Wine bar we franczyzie
Polacy lubią wino?
Polski rynek wina jest jednym z najszybciej rosnących na świecie. Polska otwiera się na produkcję, powstają nowe winnice. Prognozy na kolejne lata są bardzo optymistyczne, również pod względem zmieniającego się klimatu, który w przyszłości będzie tworzył dużo lepsze warunki do uprawy. Zmienia się również nastawienie społeczeństwa. Alkohole słabsze i jakościowe wypierają tanie i mocne. Klienci coraz częściej szukają wartości w degustacji, poznawaniu kultury danego alkoholu a nie w wysokim procentażu. Mamy dwa lokale w Krakowie. Czarna Owca na krakowskim Kazimierzu początkowo miała być miejscem spotkań ze znajomymi i spędzania z nimi czasu. Lokal miał pełnić również funkcję „biura” dla prowadzonej przez właścicieli działalności handlu winami. W krótkim czasie okazało się, że Czarna Owca zamieniła się w dochodowy biznes. W efekcie powstał kolejny wine bar, tym razem pod szyldem Subtilité Wine & Bar na lotnisku w Balicach. Sukces obu naszych lokali jest najlepszym potwierdzeniem słuszności idei otwierania stricte wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami wina.
Co oferują lokale Subtilité Wine & Bar?
Wina Subtilité to podstawa każdego lokalu. Podstawowa karta obejmuje siedem ich rodzajów. Są produkowane we Francji, obecnie nie można ich kupić w sprzedaży detalicznej. Karta podstawowa jest poszerzana o inne wina, które wybiera główny sommelier marki wspólnie z franczyzobiorcą. Ta część karty jest rotacyjna, dobierana na podstawie doświadczeń z obecnych lokali i wskazań naszego głównego sommeliera. Zakładamy, że obejmuje 15-20 win. W lokalach gościom podawane są też przekąski w formie tapas – sery, oliwki, pasty, świeże bagietki oraz oliwa.
Jaka jest wasza strategia rozwoju?
Na początek chcemy rozwijać się w miastach liczących powyżej 150 tys. mieszkańców. W większych miastach bez wątpienia będzie miejsce na więcej niż jeden Subtilité Wine & Bar. Bazując na doświadczeniach Czarnej Owcy, rekomendujemy lokalizacje w mniejszych, zacisznych uliczkach odchodzących od centralnych dzielnic, tak, aby uzyskać atmosferę większej prywatności. To daje nam dodatkową przewagę w branży gastronomicznej, ponieważ dostęp do takich lokali jest dużo większy niż przy głównych deptakach. Dodatkowo szukamy lokali o małej powierzchni, 30-60 mkw. Inny format to wyspa gastronomiczna, jak na lotnisku w Balicach. Ten format może się sprawdzić np. wewnątrz hoteli, SPA, sal koncertowych, teatrów, a nawet dużych restauracji, ale też na lotniskach czy dworcach. Uważamy, że wyspa połączona ze sprzedażą wina mogłaby również dobrze funkcjonować w butikowych galeriach handlowych lub galeriach łączonych z dworcami. Projekt wyspy Subtilité Wine & Bar mamy gotowy i jest to core całego lokalu. Standardem, co nie jest popularne w tym formacie, jest możliwość wejścia do środka. Całość jest otwarta, co daje nam dużo więcej miejsc siedzących. Kolejną opcją jest kontenerowy punkt Subtilité, który można sezonowo ustawiać w miejscach turystycznych, takich jak plaże, jeziora, stoki narciarskie. Mobilny punkt może obsługiwać też eventy.
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Uczymy prowadzenia tego biznesu od zera. Mamy specjalistów w każdej dziedzinie: od znalezienia lokalizacji, przeprowadzenia otwarcia do szkoleń i doradztwa w bieżącej działalności. Oczywiście, doświadczenie związane z gastronomią, barem lub winem jest bardzo miło widziane, wszystkie procesy przeprowadzimy wtedy sprawniej. Nie jest to jednak niezbędne. Najważniejsze jest faktyczne zaangażowanie. Od początku dbamy o dobre imię marki Subtilité i zależy nam na kompleksowym podejściu do jej rozwoju. Nie możemy pozwolić sobie na zaniedbane lokale, które będą obniżały wypracowaną jakość.
Ile kosztuje otwarcie lokalu?
Inwestycja w wyspę zaczyna się od 120 tys. zł netto, a w lokal od 150 tys. zł netto. W tych kwotach zawiera się wstępna opłata franczyzowa, koszt przystosowania lokalu oraz zatowarowanie. W przedstawionym przez nas kosztorysie, przygotowanym na potrzeby konkretnej lokalizacji, franczyzobiorca dostaje informacje o wszystkich kosztach, na jakie musi być przygotowany. Można korzystać z leasingu. Warunki wejścia w biznes stają się wtedy jeszcze korzystniejsze, bo mówimy o wpłacie własnej na poziomie 6-10 tys. zł netto.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA SUBTILITE WINE & BAR
Sieć wine barów, serwujących przede wszystkim francuskie wina marki Subtilité.
- miasta od 150 tys. mieszkańców
- minimalna inwestycja 120 tys. zł, przy leasingu 6-10 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali