Pizza prosto z Włoch we franczyzie
Wzorem dla pizzy La Patata są smaki, jakie jej franczyzodawca przywiózł ze swojego wieloletniego pobytu we Włoszech.
– Praktycznie wszystkie produkty do naszej pizzy, oprócz świeżych warzyw, importujemy z Włoch. Nawet kartony na pizzę, ponieważ są specjalnie certyfikowane do kontaktu z gorąca żywnością. W Polsce się takich nie produkuje – mówi Grzegorz Pałubski, franczyzodawca Pizzerii La Patata.
Lokal z ogródkiem
Pierwszy lokal z tym szyldem został otwarty na obrzeżach warszawskiego Wilanowa na początku 2021 roku. Kolejny – franczyzowy – powstał w Miasteczku Wilanów, a w lutym tego roku marka otworzyła drugi lokal własny, tym razem na warszawskim Ursynowie.
– Wprawdzie wszystkie działają w administracyjnych granicach stolicy, ale nasza pierwsza pizzeria, przy ul. Bruzdowej, mieści się już na kompletnych obrzeżach. I ruch jest tutaj bardzo duży – podkreśla Grzegorz Pałubski. – Dlatego śmiało mogę stwierdzić, że nasz koncept sprawdzi się nie w tylko w dużych miastach, ale też w mniejszych.
Bez względu na wielkość miasta na restaurację potrzebny jest lokal o powierzchni min. 60 m2. Wskazane jest też miejsce na ogródek sezonowy.
– W naszym pierwszym lokalu mamy ogródek wielkości 500 m2. W tym roku już w połowie marca goście prosili o wystawienie tam stolików – dodaje franczyzodawca. – Generalnie ogródki w ciepłe dni generują największe przychody.
Wsparcie dla franczyzobiorcy
Franczyzodawca La Patata oferuje pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji. Poleca zwłaszcza lokale po działającej wcześniej gastronomii, bo po pierwsze pozwala to zaoszczędzić na inwestycji, a po drugie skraca czas przygotowań.
– W takim przypadku na inwestycję może wystarczyć kwota od 50 tys. zł – uważa Grzegorz Pałubski. – A wolnych lokali po gastronomii jest teraz sporo.
Centrala może też pomoc w zakupie niezbędnego sprzętu, optymalnie zaprojektować miejsce pracy. Zapewnia szkolenia, m.in. produkcyjne, z obsługi POS, z prowadzenia biznesu.
– Jeżeli pizzeria będzie się mieścić w Warszawie lub okolicach, dostarczymy do niej gotowe ciasto na pizzę, przygotowane w centralnej kuchni. Natomiast lokale znajdującej się w większej odległości będą same przygotowywać ciasto – dodaje franczyzodawca. – Na otwarcie nasi pracownicy, w tym pizzaiolo, przyjeżdżają do lokalu franczyzowego, aby wspomóc jego ekipę. Przed otwarciem organizujemy akcję marketingową, aby od pierwszego dnia przyciągnąć klientów.
Podobnie jak lokale własne marki, także franczyzowe będą opierać się na importowanych z Włoch produktach, dostarczanych przez centralę. Oprócz pizzy w menu jest też lasagne, parmigiana, ostatnio pojawiły się też antipasti z włoskich wędlin i sera, a w planach są makarony.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, opłata miesięczna to 2,5 proc od obrotu.
WIZYTÓWKA LA PATATA
Franczyzowa sieć pizzerii.
- 3 lokale
- min. inwestycja 50 tys. zł
- opłata wstępna 20 tys. zł
Włoskie menu / W menu pizzerii La Patata jest kilkadziesiąt rodzajów pizzy, a także m.in. lasagne, parmigiana, antipasti. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali