W grupie siła
Odkąd w Polsce obowiązuje ustawa nazywana „Apteka dla aptekarza”, w tej branży działać mogą tylko farmaceuci. Dodatkowo mogą prowadzić maksimum cztery apteki.
– Indywidualne apteki nie wytrzymują jednak konkurencji naporu sieciowego – uważa Dariusz Kotte, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju sieci Apteka Codzienna. – Rocznie w Polsce zamyka się po kilkaset aptek.
Grupa zakupowa ma przewagę
Sieć Apteka Codzienna skupia indywidualne apteki – aktualnie z terenu centralnej, południowej i wschodniej Polski. Oferta jest skierowana do farmaceutów lub spółek tworzonych przez farmaceutów.
– Mamy ponad 20-letnie doświadczenie w branży farmaceutycznej, a od 7 lat we franczyzie – podkreśla Dariusz Kotte. – Przyjmujemy do sieci apteki już działające oraz takie, które dopiero się otwierają. Pomimo bardzo krótkiego okresu ewentualnej rezygnacji ze współpracy, jaki jest zawarty w umowie, czyli zaledwie 1 miesiąca z naszej sieci nie odeszła żadna apteka.
Decydując się na konsolidację, apteki przechodzą pod logo Apteka Codzienna. Najpierw jednak podlegają weryfikacji.
– Sprawdzamy, czy rynek na którym funkcjonują jest perspektywiczny – wyjaśnia Dariusz Kotte. – Przy czym aktualny obrót apteki nie ma dla nas znaczenia. Rozumiemy, że właściciel po to chce przystąpić do naszej sieci, aby ten obrót zwiększyć.
Centrala zapewnia, że wszystkie apteki, decydujące się na konsolidację, odnotowują wzrosty obrotów – minimum dwukrotne, a bywa że i kilkunastokrotne. Zyskują na tym, że tworząc grupę zakupową mają silniejszą pozycję negocjacyjną w kontaktach z hurtowniami.
– Przystępująca do nas apteka, która ma powiedzmy 50 tys. miesięcznego obrotu, otrzymuje takie same warunki zakupowe, jak placówka z dwumilionowym obrotem – podkreśla Dariusz Kotte. – Jesteśmy w grupie aptek, które mają najniższe ceny zakupowe i odsprzedażowe. Wzrosty obrotów w naszych aptekach wynikają ze wzrostu liczby pacjentów, których obsługujemy, a także ze wzrostu wartości koszyka zakupowego.
Czas na wdrożenie
Placówka zmieniająca szyld na Aptekę Codzienną musi przejść rebranding zewnętrzny, czyli przygotować nowe szydy. Natomiast wewnątrz – jak zapewnia centrala – nie trzeba wprowadzać zmian. Wdrożenie apteki do systemów, obowiązujących w sieci trwa ok. 3 miesięcy.
– To czas na szkolenia, podłączenie apteki do naszej infrastruktury informatycznej – wyjaśnia Dariusz Kotte.
Należące do sieci apteki płaca składkę na centralę zakupową – ale nie od razu. – Dopiero od momentu, gdy obroty wzrosną na tyle, że na to pozwalają – precyzuje Dariusz Kotte.
WIZYTÓWKA MARKI APTEKA CODZIENNA
Sieć zrzeszająca apteki.
- Prawie 60 placówek
Powiesić logo / Placówka zmieniająca szyld na Aptekę Codzienną musi przejść tylko rebranding zewnętrzny. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Dobre Oko rozwija franczyzę optyczną
/29.08.2025
Sieć Dobre Oko na ten rok zaplanowała minimum pięć otwarć. Jak otworzyć salon optyczny?
Na rynku krajowym Kodano konsekwentnie buduje skalę w oparciu o franczyzę.
Sieć Apteka Codzienna do końca roku chce mieć w sumie 70 placówek. Firma rozszerza też swoją działalność na kolejne województwa.
Kodano Optyk – najszybciej rozwijająca się sieć optyczna w Polsce – rozpoczęła 2025 rok z dużym rozmachem.
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...