Kawiarnie i nie tylko
Przyjeżdżając do Polski z Ukrainy Inna i Oleg Yarovyj bardzo chcieli spróbować swoich sił w prowadzeniu własnego biznesu.
– Choć kultura picia kawy w naszym kraju jest zupełnie inna niż w Polsce, postanowiliśmy stworzyć miejsce typowe dla konceptu, który doskonale sprawdzał się w dużych miastach w Ukrainie – opowiada Inna Yarovyj.
I tak 29 lutego 2016 roku powstała najmniejsza kawiarnia w Polsce, mieszcząca się na warszawskim Mokotowie.
– Okazało się, że już 6 m2 wystarczy, aby móc umilać dzień kawą często spieszącym się gdzieś ludziom, a mały metraż finalnie przerodził się w początek naszego sukcesu – dodaje Inna Yaroyj.
Aktualnie pod szyldem marki Dobro & Dobro Cafe działa 17 kawiarni, z czego pięć to lokale własne, a 12 funkcjonuje na zasadach franczyzy. Można się w nich napić klasycznych wariantów kawy, ale także autorskich wariacji np. piernikowej latte, cappu orange lub matcha mango latte. Na gości czekają też śniadania, croissanty czy desery.
Inwestycja w kawiarnię
Na razie marka chce skupić się na otwieraniu nowych lokali w większych miastach.
– Nie ograniczamy się jednak wyłącznie do centralnych dzielnic. Dla przykładu we Wrocławiu i Warszawie powstały osiedlowe kawiarnie Dobro & Dobro Cafe, które cieszą się dużym zainteresowaniem lokalnych mieszkańców i są przez nich chętnie odwiedzane – podkreśla Inna Yarovyj.
Dobro & Dobro Cafe otwiera zarówno mobilne, jak i stacjonarne kawiarnie. Te pierwsze są lokalizowane w galeriach handlowych czy biurowcach. Koszty inwestycji w tym przypadku zaczynają się od 50 tys. zł. Natomiast otwarcie większych stacjonarnych kawiarni wiąże się z wydatkami rzędu ok. 300 tys. zł.
– Od naszych franczyzobiorców oczekujemy głównie biznesowego spojrzenia na rozwój marki oraz zaangażowania w codzienną pracę – podkreśla Inna Yarovyj. – Idealny kandydat to osoba z doświadczeniem menedżerskim w gastronomii, nie rezygnujemy jednak ze współpracy z tymi, którzy takich umiejętności nie posiadają. Najważniejszym warunkiem jest wysoka motywacja do aktywnego uczestnictwa w procesach szkoleniowych, przygotowujących kompleksowo do objęcia takiego stanowiska. Chcemy, aby nasi franczyzobiorcy nie byli dla nas wyłącznie partnerami biznesowymi, ale także bliskimi ludźmi, z podobną wizją rozwoju.
Kolejne pomysły
Cztery lata po otwarciu pierwszej kawiarni Inna i Oleg Yarovyj postanowili spróbować swoich sił w innym segmencie gastronomii i otworzyli Sushi Cafe – specjalizujące się w przygotowywaniu rolek sushi na dowóz. Dziś oprócz jednego lokalu własnego tej marki działają także trzy franczyzowe. Ale na tym nie poprzestali. Najmłodszym biznesowym dzieckiem małżonków jest Prosecco Oyster Bar.
– Naszym marzeniem było otwarcie sieci lokali, w których każdy będzie mógł spróbować najwyżej jakości owoców morza w przystępnej cenie i bez wcześniejszej rezerwacji miejsc – wyjaśnia Inna Yarovyj. – Poza ofertą gastronomiczną, posiadamy także szeroką gamę napojów alkoholowych. Aktualnie prowadzimy jeden lokal własny tej marki w Warszawie na ul. Francuskiej. W najbliższych miesiącach zostanie także otwarty punkt w galerii handlowej Złote Tarasy. Lokale franczyzowe natomiast działają we Wrocławiu oraz Krakowie.
W przypadku Sushi Cafe inwestycja zaczyna się od 40 tys. zł. Natomiast otwarcie Prosecco Oyster Bar to wydatek ok. 450 tys. zł.
– Przy każdym z konceptów naszym franczyzobiorcom zapewniamy kompleksowe wsparcie biznesowe oraz mentoring. Mogą oni liczyć na przejrzysty model finansowy, a także program szkoleń, będący gwarancją rozwoju nie tylko marki, ale ich samych. Oferujemy także gotową, sprawdzoną koncepcję biznesową oraz nowatorską strategię marketingową. Pomagamy w znalezieniu odpowiedniego lokalu oraz nawiązaniu współpracy z dostawcami. I co najważniejsze – nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie realizacji projektów brandowych – zapewnia Inna Yarovyj.
WIZYTÓWKA DOBRO & DOBRO CAFE
Sieć kawiarni.
- kwota inwestycji od 50 tys. zł
- opłata wstępna od 20 do 60 tys. zł
- opłata miesięczna 5,5 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali