Salon łazienek na licencji
W ofercie salonów Jeta są m.in.: płytki, ceramika sanitarna, armatura, akcesoria łazienkowe. Prócz znanych marek, dostępnych w ofercie, Jeta wprowadziła też do asortymentu sklepów markę własną Some.
– To wanny, umywalki, toalety. Produkty wysokiej jakości i w atrakcyjnych cenach. Są dostępne tylko w naszych salonach. Zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów – zapewnia Maciej Świątek, prezes zarządu spółki Jeta. – A klienci są obecnie dobrze wyedukowani, porównują produkty i ceny w kanale tradycyjnym i online. I liczą wydatki.
Przemyślany rozwój
W salonach Jeta klienci mogą obejrzeć gotowe ekspozycje, ale też skorzystać z usług projektantów.
– W tym roku uruchomiliśmy już salon partnerski w Łomży. Jako partnerski, działa jednak pod własnym szyldem – wyjaśnia Maciej Świątek. – Mamy propozycje otwarcia kolejnych salonów, ale z uwagi na sporą odległość musimy je dokładnie przeanalizować. Dostajemy też sporo ofert od galerii handlowych, z propozycją najmu lokali. Jednak najpierw musimy przeliczyć koszty, zanim zdecydujemy się na inwestycję.
Jeta ma 12 salonów własnych i pięć franczyzowych. Inwestycja w salon zależy oczywiście od jego powierzchni. Franczyzodawca szacuje jednak, że trzeba na nią przeznaczyć ok. 400 zł za 1 mkw. Ta kwota zawiera wydatki na adaptację pomieszczeń, przygotowanie ekspozycji oraz opłatę wstępną (35 tys. zł). Nie trzeba natomiast wydawać pieniędzy na duże zatowarowanie.
– Jeśli franczyzodawca chce, może mieć towar u siebie, albo obsługiwać zamówienia, korzystając z naszego magazynu centralnego – wyjaśnia Maciej Świątek. – My dowozimy zamówiony towar do jego sklepu, więc potrzebna jest tylko niewielka powierzchnia magazynowa i auto to transportu, aby dostarczyć zamówienie do klienta.
Wydatki na reklamę
Jedyna stała miesięczna opłata na rzecz centrali to 2 tys. zł, przeznaczane w całości na marketing danego sklepu franczyzowego.
– De facto więc te pieniądze zwracają się franczyzobiorcy – mówi Maciej Świątek. – Na początku współpracy pomagamy wybrać najefektywniejsze formy reklamy, ale z czasem, gdy franczyzobiorca już wie, jakie kanały sprawdzają się na jego rynku, sam może decydować na co przeznaczyć fundusze marketingowe.
WIZYTÓWKA JETA
Sieć salonów z wyposażeniem łazienek.
- 12 salonów własnych, 5 franczyzowych
- inwestycja ok. 400 zł za 1 mkw.
- opłata marketingowa 2 tys. zł
Maciej Świątek, prezes zarządu Jeta / "Dostajemy sporo ofert od galerii handlowych, z propozycją najmu lokali. Jednak najpierw musimy przeliczyć koszty, zanim zdecydujemy się na inwestycję". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché świętuje i przyspiesza
/12.09.2025
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
Grupa Muszkieterów podsumowała pierwsze półrocze. W tym okresie sieci Bricomarché i Intermarché osiągnęły w Polsce łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł.
Branża dom i ogród ma do zaproponowania wiele pomysłów na biznes we franczyzie . W który warto zainwestować?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
/24.10.2025
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.