Zarabiamy na sprzedaży pączków
Skąd w Polsce wzięła się tradycja jedzenia pączków w Tłusty Czwartek?
Tradycja jedzenia pączków w Tłusty Czwartek jest obecna w Polsce od około XV wieku.
Pierwotnie Tłusty Czwartek był dniem, podczas którego świętowano koniec zimy i
początek wiosny. Celebracja polegała przede wszystkim na spożywaniu znacznych
ilości tłustych produktów i piciu alkoholu. W przeszłości były to przede wszystkim
tłuste rodzaje mięs, wino, a także „pączki” przygotowywane z ciasta chlebowego ze
słoniną.
Ile pączków sprzedajecie w Tłusty Czwartek, a ile w typowy dzień?
W tym najsłodszym dniu w roku Polacy tradycyjnie zjadają olbrzymią ilość pączków. Przed
naszymi okienkami przez cały dzień ustawiają się kolejki jak za komuny po ulubione
pączki jak u babci. Oprócz klientów, których obsługujemy w naszych okienkach,
dostarczamy również pączki do lokalnych firm. W tym dniu pracujemy na pełnych
obrotach, zaczynamy o zmierzchu i kończymy późnym wieczorem, żeby sprostać temu
zadaniu i zrealizować wszystkie zamówienia. W Tłusty Czwartek średnio nasze punkty generują o 500 proc. większą sprzedaż w porównaniu do normalnych dni.
Czy Polacy mają ulubione smaki pączków?
Polacy bez względu na wiek zajadają się pączkami i to w dużych ilościach. Przy
zakupie zwykle wybierają tradycyjne nadzienie z powideł śliwkowych i róży, ale coraz
częściej zwłaszcza młodzi smakosze sięgają po nadzienia truskawkowe, malinowe,
kinder bueno, słony karmel czy raffaello.
Czy pączkarnia to biznes sezonowy?
Około 15 proc. punktów Pączkowni działa sezonowo, głównie w wakacyjnych kurortach.
Reszta pracuje przez cały rok. To biznes całoroczny, ale rzeczywiście sprzedaż w sezonie
jesienno-zimowym jest nieco większa. Być może to kwestia przyzwyczajenia Polaków,
którzy tradycyjnie w chłodniejsze dni jedzą więcej słodkości.
Ile pączkarni planujecie otworzyć w 2023 roku?
W bieżącym roku planujemy rozszerzyć sieć franczyzową o 40 nowych lokalizacji w całej Polsce.
To ambitny plan, ale wykorzystujemy solidne fundamenty, które udało nam się
zbudować. A to, co już udało się zrobić, jest niesamowite. Działamy!
Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Właściwie każdy, kto czuje w sobie żyłkę przedsiębiorcy i posiada środki finansowe
niezbędne do uruchomienia punktu. Nie wymagamy doświadczenia, ponieważ
konieczną wiedzę franczyzobiorca zdobywa podczas pakietu szkoleń, gdzie
otrzymuje od nas pełne know-how marki. Oczywiście również po otwarciu punktu
może liczyć na wsparcie z naszej strony.
Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w pączkarnię?
Obecnie próg wejścia we franczyzę wynosi 25 tys. zł netto. Resztę inwestycji można sfinansować leasingiem. Całkowita kwota inwestycji, w tym zakup przyczepy mobilnej z pełnym wyposażeniem to 169 900 zł netto. Brak opłaty za przystąpienie do sieci. Pobieramy miesięczną opłatę marketingową w wysokości 2 proc. od przychodu. Na zwrot z inwestycji możemy liczyć już po trzech miesiącach prowadzenia działalności.
Rozmawiała Anna Smolińska
WIZYTÓWKA PĄCZKOWNI SMAK SPRZED LAT
Sieć pączkarni.
- kwota inwestycji na start: 25 tys. zł (resztę inwestycji można sfinansować leasingiem)
- liczba franczyzowych pączkarni: 20
- szacowane średnie miesięczne przychody pączkarni marki: 60-80 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Pączkownia Smak sprzed Lat chce rozbudować sieć swoich punktów na całą Polskę. Ma też propozycję dywersyfikacji asortymentu, w zależności od sezonu.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
Pączkownia Smak Sprzed Lat chce rozbudować sieć swoich punktów na całą Polskę. Dla franczyzobiorców ma też dodatkową opcję na sezon letni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali