Wyślij mi pusha, zapisz do questa
Żabka uruchamia około 1 tys. sklepów rocznie. Wkrótce placówek będzie 9 tys., a na przyszły rok marka zapowiada otwarcie 10-tysięcznego sklepu. Dziennie w sieci realizowane jest 3 mln transakcji, rocznie klienci korzystają 112 mln razy z oferty usług oferowanych, a 93 proc. Polaków zna markę Żabka.
– W efekcie konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju w ostatnich latach, Żabka przestała być jedynie sklepem. Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience – oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie. Dzięki poszerzeniu Grupy Żabka o nowe biznesy, jak Maczfit, Dietly, Żabka Jush czy Delio, klienci mogą swobodnie korzystać z naszej oferty wszędzie tam, gdzie tego potrzebują, np. odwiedzając sklepy lub zamawiając produkty z 15-minutową dostawą do domu. Będziemy wytrwale podążać tą ścieżką rozwoju, utrzymując klientów i ich potrzeby w centrum naszej uwagi – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
W nowej kampanii marketingowej, która właśnie startuje Żabka wprowadza nowe hasło - „Uwolnij swój czas”, które zastąpi dotychczasowe „Mały wielki sklep”. Podpiera się przy tym badaniami, które mówią, że Polacy to trzeci najbardziej zapracowany naród w Unii Europejskiej. W porównaniu do mieszkańców innych krajów UE Polacy mają prawie najmniej wolnego czasu w ciągu dnia – zaledwie 286 minut. Oferując pakiet usług i produktów – m.in. z oferty quick meals solution, czyli gotowych posiłków – Żabka deklaruje, że chce im tego wolnego czasu zapewnić więcej. I chce być zawsze od ręką.
– Żabka od zawsze upraszcza codzienność milionom konsumentów. Dziś postanowiliśmy opowiedzieć o tym w otwarty i atrakcyjny sposób. „Uwolnij swój czas” to nowe pozycjonowanie marki i hasło nowej kampanii komunikacyjnej, w której pokażemy, że Żabka oferuje dużo więcej, niż wygodne zakupy. Dostarczając gotowe rozwiązania, sprawiamy, że nasi klienci zyskują czas wolny, który mogą przeznaczyć na to, co jest dla nich w życiu najistotniejsze. To dodatkowy, bardzo istotny wymiar naszej odpowiedzialności i wpływu na polepszenie jakości życia naszych klientów – przekonuje Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.
Kampania obejmuje m.in. spoty w mediach tradycyjnych i cyfrowych, reklamy wewnętrzne i zewnętrzne.
Blisko i nowocześnie
Poza bliskością sklepów i poszerzaniem oferty produktowej i usługowej Żabka mocno stawia też na technologie, czy wręcz cyfrową rewolucję. Żabki Nano, czyli autonomiczne sklepy, które same wystawiają paragony i ściągają pieniądze z konta to tylko jeden z przykładów.
– Upraszczamy życie dzięki ofercie, innowacyjnym rozwiązaniom digitalowym i temu, że każdy ma Żabkę pod ręką. Nowe formaty pozwalają nam być coraz bliżej naszych klientów, którzy mogą liczyć na nas już nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w placówkach sezonowych nad morzem, na eventach i koncertach czy na stacjach benzynowych. Skupiamy się na wysokiej jakości produktów i usług, a także na szybkości obsługi, by zapewnić jak najwyższy komfort naszym klientom. Obecnie czas zakupów w Żabce to średnio tylko ok. 106 sekund. Chcemy te 106 sekund (od wejścia do wyjścia) zagospodarować dla nich w najwygodniejszy i najprostszy sposób, żeby doświadczenie zakupów w Żabce było wyjątkowe i jednoznacznie odróżniało nas od konkurencji – dodaje Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Żabka zapowiada dalszy rozwój aplikacji Żappka, wdrożenie subskrypcji na poszczególne kategorie produktowe (np. kawy) czy hiperpersonalizację.
– Zależy nam na personalizacji oferty w czasie rzeczywistym, aby klient na bieżąco otrzymał dokładnie taką ofertę, jakiej szuka – podkreśla Adam Manikowski.
Na rozwiązaniach technologicznych korzystają też franczyzobiorcy marki, mający do dyspozycji m.un. Takie rozwiązania, jak aplikacja Cyberstore (umożliwiająca zarządzanie sklepem z poziomu telefonu), Optiplan (narzędzie pozwalające planować kolejność zadań w sklepie).
– Inwestujemy w system rozliczeń franczyzobiorców, dzięki czemu poziom satysfakcji z prowadzonego biznesu wzrósł o 10 punktów – informuje Adam Manikowski. – Wprowadzona przez nas natomiast „Polisa na biznes” znosi praktycznie do zera ryzyko, że franczyzobiorca zostanie z długami.
P.S. Być może mało czytelny dla niektórych tytuł tego artykułu to nic innego, jak nawiązanie do cyfrowej rewolucji w Żabce. Push to powiadomienie, otrzymywane od aplikacji mobilnej – np. o nowej wiadomości, a quest to zadanie w grze komputerowej.
WIZYTOWKA ŻABKI
Sieć sklepów spożywczych
- ponad 8,7 tys. sklepów
- kapitał na start 5 tys. zł
Adam Manikowski, dyrektor zarządzający Żabka Polska: / "Upraszczamy życie dzięki ofercie, innowacyjnym rozwiązaniom digitalowym i temu, że każdy ma Żabkę pod ręką." PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak to jest prowadzić Żabkę
/05.12.2025
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Tylko kilkanaście procent przedstawicieli pokolenia Z chce otworzyć własny biznes. Czy da się poprawić te statystyki?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Biznes na szkle, nie na plastiku
/14.12.2025
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Unikat.
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci uruchomiony we współpracy z lokalnym przedsiębiorcą.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów