Sushi na wynos
W marcu sieci Sushi Bistro przybył sushi bar w Łomży.
– To trzeci lokal naszego franczyzobiorcy, który już prowadzi placówki w Giżycku i Ełku – informuje Robert Chmielewski, dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro. – Teraz do otwarcia przygotowuje się kolejny franczyzobiorca, który poprowadzi lokal w Kielcach.
Take away wychodzi taniej
Sushi Bistro stawia przede wszystkim na format take away.
– To pozwala obniżyć koszty inwestycji, ale też bieżącej działalności – podkreśla Robert Chmielewski. – Nie potrzebujemy lokali o dużych metrażach ani super prestiżowych lokalizacjach, dzięki czemu czynsz najmu jest niższy. W pandemii klienci nauczyli się zamawiania jedzenia do domu, co procentuje do dziś. Może zamówienia są teraz rzadsze, ale za to na większe kwoty.
Marka chce rozwijać sieć w miastach liczących od 30 tys. mieszkańców.
– Każdą lokalizację skrupulatnie analizujemy, sprawdzamy potencjał rynku, konkurencję – zapewnia Robert Chmielewski. – Chcemy, aby każde otwarcie było dobrze przemyślane.
Inwestycję franczyzodawca szacuje na ok. 50 tys. zł, plus koszty remontu. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Zawiera się w niej m.in. projekt lokalu, stałe wsparcie marketingowe i reklamowe, system zamówień on-line, szkolenia dla licencjobiorcy oraz całego personelu. W pierwszym roku miesięczna opłata franczyzowa wynosi 4 proc. od obrotu, w kolejnym 5 proc., a od trzeciego roku 7 proc. Do tego należy doliczyć zawsze 3 proc., przeznaczone na marketing.
Czas jest dobry
Franczyzodawca mocno stawia na marketing internetowy, social media i pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
– Ale na różnych rynkach sprawdzają się różne kanały dotarcia do klientów, dlatego mamy otwarte oczy i umysły – dodaje Robert Chmielewski. – Podobnie różna jest popularność poszczególnych produktów w różnych lokalizacjach.
Lokale Sushi Bistro głównie przyjmują zamówienia od line i przez własne strony internetowe. Choć, jak mówi franczyzodawca, są i takie lokalizacje, w których klienci wolą składać zamówienia telefonicznie.
– Jeśli franczyzobiorca chce, może też korzystać z zewnętrznych agregatorów dostaw, jak np. Pyszne.pl – dodaje Robert Chmielewski.
Zdaniem franczyzodawcy Sushi Bistro teraz jest dobry moment na otwarcie lokalu gastronomicznego.
– Większość biznesów, które są źle policzone, albo się zamknęła albo wkrótce się zamknie. A nasz biznes jest skalkulowany bardzo dobrze – zapewnia Robert Chmielewski. – Rok do roku odnotowujemy wzrosty obrotów.
WIZYTÓWKA SUSHI BISTRO
Sieć lokali z sushi.
- 12 lokali
- kwota inwestycji ok. 50 tys. zł plus koszty remontu
- jednorazowa opłata wstępna 20 tys. zł
Robert Chmielewski, dyrektor ds. franczyzy Sushi Bistro: / "Większość biznesów, które są źle policzone, albo się zamknęła albo wkrótce się zamknie. A nasz biznes jest skalkulowany bardzo dobrze." PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyza sushi rośnie
/19.04.2025
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Na Targach Franczyza 15 i 16 marca nie zabraknie gastronomii. I tej sezonowej, i tej całorocznej.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali