowność
Koszt inwestycji w restaurację Sayuri Sushi to ok. 400 tys. zł (z remontem i wyposażeniem). Jednorazowa opłata wstępna wynosi 25 tys. zł. Franczyzobiorca i jego personel przechodzą szkolenia, w centrali i u siebie w lokalu.
– Właściciela szkolimy m.in. z prowadzenia biznesu, zarządzania. Z kolei kucharz uczy się przygotowywania sushi i innych dań, bo ofertę można powiekszyć np. o rameny czy dania tajskie. Możemy przeszkolić też kelnerów – mówi Magdalena Fiszer. – Nadal trudno o wykwalifikowanych pracowników w gastronomii, ale mam wrażenie, że zaczyna się to powoli zmieniać, że jest na rynku coraz więcej pracowników, a coraz mniej ofert pracy.
Franczyzodawca zapewnia, że restauracje stają się rentowne już w pierwszym miesiącu działalności.
– Sushi jest wciąż bardzo popularne. Owszem konkurencja na rynku jest spora, ale po pandemii wiele lokali zdecydowało się na dzialalność tylko w dostawie – zauważa Magdalena Fiszer. – My też realizujemy dostawy. Ale da się zauważyć, że klienci jednak lubią przyjść do restauracji, posiedzieć, podelektować się posiłkiem, porozmawiać.
WIZYTÓWKA SAYURI SUSHI
Sieć retauracji sushi, z 12-letnim doświadczenim na rynku.
- inwestycja ok. 400 tys. zł
- miasta powyżej 70 tys. mieszkańców
- jednorazowa opłata wstępna 25 tys. zł
Pakiet szkoleń / Franczyzodawca Sayuri Sushi szkoli personel franczyzobiorcy m.in. z przygotowywania sushi. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Sayuri Sushi rozpoczyna budowę sieci franczyzowej. Jaką ma propozycję dla franczyzobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Handel pod presją kosztów
/10.12.2025
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali