Franczyzy do wyboru
Multi Ice Group niebawem obchodzić będzie okrągły jubileusz. Blisko 20 lat temu firma otworzyła w Białymstoku pierwsze okienko z amerykańskimi świderkami pod szyldem Lody Bonano. Kilkanaście lat później wprowadziła na rynek nowy koncept - “u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich. A w tym roku zadebiutowały kolejne dwie marki: punkty z hot dogami czyli Crazy Dog oraz z bubble tea pod szyldem BuBu Bubble Tea. Aktualnie wszystkie marki Multi Ice Group mają łącznie 400 punktów. Przy czym dwie z nich, czyli Crazy Dog i BuBu Bubble Tea są konceptami całorocznymi. Franczyzodawca spodziewa się więc, że do końca roku ta liczba może jeszcze wzrosnąć.
– W Multi Ice Group możemy mówić o stabilnej sytuacji i na pewno nie mamy przed sobą widma kryzysu – zapewnia Radosław Charubin, prezes Multi Ice Group. – Oczywiście koszty działalności wzrosły, to było nieuniknione, ceny produktów również. Jednak mimo to nasi franczyzobiorcy mają wciąż takie same marże na produktach. Co ważne, w tym trudnym okresie zainteresowanie wszystkimi formami franczyz, jakie są w naszej ofercie, jest bardzo duże. Przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że przy tak dużej inflacji opłacają się sprawdzone inwestycje.
Inwestycje i przychody
Każdy z konceptów Multi Ice Group można otworzyć w lokalu stacjonarnym, galerii handlowej lub przyczepie mobilnej. Kwota inwestycji zaczyna się od 12 tys. zł netto.
– W 2023 roku zamierzamy wprowadzić możliwość leasingu lub wynajmu gotowej wyspy pod marką BuBu Bubble Tea w wybranej galerii handlowej. W markach lodowych w przyszłym sezonie planujemy natomiast akcję franczyzy bez opłat franczyzowych – zapowiada Radosław Charubin.
Prezes Multi Ice Group podkreśla, że franczyzodawca stara się ograniczać pracę franczyzobiorców do minimum, zapewniając maksymalne wsparcie ze strony centrali.
– Żadnych remontów, dodatkowych zakupów sprzętu, aranżowania wystroju. Franczyzobiorca otrzymuje wszystko w pakiecie, w maksymalnie krótkim czasie od podpisania umowy. Taka kompleksowość pozwala na szybkie rozpoczęcie działalności, a co za tym idzie czerpanie zysków – zapewnia Radosław Charubin. – Dodatkowo franczyzobiorca zyskuje: pomoc w uzyskaniu finansowania i znalezieniu lokalizacji, gotową dokumentację sanitarną, profesjonalne szkolenia, Każdy otrzymuje opiekę dedykowanego opiekuna na cały okres współpracy, sprawdzone rozwiązania marketingowe i biznesowe, zwiększające obroty punktów a także wypracowane przez lata gotowe rozwiązania logistyczne i organizacyjne.
Według franczyzodawcy średnie miesięczne przychody to od 35 do 50 tys. zł, w zależności od marki.
Trendy w gastronomii
Prezes Multi Ice Group zapewnia też, że franczyzodawca stara się nadążać za aktualnymi trendami.
– W naszej firmie pracuje w sezonie zimowym ponad 100 osób, a w sezonie letnim jeszcze więcej i te wszystkie osoby są do usług naszych klientów franczyzowych. Staramy się cały czas rozwijać, wprowadzać nowości, które pomogą nam, ale też naszym franczyzobiorcom, być bardziej konkurencyjnym na rynku. Aktualne trendy w gastronomii pokazują, jak bardzo istotny jest produkt, jego skład i wartości odżywcze. Stąd w najbliższym czasie skupimy się na produkcie, m.in. wprowadzimy bezcukrowe Bubble Tea – dodaje Radosław Charubin. – Nasza oferta franczyzowa to szybki i naprawdę tani pomysł na pewny biznes, który z pewnością przetrwa trudne czasy. W okresie pandemii wyjścia do restauracji były niemożliwe, teraz odstraszają wysokie ceny. Street food w dobrym wydaniu to dziś szansa dla tych, którzy chcą pracować, dobrze karmić klientów i zarabiać.
WIZYTÓWKA MULTI ICE GROUP
Franczyzodawca marek gastronomicznych.
- 4 marki franczyzowe
- łączna liczba placówek 400
- inwestycja od 12 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali