Greenpoint kupuje Top Secret
Redan SA poinformował, że zawarł umowę z krakowską firmą Greenpoint, o sprzedaży aktywów związanych z prowadzeniem biznesu marki „Top Secret”. Transakcja obejmuje przede wszystkim sprzedaż praw ochronnych na znaki towarowe „Top Secret” oraz „DryWash”, praw do domen internetowych dotyczących biznesu marki „Top Secret”, w tym do domeny topsecret.pl. Greenpoint ma również kupić zorganizowaną część przedsiębiorstwa spółki Top Secret Fashion Story prowadzącej sklepy marki „Top Secret” i e-commerce topsecret.pl – czyli sieć sklepów stacjonarnych i sklep internetowy.
Wartość transakcji sprzedaży przez Redan została określona w przedziale od 11 do 14 mln zł. Ostatecznie będzie zależna przede wszystkim od obrotu, jaki zostanie osiągnięty ze sprzedaży towarów oznaczonych znakami towarowymi „Top Secret” i „DryWash” oraz innych produktów oferowanych w sklepach „Top Secret”, w okresie 18 kolejnych miesięcy począwszy od stycznia 2024 roku. Właśnie maksymalnie przez te 18 miesięcy Redan może jeszcze sprzedawać towary oznaczone tymi markami.
Umowa póki co ma charakter warunkowy. Jej realizacja uzależniona będzie od spełnienia kilku warunków zawieszających. Konieczne będzie uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zgody banku finansującego Redan (HSBC). Wszystkie warunki zawieszające powinny być spełnione do 30 czerwca 2024 roku. Jeżeli do tego czasu Greenpoint nie uzyska zgody UOKiK-u, zobowiązuje się znaleźć innego inwestora – takiego, który nie będzie takiej zgody potrzebował.
Brand przetrwa
W umowie jest mowa w sumie o 84 sklepach franczyzowych Top Secret, które przejmie nowy właściciel. Jeśli chodzi o Greenpoint, to ma on obecnie ok. 215 sklepów pod swoim szyldem. Co będzie dalej z siecią Top Secret i jej franczyzobiorcami?
– Umowy (franczyzowe – przyp.red.) zostaną naturalnie przedłużone. Franczyzobiorcy nie odczują żadnych komplikacji. Utrzymujemy dotychczasową i rozwiniemy sieć franczyzy zarówno Top Secret, jak i Greenpoint – zapewnia Marek Szostak, prezes zarządu Greenpoint SA. – Wszyscy franczyzobiorcy mogą spodziewać się wzmocnienia i polepszenia współpracy. Utrzymamy równolegle dwa brandy, które będą się uzupełniać i rozszerzać dotychczasową bazę klientów. Przewidujemy duże korzyści dla obu marek, a tym samym dla prowadzących je partnerów franczyzowych.
Redan od dłuższego czasu miał kłopoty z Top Secret. Borykająca się z kłopotami finansowymi spółka Top Secret w 2020 roku zawarła układ z wierzycielami o spłacie zobowiązań. Niestety, nie była w stanie go zrealizować. W sierpniu 2022 roku spółka złożyła więc wniosek o upadłość.
W ubiegłym roku Redan podpisał list intencyjny z Monnari, o sprzedaży znaków towarowych Top Secret i DryWash oraz udziałów w spółkach sklepowych. Negocjacje jednak nie zakończyły się sukcesem, o czym Monnari poinformowało dosłownie kilka dni temu.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...