Makarun w niższej cenie
Makarun to polska sieć spaghetterii, założona w 2012 roku. Dzisiaj ma 31 lokali. Także poza Polską – marka pozyskała bowiem masterfranczyzobiorcę w Algierii.
Obecnie Makarun chce mocno postawić na otwarcia formatów z niską kwotą inwestycji.
– Dziś biznesy z niższą kwotą wejścia, które jednocześnie dają możliwości dobrego zysku, są bardzo poszukiwane na rynku – zapewnia Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel Makaruna.
Różne formaty
Pierwszy z niskokosztowych formatów, proponowanych przez markę, to Makarun Ekspres. Zakłada sprzedaż z okienka, co pozwala zaoszczędzić na inwestycji, która – według franczyzodawcy – zamyka się w kwocie do 100 tys. zł. Można także skorzystać z leasingu, co pozwala dodatkowo obniżyć początkowe wydatki inwestycyjne.
Z Makarunem można otworzyć też food trucka lub przyczepę gastronomiczną, także korzystając przy tym z różnych opcji finansowania. Koszt zakupu zaczyna się już od 60 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu. Gwarantowany food cost to - jak podaje licencjodawca – 35 proc., a spodziewany zysk miesięczny 12 tys. zł.
Dla tych, którzy nie chcą na starcie wykładać takiej gotówki, franczyzodawca ma ofertę wynajmu food trucka. Wtedy na starcie trzeba dysponować kwotą 29 tys. zł netto. Miesięczne opłata za najem wynosi 2 tys. zł. W tym przypadku gwarantowany przez franczyzodawcę food cost to 50 proc., a spodziewany zysk miesięczny to nawet 9,5 tys. zł.
Jednocześnie Makarun nie rezygnuje z tych kierunków rozwoju, które dotychczas były dla marki wiodące, czyli z otwarć lokali w galeriach handlowych i trafficowych lokalizacjach miejskich, jak. np. dworce kolejowe, czy stacje metra. Wiążą się one z inwestycją rzędu 180-260 tys. zł netto.
– Warto podkreślić, że od czasu pandemii nie zamknęliśmy żadnego lokalu w galerii handlowej. Wręcz przeciwnie, mieliśmy nowe otwarcia, w tym naszego najlepszego lokalu franczyzowego w galerii Wroclavia – dodaje Przemysław Tymczyszyn.
Wirtualnie na dodatek
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Makarun wynosi 19 tys. zł. Franczyzobiorca, jeszcze przed podpisaniem umowy, dostaje wycenę inwestycji. Franczyzodawca zapewnia też projekt technologiczny i całego lokalu, a także szkolenia dla licencjobiorców. Centrala może też pomóc w wynajmie lokalu. Franczyzobiorcy korzystają ze sprawdzonych dostawców, mają bieżące wsparcie dyrektora operacyjnego franczyzy.
W pandemii franczyzodawca Makaruna wprowadził do swojego portfolio pięć wirtualnych marek, działających w formule dark kitchen: Al Dente, Pinsa Italiana, Prościutko, U Hindusa oraz markę sałatkową. Każdy franczyzobiorca może je dołączyć do swojej oferty.
– Otwierając Makaruna można mieć zatem w sumie 6 marek gastronomicznych, tylko minimalnie zwiększając wydatki na starcie – zapewnia Przemysław Tymczyszyn.
WIZYTÓWKA MARKI MAKARUN
Polk sieć spaghetterii.
- 31 lokali
- opłata wstępna 19 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Legendarny amerykański brand wchodzi do Polski i otwiera rynek dla inwestora z ambicją i kapitałem. Do wzięcia masterfranczyza, która może stać się jedną z największych sieci gastronomicznych w kraju.
– Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z iloma aspektami pozagastronomicznymi trzeba się zmierzyć, prowadząc działalność w tej branży – mówi Tomasz Rawa z Berlin Döner Kebap.
Pizzerie są nadal chętnie otwieranym biznesem. Jakie marki franczyzowe działają w tym segmencie rynku?
Cafe Słodziak mocno stawia na social media. Marka otworzyła też nowy punkt franczyzowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Wendy's, międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę.
Bogusława i Paweł Bigos z marką Intermarché są związani od 15 lat. W ostatnim konkursie Top Franczyzobiorca zostali zwycięzcami w kategorii „Najszybszy wzrost w sieci”.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali