Biznes z Cofix
Mniej więcej półtora roku temu Paweł Kamiński zapragnął zmiany w życiu zawodowym.
– Prowadziłem saloniki prasowe, ale chciałem spróbować czegoś nowego – opowiada Paweł Kamiński. – W młodości pracowałem w gastronomii i mam z tego okresu dobre wspomnienia. Dlatego postanowiłem wrócić do tej branży.
Nie chciał jednak otwierać restauracji, bardziej pociągało go prowadzenie kawiarni. Szukając pomysłu, trafił na franczyzę Cofix.
– Przyznaję, że było to z mojej strony trochę ryzykowne posunięcie. Cofix wówczas dopiero zaczynał budowę sieci na polskim rynku. Ale kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana – uśmiecha się Paweł Kamiński.
Od jednej do trzech
Pierwszą kawiarnię pod szyldem Cofix Paweł Kamiński otworzył w styczniu 2022 roku, przy ul. Chałubińskiego w Warszawie.
– Lokalizację pomógł mi znaleźć franczyzodawca – mówi franczyzobiorca. – Cofix zrobił m.in. badania rynku, analizował przepływ ludzi. Spodobała mi się wskazana przez nich lokalizacja.
Przygotowania do otwarcia 70-metrowego lokalu trwały około miesiąca. Wcześniej funkcjonował tam już punkt gastronomiczny, co w pewnej mierze ułatwiło sprawę.
– Kawiarnia nie od razu była na plusie – nie ukrywa Paweł Kamiński. – Ale kiedy już wycofano wszystkie obostrzenia covidowe ludzie znów zaczęli korzystać z gastronomii i poczuliśmy, że będziemy zarabiać
Rzeczywiście, kawiarnia zaczęła przynosić zyski, i to na tyle dobre, że franczyzobiorca zarobił na drugą lokalizację. Tym razem otworzył wyspę handlową, na warszawskim Dworcu Centralnym.
– A teraz myślę o uruchomieniu trzeciej kawiarni, prawdopodobnie też w centrum stolicy – zapowiada Paweł Kamiński.
Nasz rozmówca chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
– Mogę liczyć na pomoc w rozwiązaniu każdego problemu, czy są to sprawy techniczne, czy szkolenia dla pracowników – podkreśla Paweł Kamiński. – Sam też przeszedłem szkolenie w działającej kawiarni. Poznałem każdy aspekt prowadzenia lokalu, od robienia kawy i kanapek, przez składanie zamówień po zamykanie zmiany. Jeśli jest taka potrzeba, mogę teraz w każdej chwili stanąć do pracy.
Koszty inwestycji
Cofix proponuje kilka formatów lokali. Pierwszy to standardowa kawiarnia, wielkości 60-150 m2, przeznaczona zarówno galeriom handlowym, jak i lokalizacjom miejskim. Jest też możliwość uruchomienia wyspy lub formatów Cofix Mini i Cofix Flex. Te dwa ostatnie są mniejsze, łatwo modyfikowalne, budowane z elastycznie łączonych modułów. Najdroższy w inwestycji jest standardowy lokal – od 250 do 450 tys. zł. Koszty uruchomienia pozostałych formatów są niższe, franczyzodawca szacuje je na 200-250 tys. zł. Marka jest także otwarta na rebranding istniejących kawiarni.
WIZYTÓWKA COFIX
Franczyzowa sieć kawiarni.
- 16 lokali
- inwestycja od 200 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali