Sleeping Expert śpi spokojnie
W salonach Sleeping Expert klienci mogą dobrać i zamówić łóżka i materace pochodzące od różnych producentów.
– Rok 2022 zamknęliśmy sporymi wzrostami. Obroty detaliczne naszej sieci wzrosły o ponad 40 proc., w porównaniu z rokiem poprzednim. Wynik ten udało nam się osiągnąć głównie poprzez zwiększenie nakładów marketingowych oraz wzrost wartości koszyka zakupów klienta w naszych salonach. Zmiany te oczywiście pozytywnie wpłynęły na wysokość marży dla naszych franczyzobiorców – informuje Łukasz Świątek, odpowiedzialny za rozwój sieci Sleeping Expert. – W tym roku spodziewamy się dalszych wzrostów sprzedaży w istniejących salonach na poziomie 8-10 proc. W związku z kolejnymi planami rozwoju sieci i otwarciami nowych sklepów, całościowy wzrost sprzedaży detalicznej szacujemy na około 20-25 proc.
Rynki z potencjałem
W tym roku marka chce postawić mocno na rozbudowę sieci, która obecnie liczy 25 placówek (w tym 19 franczyzowych).
– Liczba miast,w których widzimy potencjał do uruchomienia kolejnych sklepów Sleeping Expert, wynosi ponad 100 – dodaje Łukasz Świątek. – W zeszłym roku mocno pracowaliśmy nad rozwiązaniami, które pomogą nam zintensyfikować otwarcia.
Minimalna wielkość miasta to 20 tys. mieszkańców. Wielkość salonu zależy od tego, w jak dużym mieście działa. Dla tych do 50 tys. mieszkańców wystarczy salon o 120 m2 powierzchni ekspozycyjnej. W miastach do 150 tys. mieszkańców to min. 160 m2, a w tych największych min. 200 m2. Najlepiej, aby lokal był na paterze i miał dostęp do parkingu.
– W II kwartale tego roku wprowadzimy także rozwiązania dla sklepów meblowych w formule shop in shop – zapowiada Łukasz Świątek.
Koszt inwestycji w salon wynosi około 600-700 zł za 1 m2. W cenę wliczone jest przygotowanie ekspozycji, wystroju i adaptacji lokalu, a także sprzęt biurowy. Ekspozycje pracują na zasadzie showroomów, a główny magazyn i jego zatowarowanie pozostaje po stronie centrali.
– Dla zwiększenia obrotów zalecamy także inwestycję w towar typu pościel i akcesoria do sypialni – radzi Łukasz Świątek.
Przyszłość w konsolidacji
Franczyzodawca Sleeping Expert nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Opłata miesięczna wynosi 999 zł. Franczyzodawca gwarantuje szkolenia, przygotowanie projektu lokalu, kalkulację kosztów inwestycji i analizę przyszłych zysków oraz czasu zwrotu z inwestycji.
– Naszymi licencjobiorcami są zarówno osoby, które prowadzą kilka biznesów, jaki i takie, które pracowały uprzednio na etatach i postanowiły przejść na swoje. Często franczyzobiorcy uruchamiają z nami drugą i trzecią placówkę – mówi Łukasz Świątek.
Średnie miesięczne przychody salonów wahają się między 80 a 300 tys. zł.
– W tym roku spodziewamy się dalszej konsolidacji rynku, co było widoczne już w poprzednich latach – dodaje Łukasz Świątek. – Cały rynek profesjonalnych studiów snu będzie rósł, ale zmniejszać się będzie liczba małych firm, posiadających 1-3 sklepy własne.
WIZYTÓWKA SLEEPING EXPERT
Sieć salonów z wyposażeniem sypialni.
- 25 sklepów
- średni koszt inwestycji 600-700 zł za 1 m2
- opłata miesięczna 999 zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.