Przepis na kebab
Markę Yum Yum wprowadziła na rynek firma Wojtex, która od lat jest znanym franczyzodawcą wielu marek gastronomicznych (m.in. pizzerii Biesiadowo).
– Kebab Yum Yum to koncept przystępny dla każdego, nie trzeba mieć doświadczenia w gastronomii – zapewnia Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex. – Do współpracy zapraszamy osoby zaangażowane. Kluczową zasadą jest uczestniczenie w funkcjonowaniu lokalu oraz odpowiedzialność.
Różne formaty
Jak zapewnia franczyzodawca, kebabownie sprawdzą się w mniejszych miejscowościach, ale także w ogromnych aglomeracjach. Zalecane lokalizacje to osiedla mieszkaniowe, miasteczka studenckie, deptaki, centra miast.
– Podstawą jest dobre usytuowanie punktu względem ciągów komunikacyjnych – zauważa Wojciech Goduński.
Franczyzobiorca ma sześć miesięcy od podpisania umowy, aby znaleźć lokal. Ale nie zostaje z tym zadaniem sam.
– Przedsiębiorca, który podpisze z nami umowę może liczyć na wsparcie naszych specjalistów w zakresie wyboru lokalizacji. Analizujemy potencjalne lokale i wspieramy franczyzobiorcę w poszukiwaniach miejsca idealnego – zapewnia Wojciech Goduński.
Franczyzobiorcy Kebab Yum Yum mają do wyboru kilka formatów lokali. Może to być mobilna przyczepa gastronomiczna, lokal z okienkiem podawczym lub lokal z miejscami siedzącymi. Aby ustawić przyczepę, która ma wielkość 4x2 m, potrzebujemy w sumie powierzchni ok. 15 m2. Minimalna wielkość lokalu z okienkiem podawczym to 10 m2, a lokalu z miejscami do konsumpcji 30 m2.
– Przygotowanie lokalu do otwarcia trwa od jednego do trzech miesięcy – dodaje Wojciech Goduński. – Zależy to oczywiście głównie od tego, w jakim jest stanie wyjściowym. Jeśli mamy lokal po istniejącej już gastronomii, otwarcie następuje w szybkim tempie.
W ramach umowy franczyzowej licencjodawca przygotowuje bezpłatny projekt wnętrza lokalu. Jeśli zdecydujemy się na opcję z okienkiem podawczym, minimalna inwestycja to – jak podaje franczyzodawca – 41 tys. zł. Koszt urządzenia lokalu z miejscami siedzącymi zaczyna się od 52 tys. zł. Tańszy będzie format mobilny – tu kwota potrzebna na start to co najmniej 28,8 tys. zł. Przyczepę można wziąć w leasing lub wynająć.
– Współpracujemy z producentami przyczep, oferującymi mobilne punkty gastronomiczne wykonane z wysoką precyzją i starannością. Użyte materiały zapewniają znakomita wytrzymałość i żywotność, niezależnie od warunków atmosferycznych – zapewnia właściciel Wojtexu.
Biznes ze wsparciem
Franczyzodawca nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Opłata miesięczna to 800 zł, plus 1 proc. od obrotu.
– Zapewniamy franczyzobiorcom 100 proc. wsparcia na każdym etapie prowadzenia działalności – podkreśla Wojciech Goduński. – Przede wszystkim dajemy im sprawdzony model franczyzowy, gwarantujący pewny zysk. Zapewniamy szkolenie z tworzenia menu oraz standardów obsługi klienta. Zapraszamy franczyzobiorcę wraz z personelem do naszego centrum szkoleniowego. Podczas jednodniowego spotkania obsługa lokalu ma przekazaną pełną wiedzę z zakresu marki Yum Yum. Prowadzimy własną hurtownię zaopatrzenia, dzięki czemu franczyzobiorcy otrzymują starannie wyselekcjonowane, wysokiej jakości produkty w bardzo korzystnych cenach.
Franczyzodawca gwarantuje działania marketingowe, które promować będą też punkty franczyzowe.
– W ramach współpracy zapewniamy wsparcie marketingowe, to znaczy komunikację w sieci, jak np. social media, strona internetowa. Gwarantujemy materiały graficzne: banery otwarciowe, ulotki, grafiki na social media. Ponadto wspieramy franczyzobiorcę w marketingu lokalnym, czyli kampaniach w radiu, prasie oraz online – wylicza właściciel marki.
Zarobki przez cały rok
Kebab to biznes całoroczny. Franczyzobiorcy marki Kebab Yum Yum mogą traktować tę działalność zarówno jako główne, jak i dodatkowe źródło dochodów.
– Franczyzobiorcy, którzy podpiszą z nami umowę, mają dowolność w kontekście prowadzenia biznesu – podkreśla Wojciech Goduński. – Na początku polecamy otwarcie jednego punktu. Kiedy franczyzobiorca nabierze doświadczenia, dostaje zielone światło na kolejne otwarcia.
Franczyzodawca zapewnia, że Kebab Yum Yum to dochodowy biznes. Zwrotu z inwestycji można spodziewać się już po miesiącu. Średnie miesięczne przychody, jakie estymuje właściciel konceptu, to 76 tys. zł. Z kolei najwyższe koszty działalności generują pracownicy.
– Dobrze prowadzona restauracja w miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców powinna generować ok. 200 paragonów dziennie. Przy średniej kwocie paragonu daje nam to 6 tys. zł dziennego utargu – oblicza Wojciech Goduński. – Po odjęciu kosztów zatowarowania i innych miesięcznych kosztów działalności zostaje ok. 76 tys. zł
WIZYTÓWKA KEBAB YUM YUM
Sieć kebabowni.
- 3 formaty
- kwota inwestycji od 28,8 tys. zł
- opłata miesięczna 800 zł plus 1 proc. od obrotu

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w kwietniowym wydaniu magazynu.
Kebab stał się prawie daniem narodowym Polaków. Może więc być dobrym pomysłem na biznes. Co trzeba zrobić, żeby otworzyć i z sukcesem prowadzić kebabownię?
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali