Przyczepa na wynajem
Bafra Kebab od lat skutecznie opanowuje sektor sprzedaży outdoorowej w segmencie wytrawnej gastronomii. Model funkcjonuje w miejscowościach już od 2 tys. mieszkańców. Rynek jest chłonny, szczególnie w mniejszych miastach, gdzie gastronomia wciąż nie jest rozwinięta. Podstawową zaleta marki jest mobilność punktów, które działają stacjonarnie, ale posiadają możliwość relokacji. Lokalizację zapewnia franczyzodawca: wyszukuje odpowiednie miejsce pod punkt, negocjuje warunki najmu, podpisuje umowę z właścicielami gruntu i na co dzień z nimi współpracuje. Biznes Bafra Kebab jest tak skonstruowany, by franczyzobiorca mógł poprowadzić więcej niż jeden punkt. Pozwala na to m.in. system IT, który umożliwia zdalne kontrolowanie sprzedaży, stanu kasy i bieżącej sytuacji w punkcie.
Biznes pod klucz
Franczyzobiorca otrzymuje gotowy do pracy biznes pod klucz z pełnym wyposażeniem oraz dostarcza przyczepę do wybranej lokalizacji. Cały biznes zamknięty jest w przyczepie gastronomicznej, która pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni do przygotowywania posiłków i magazynu.
Spółka zatrudnia ponad 200 osób. – Przy takiej liczbie punktów musi być solidne zaplecze specjalistów, którzy wspierają franczyzobiorców na każdym kroku – wylicza Krzysztof Olesiak. Franczyzobiorca jest „zaopiekowany” przez firmę od momentu podpisania umowy franczyzowej. Najpierw zajmuje się nim opiekun startowy, który przeprowadza franczyzobiorcę przez wszystkie etapy niezbędne do uruchomienia punktu i rozpoczęcia biznesu. Jest to m.in. pozyskanie finansowania, pozyskanie lokalizacji pod prowadzenie biznesu i umówienie szkolenia wprowadzającego do biznesu. Następnie franczyzobiorca otrzymuje opiekuna regionalnego, który wspiera go od momentu przygotowania punktu do otwarcia, w dniu otwarcia oraz przez cały okres trwania umowy franczyzowej.
Franczyzobiorcy przechodzą oczywiście teoretyczne i praktyczne szkolenia wprowadzające do biznesu. Praktyczne trwa pięć dni i odbywa się w realnie działającym na rynku punkcie. Franczyzobiorcy poznają zasady funkcjonowania punktu i obsługi klientów: specyfikę codziennej pracy, począwszy od otwarcia i zamknięcia, funkcjonowania z uwzględnieniem ruchu klientów i natężenia sprzedaży w zależności od pory dnia, a także proces i sekwencję czynności niezbędnych podczas sprzedaży, by optymalizować czas pracy. Natomiast w trakcie prowadzenia biznesu franczyzobiorcy i ich pracownicy szkoleni są online, przy wykorzystaniu specjalnej platformy szkoleniowej. Szkolenia mają formę bloków tematycznych, z których w każdej chwili można korzystać. Przekazywana wiedza dotyczy procedur prowadzenia punktu, sprzedaży, przechowywania produktów oraz obsługi klienta. – Franczyzobiorcy wyposażeni są w kompleksową wiedzę, dzięki czemu szybko stają się specjalistami oraz praktykami i szkolą własnych pracowników – mówi Krzysztof Olesiak, prezes spółki Sweet Gallery, która jest franczyzodawcą Bafra Kebab.
Własna receptura mięs
Bafra Kebab oferuje dania przygotowywane na bazie mięs własnej receptury, stworzonej z wybranymi producentami. – Mięso zawsze miało być naszym wyróżnikiem. Długo testowaliśmy różnego rodzaju mięsa, by ostatecznie wybrać najlepszy rodzaj, z którego teraz produkujemy kebaby i inne dania mięsne – mówi Krzysztof Olesiak. Wszystkie produkty i rozwiązania stosowane w biznesie przechodzą najpierw weryfikację w punktach należących do sieci. Dopiero później, w zależności od rezultatów są implementowane do punktów franczyzowych. W ten sposób firma kontroluje jakość funkcjonowania biznesu oraz produktów i dań oferowanych klientom.
Koszt inwestycji w punkt Bafra Kebab wynosi 35 tys. zł. Reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorca otrzymuje gotowy do pracy biznes, w którym punkt pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni do przygotowywania posiłków i magazynu. Takie rozwiązanie eliminuje koszty związane z remontem i adaptacją punktu do standardów sieci.
– Spółka Sweet Gallery (właściciel konceptu Lodolandia and Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab) jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców i działa zgodnie z zasadami zapisanymi w Kodeksie Dobrych Praktyk Dla Rynku Franczyzy – zapewnia Krzysztof Olesiak.
WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB
Sieć punktów gastronomicznych serwująca kebaby.
- kwota inwestycji na start: 35 tys. zł
- liczba placówek własnych: 10
- liczba placówek franczyzowych: 290

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali