Krowarzywa z dark kitchen
Krowarzywa obchodzi właśnie 10 urodziny. Jej specjalnością są wegańskie burgery.
– Nasz jubileusz jest tym bardziej godny zauważenia, że działamy w niszy, jaką nadal jest w Polsce kuchnia roślinna – uważa Krzysztof Bożek.
Jubileusz przypada na trudne czasy, bo branża gastronomiczna, jak zresztą wiele innych, została doświadczona przez skutki sytuacji ekonomicznej.
– Wysokie ceny, inflacja, która przekłada się na mniejsze wydatki klientów, to wszystko dotyka naszą branżę – przyznaje Krzysztof Bożek, współzałożyciel Krowarzywa. – My też musieliśmy zamknąć kilka najmniej rentownych lokali.
Nowe pomysły
Jednak franczyzodawca reaguje na zmiany rynkowych uwarunkowań i wprowadza nowe rozwiązania. Od czasu pandemii Krowarzywa dywersyfikuje kanały sprzedaży, rozbudowując realizację zamówień w dostawie i na wynos.
– Mamy własną platformę sprzedażową na naszej stronie, co pozwala na niższe prowizje – mówi Krzysztof Bożek.
Aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, którzy szukają sposobów na minimalizowanie wydatków marka wprowadziła do swoich lokali specjalne menu, tzw. friendly price, o cenach niższych od standardowej oferty.
– To pełnowartościowe posiłki, w cenach do 15 zł – wyjaśnia Krzysztof Bożek. – Menu jest dostępne tylko na miejscu w lokalach. Wprowadziliśmy także ofertę lunchową: w cenie głównego produktu oferujemy też dodatki do niego. Dbamy przy tym wszystkim, aby nie obniżać jakości serwowanych posiłków, nie zmniejszać gramatury. To pułapka, w która niestety wpadają niektórzy restauratorzy.
A może dark kitchen?
Krowarzywa przygotowała też ofertę współpracy dla już działających lokali z kuchnią roślinną.
– Proponujemy im sprzedaż naszych produktów w formule dark kitchen – wyjaśnia Krzysztof Bożek. – Nie wymaga to albo żadnej dodatkowej inwestycji, albo niewielkiej, rzędu kilku tysięcy złotych, w dodatkowy sprzęt.
Oferta jest skierowana do całej Polski, choć marka skupia się raczej na dużych miastach, od 200 tys. mieszkańców. Współpracę w formule dark kitchen można nawiązać nawet w tych miejscowościach, gdzie nie ma lokalu Krowarzywa.
Krowarzywa zapewnia podręcznik operacyjny, księgę produktów, szkolenia.
– Pracujemy na półproduktach, które będziemy dostarczać z naszej centrali. Nie jest to więc skomplikowana kuchnia – dodaje Krzysztof Bożek.
Produkty firmowane logo marki będą dostępne wyłącznie w dostawie. Restauracje korzystające z oferty dark kitchen Krowarzywa będą płacić marce określoną prowizję od obrotu. Na początek marka proponuje nieco okrojone menu, z czasem ofertę będzie można poszerzać.
– Pomagamy w podpisywaniu umów z firmami zewnętrznymi jak Glovo czy Volt. Ale można też sprzedawać poprzez naszą platformę i realizować dowozy za pośrednictwem własnych kierowców – mówi Krzysztof Bożek. Jak dodaje, są już pierwsi zainteresowani propozycją dark kitchen matki.
WIZYTÓWKA KROWARZYWA
Sieć wegańskich burgerowni.
- 12 lokali

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali