Księgowość na licencji
Liczne zmiany podatkowe wprowadzane w ostatnim czasie a przede wszystkim wejście w życie Polskiego Ładu sprawiły, że biura rachunkowo-księgowe nie mogą się opędzić od klientów.
- Od początku tego roku widzimy ogromne zainteresowanie naszymi usługami. Nie jesteśmy w stanie przyjmować nowych klientów, musimy wybierać, kogo obsłużymy, a kogo nie. W tym roku po raz pierwszy odmówiliśmy rozliczenia PIT-ów zewnętrznych, ponieważ nie było komu tego robić – mówi Leszek Orlikowski, franczyzobiorca sieci Tax Safe z Gdańska.
Pomoc i swoboda
Na franczyzę zdecydował się ponad sześć lat temu. Był po studiach finansowo-rachunkowych i chciał zainwestować oszczędności w rozwinięcie własnego biura.
- To lepiej rokuje na przyszłość i daje większe możliwości rozwoju niż praca etatowa – mówi Leszek Orlikowski.
Dzisiaj bardzo sobie chwali działanie pod skrzydłami Tax Safe.
- Pomimo, że jest to franczyza i obowiązują pewne wytyczne, to centrala daje swoim franczyzobiorcom dużą swobodę w zakresie obsługi klientów, regulowania cen czy też zakresu świadczonych usług. Kierownik oddziału decyduje, czy chce pójść w stronę doradztwa, pełnej księgowości czy też małej księgowości – mówi Leszek Orlikowski.
Franczyzodawca zapewnia też między innymi oprogramowanie i obowiązkowe ubezpieczenie OC.
- Dla małego przedsiębiorcy, który działa w pojedynkę, samodzielne wykupienie tych rzeczy, to spore koszty. Centrala bierze na siebie również problematycznych klientów. Działanie w sieci daje też możliwość dotarcia do większych klientów. Żadna duża firma nie zapuka do małej, anonimowej kancelarii. Nasza sieć jest znana w całej Polsce – mówi Leszek Orlikowski.
Dla specjalistów
Zdaniem franczyzobiorcy Tax Safe, aby z powodzeniem prowadzić swoje biuro rachunkowe, trzeba rozmawiać z klientami i poznawać ich potrzeby. Muszą oni być zadowoleni i czuć się zaopiekowani. Niezbędna jest także wiedza z zakresu finansów, rachunkowości i księgowości. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 6 tys. zł, a miesięczna 300 zł. Obecnie sieć ma 16 oddziałów franczyzowych i 3 własne.
Zdaniem Daniela Gawryczuka, dyrektora zarządzającego Tax Safe, w ostatnich latach biura rachunkowe rozwijają się bardzo dynamicznie.
- Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na outsourcing usług rachunkowych, co daje takim firmom jak nasza większą przestrzeń do rozwoju – mówi Daniel Gawryczuk.
Pomimo tego przedsiębiorcy zajmujący się rachunkowością, też nie mają łatwo. Muszą się mierzyć z coraz bardziej skomplikowanymi wymaganiami regulacyjnymi.
- Przepisy podatkowe i rachunkowe często się zmieniają, a to wymaga od nas stałego aktualizowania wiedzy i umiejętności. Zgodność z przepisami, rozliczenia podatkowe, sporządzanie sprawozdań finansowych oraz kontrola finansowa to tylko niektóre z zadań, z którymi biura rachunkowe mają do czynienia – wylicza Daniel Gawryczuk.
WIZYTÓWKA TAX SAFE
Sieć biur rachunkowych.
- 16 placówek franczyzowych, 3 własne
- opłata wstępna 6 tys. zł netto
- opłata miesięczna 300 zł netto


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
Kup nowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jak zarabiać bez wysiłku. Dowiedz się, w którą franczyzę z branży usługowej najlepiej zainwestować. Krok po kroku otwieramy też firmę zarządzającą najmem nieruchomości, produkującą meble ze stali oraz samoobsługowy magazyn.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...