Burgery od Sfinksa
The Burgers to marka należąca do grupy Sfinks Polska. Koncept wywodzi się z czasów pandemii.
– W czasie lockdownu gastronomii szukaliśmy rozwiązań, które pozwoliłyby nam funkcjonować – mówi Hubert Łątka, odpowiedzialny za rozwój franczyzy The Burgers. – Wtedy powstała marka The Burgers, funkcjonująca początkowo tylko w kanale delivery. Jednak duża popularność burgerów skłoniła nas do uruchomienia lokali stacjonarnych.
Dla dużych i małych miast
W tej chwili pod szyldem The Burgers funkcjonuje lokal w Starogardzie Gdańskim oraz w Zalesiu Górnym pod Warszawą. Ten ostatni działa na terenie parku rozrywki Planeta Zalesie. Obydwie burgerownie funkcjonują w wersji combo – czyli w połączeniu z restauracjami innych marek.
– Taki model pozwala na optymalizację kosztów – podkreśla Hubert Łątka. – Wystarcza wówczas jedna kuchnia i ten sam zespół pracowników. A dwie różne marki w jednym lokalu to dwa różne generatory ruchu, często przyciągające różne grupy docelowe gości.
Menu The Burgers składa się z dwóch wiodących kategorii: burgerów (także w wersji wegetariańskiej) oraz „doładowanych frytek”, czyli frytek z różnymi dodatkami. Koncept The Burgers przeznaczony jest do dużych i małych miast.
– Zgłaszają się do nas osoby z mniejszych miast, w których duża restauracja niekoniecznie się sprawdzi, a koncept The Burgers nadaje się idealnie – zapewnia Hubert Łątka.
Franczyzodawca zauważa, że na rynku jest dostępnych dużo lokali po gastronomii, bo niestety z powodu rosnącej presji kosztowej wielu przedsiębiorców musiało zamknąć działalność.
– Zwłaszcza tych, którzy działali indywidualnie – mówi Hubert Łątka. – Tymczasem działanie w ramach sieci pozwala na optymalizację kosztów, chociażby dzięki centralnym zakupom produktów.
Dobra lokalizacja
Na burgerownię wystarczy już lokal wielkości 60-80 m2. Franczyzodawca zajmuje się weryfikacją lokalizacji.
– Sprawdzamy, czy biznes w danym miejscu ma szanse powodzenia – podkreśla Hubert Łątka. – Badamy np. konkurencję na danym rynku, średnie wysokości paragonów w innych lokalach, poziom zatrudnienia mieszkańców, ale też sprawdzamy czy zakres inwestycji, potrzebny w danym lokalu nie jest zbyt wysoki w stosunku do prognozowanych przychodów.
Wysokość inwestycji uzależniona jest głównie od stanu technicznego lokalu – lokale po gastronomii, z wentylacją i niezbędną podstawową infrastrukturą będą tańsze do dalszej adaptacji.
– Wielu obiektom zależy na posiadaniu gastronomii w swojej ofercie, dlatego bywa, że wynajmujący adaptują lokal częściowo na swój koszt, a w gestii najemcy pozostaje tylko go wyposażyć – mówi Hubert Łątka.
W takiej sytuacji inwestycja może się zamknąć w kwocie ok. 100 tys. zł. Jeśli natomiast trzeba przygotować pomieszczenia kompleksowo, należy liczyć się z wydatkiem do 200 tys. zł.
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 15 tys. zł netto, a miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. netto od uzyskiwanych przychodów.
Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii czy prowadzeniu biznesu – ale jego posiadanie na pewno będzie atutem. Każdy franczyzobiorca przechodzi szkolenia zarówno teoretyczne (od 5 do 7 dni), jak i praktyczne w wybranej restauracji franczyzodawcy. To ostatnie trwa nawet kilka tygodni, a franczyzobiorca przechodzi w tym czasie przez wszystkie stanowiska pracy w lokalu.
WIZYTÓWKA THE BURGERS
Sieć burgerowni.
- min. 100 tys. zł
- opłata wstępna 15 tys. zł netto
- opłata miesięczna 5 proc. netto od przychodu
Budżet na start / Wysokość inwestycji w The Burgers uzależniona jest głównie od stanu technicznego lokalu. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali