Biznes z bubble tea
Wojciech Strąkowski prowadził wyspę handlową jednej z firm franczyzowych. W tej samej galerii, praktycznie po sąsiedzku, było franczyzowe stoisko Crazy Bubble.
– Widziałem, jak wielu klientów przyciąga, zwłaszcza młodych – opowiada Wojciech Strąkowski. – To mnie skłoniło do przeanalizowania rynku bubble tea w Polsce.
Szybki rozwój
Analizy pokazały, że najbardziej rozpoznawalną marką na tym rynku jest właśnie Crazy Bubble. Dlatego jesienią 2021 roku Wojciech Strąkowski skontaktował się z franczyzodawcą i ustalił warunki współpracy. A w styczniu 2022 roku otworzył pierwszy punkt, w Tomaszowie Mazowieckim. Później przyszły kolejne: w Poznaniu, Łodzi, Kaliszu, a wkrótce dołączą do tej listy dwa następne.
– Według mnie bubble tea to nie jest chwilowa moda – uważa Wojciech Strąkowski. – Wiąże się z pewnym stylem bycia, zainteresowaniem kulturą Azji, muzyką k-popową, fascynacją Tajwanem – choć nie tylko. Nasi klienci to grupa o szerokim przekroju wiekowym, od dzieci po dorosłych. Także dzięki bogatej ofercie, w której jest nie tylko bubble tea.
Crazy Bubble kończy rok z liczbą 190 lokali, z czego aż 52 otwarto w 2023. Marka weszła także na cztery rynki poza Polską – do Estonii, Finlandii, Bośni i Hercegowiny oraz Mołdawii.
– Rok 2023 przyniósł wiele zawirowań ekonomiczno-gospodarczych. Wzrosty kosztów prowadzenia działalności oraz cen energii sprawiły, że należało z dużym rozsądkiem podchodzić do jakichkolwiek inwestycji. Mimo wszystko, przy odpowiednim podejściu naszych franczyzobiorców, pozwoliło to na dalszy, dynamiczny wzrost marki – podkreśla Jakub Woźniczka, franchise manager Crazy Bubble. – W 2024 czeka nas wiele zmian: nowa siedziba firmy, uruchomienie nowego modelu współpracy, przemodelowanie współpracy z naszymi masterfranczyzobiorcami zagranicznymi, a także zmiany marketingowe. Nie chcemy zdradzać za dużo – zdecydowanie wolimy zaskoczyć nowościami w nadchodzącym roku.
Coraz mniej miejsca
Crazy Bubble planuje też zwiększenie liczby lokali i pojawienie się na kolejnych rynkach w południowo-zachodniej Europie. Choć franczyzodawca nie ukrywa, że zauważa już pewne nasycenie rynku.
– Coraz trudniej znaleźć dobrą, wolną galerię handlową – nie ukrywa Jakub Woźniczka. – Mimo wszystko zostało ich jeszcze trochę, tak że nasi franczyzobiorcy, z naszą pomocą, stale podpisują nowe umowy najmu. Dążymy również do dalszego rozwoju w innych krajach europejskich.
Kwota inwestycji we franczyzę pozostaje niezmienna od roku – ok. 70 tys. zł netto. Zawierają się w niej wszystkie projekty, budowa mebli wyspy/lokalu, elementy brandingowe, wyposażenie sprzętowe lokalizacji. Nie ma opłaty wstępnej. Stała opłata franczyzowa to 700 zł netto miesięcznie. Przeznaczana jest w całości na marketing marki.
– Jako franczyzodawca zapewniamy pełne wsparcie naszym franczyzobiorcom, zarówno przed otwarciem lokalu, jak i w trakcie trwania współpracy – zapewnia Jakub Woźniczka. – Pomagamy w znalezieniu lokalizacji, następnie przygotowujemy projekty mebli oraz brandingu, które wykonują później nasi podwykoanawcy. Franczyzobiorca wraz z pracownikami przechodzi bezpłatne szkolenie z przygotowania napojów oraz prowadzenia biznesu. Pomagamy też marketingowo, przygotowujemy event na otwarcie z losowaniem gadżetów, hotessą i naszą maskotką – Panem Kubkiem.
Większość licencjobiorców prowadzi więcej niż jeden lokal. Praktycznie wszystkie punkty – jak zapewnia franczyzodawca – są rentowne już od pierwszego dnia od otwarcia.
– Wiele zależy od wielkości miasta, w którym się działa – przyznaje Wojciech Strąkowski. – W tych nieco mniejszych, rzędu 70 tys. mieszkańców, na początku jest duży pik sprzedażowy, a później ta sprzedaż nieco się wypłaszcza, ale wciąż jest na dobrym poziomie. Natomiast w dużych miastach, choć jest tam większa konkurencja, klientów z czasem przybywa, bo nasza marka wygrywa jakością.
WIZYTÓWKA CRAZY BUBBLE
Sieć punktów z bubble tea.
- 190 lokalizacji
- inwestycja ok. 70 tys. zł
- opłata miesięczna 700 zł netto

ZOBACZ W KATALOGU






















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawca marek New York Pizza Department i ŻarWOK zmienia zasady naliczania opłat franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą sporo zaoszczędzić.
Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Do znalezienia biznesu, w który chciałoby się zainwestować, trzeba się dobrze przygotować. Choć wybór branży i konkretnego systemu franczyzowego jest subiektywny, to ocena części elementów umowy franczyzy podlega obiektywnym kryteriom.
Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali