Różne propozycje MaxiPizzy
MaxiPizza swój pierwszy lokal uruchomiła w 2003 roku. Dziś ma ich w sieci 12, z czego tylko dwa własne. Marka oferuje cztery programy franczyzowe. Różnią się m.in. w zależności od wielkości rynku czy profilu kandydata na licencjobiorcę.
Duże i małe miasta
Pierwsza z propozycji franczyzowych MaxiPizzy to program Full Size. Zakłada on otwarcie pełnowymiarowej restauracji z szerokim menu, w średnich i dużych miastach, liczących od 80 tys. mieszkańców. Lokale mają dużą salę konsumpcyjną i duże zaplecze, potrzebna jest więc powierzchnia min. 300 mkw.
– Do oferty restauracji można dołączyć także piwo kraftowe, które produkujemy w naszym rzemieślniczym browarze Korona – mówi Karol Molenda, specjalista ds. rozwoju franczyzy MaxiPizza.
Minimalna inwestycja w tym modelu to 300 tys. zł. Jednak franczyzodawca też partycypuje w kosztach przygotowania lokalu.
– Dostarczamy sprzęt wart ok. 120-160 tys. zł, czyli dwa przepływowe piece do pizzy oraz wałkownicę do ciasta, na których pracują wszystkie nasze lokale. Oprócz tego także specjalistyczne oprogramowanie – wylicza Karol Molenda.
Z mniejszą inwestycją wiąże się program Small Town, przeznaczony dla obszarów o liczbie mieszkańców od 30 do 80 tys.
– Jest skierowany do osób nastawionych na prowadzenie rodzinnej restauracji, co pozwala też na optymalizację kosztów – wyjaśnia Karol Molenda.
W tym przypadku potrzebny jest lokal o powierzchni min. 60 mkw., a optymalnie 100 mkw. Koszty inwestycji zaczynają się od 80 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje jeden przepływowy piec do pizzy, wałkownicę do ciasta i oprogramowanie.
Dołącz do sieci
Trzeci program skierowany jest do właścicieli restauracji i pizzerii, którzy chcieliby dołączyć do sieci.
– Dołączają wówczas do nazwy swojego lokalu frazę „by Maxi Pizza”. Nie chcemy, aby całkowicie zmieniali brand, który przecież jest znany na ich lokalnym rynku i ma swoich klientów – dodaje Karol Molenda. – Oczywiście lokal przyjmuje naszą technologię produkcji, systemy sprzedaży. Otrzymuje także nasz sprzęt. Dzięki temu produkcja jest wydajniejsza, zatrudnienie mniejsze, poprawia się zarządzanie lokalem, co przekłada się na obroty i większą liczbę zamówień.
Ostatnia propozycja to program dla byłych i obecnych pracowników sieci, którzy chcą otworzyć lub przejąć lokal marki. Franczyzobiorcy mogą bowiem – w każdym z modeli – albo otworzyć lokal od podstaw, albo przejąć już działającą restaurację, uruchomioną przez centralę. Teraz np. możliwe do przejęcia są lokale w Warszawie i Krakowie.
– Przejęcie gotowego lokalu pozwala szybciej ruszyć z własnym biznesem, niż otwieranie restauracji od podstaw – zachęca Karol Molenda.
WIZYTÓWKA MAXIPIZZA
Franczyzowa sieć pizzerii.
- 12 lokali
- 4 modele franczyzowe

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Maxipizza szuka franczyzobiorców już w średniej wielkości miastach. Oprócz sieci pizzerii rozwija też drugi, oryginalny koncept.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Maxipizza zapowiada otwarcia w Poznaniu, Krakowie i Warszawie. Wcześniej musi jednak znaleźć partnerów z tych miast.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali