Kawiarnia na licencji
Cofix to międzynarodowa sieć, która ma już ponad 350 kawiarni w pięciu krajach. Na polskim rynku działa od 2020 roku, mamy tu dziewięć lokali, w tym trzy franczyzowe. Najnowszy został otwarty na początku września w Warszawie.
– We wrześniu otwieramy kolejną kawiarnię w Warszawie i jedną w Lublinie. A na październik mamy zaplanowane trzy następne otwarcia – wylicza Błażej Małoszuk, dyrektor generalny Cofix Polska. – Do końca roku wejdziemy także do województwa śląskiego i pomorskiego.
Błażej Małoszuk przyznaje, że sytuacja na rynku gastronomicznym jest trudna.
– Ale nasz koncept odbieramy jako najmniej narażony na utratę klientów – przekonuje dyrektor generalny Cofix Polska. -–Przede wszystkim mamy mądrą politykę cenową. Jesteśmy w tym zakresie bardzo konkurencyjni.
Ułatwienia na starcie
Cofix akceptuje zarówno franczyzobiorców, którzy chcą być wyłącznie inwestorami, jak i takich, którzy osobiście chcą poprowadzić kawiarnię.
– Szukamy przede wszystkim osób, które mają świadomość tego, jakie mamy obecnie czasy i jak dziś prowadzić biznes – podkreśla Błażej Małoszuk. – Rozumieją, jakie są ryzyka, umieją je oszacować. Dobrze, aby kandydaci mieli doświadczenie albo w gastronomii, albo w prowadzeniu biznesu – ale nie jest to warunek konieczny. Od początku stawiamy na transparentność i partnerstwo.
Obecnie koncept nie pobiera od nowych franczyzobiorców jednorazowej opłaty wstępnej, która wynosi standardowo 30 tys. zł.
– Opłata zwyczajowo pokrywa koszty naszego zaangażowania w otwarcie biznesu franczyzobiorcy, m.in. poszukiwania lokalizacji, aranżację lokalu, przygotowanie wszelkiej potrzebnej dokumentacji, dobór sprzętu, obsługę prawną, uruchomienie systemu IT – wylicza Błażej Małoszuk. – Teraz franczyzobiorca otrzymuje całe to wsparcie bez ponoszenia kosztów. To jest nasz wkład w biznes partnera, aby jak najbardziej ułatwić mu start.
Minimum przez pierwsze trzy miesiące od otwarcia kawiarni franczyzodawca nie pobiera też opłaty franczyzowej (6 proc. od obrotu).
– Rozumiemy, że najtrudniej jest na początku – mówi Błażej Małoszuk. – I straty produktowe są większe, i klientów jest mniej, a co za tym idzie przychody nie osiągają jeszcze zakładanego poziomu. Rozruch kawiarni trwa zwykle od 3 do 6 miesięcy. Dlatego chcemy franczyzobiorców jak najbardziej odciążyć, rezygnując w tym początkowym okresie z opłat oraz zapewniając maksymalne wsparcie naszego doświadczonego zespołu.
Dobre lokalizacje
Marka przykłada dużą wagę do lokalizacji swoich kawiarni.
– Zależy nam na dobrych lokalizacjach w topowych miejscach, zwłaszcza jeśli to nasz pierwszy lokal w danym mieście – podkreśla Błażej Małoszuk.
Obecnie Cofix skupia się na lokalach wielkości ok. 100 m2, choć bywają odstępstwa od tej reguły – np. kawiarnia w Białymstoku ma 300 m2 powierzchni.
– Otwieramy kawiarnie z salą konsumpcyjną i stolikami. Testowaliśmy model grab&go, ale dzisiaj Polacy już się tak nie spieszą, chcą usiąść przy stoliku, przy kawie czy kieliszku prosecco – mówi Błażej Małoszuk. – Oczywiście są miejsca, gdzie taki model się sprawdzi, jak np. dworce, ale w lokalizacjach streetowych stawiamy na klasyczne kawiarnie. Tu najpełniej możemy budować relacje z gośćmi, przybliżać filozofię marki i tworzyć społeczności skupione na czymś więcej, niż tylko samym produkcie.
Kwota inwestycji zależy głównie od wielkości i stanu lokalu, ale franczyzodawca szacuje, że zawiera się w widełkach 250-450 tys. zł. W tym zawierają się wydatki na sprzęt, który kosztuje 100-130 tys. zł.
– Konkretny model biznesowy jest budowany wspólnie z partnerem. W Cofix obydwie strony razem pracują nad osiągnięciem sukcesu – dodaje Błażej Małoszuk.
WIZYTÓWKA COFIX
Sieć kawiarni.
- ponad 350 lokali na świecie
- inwestycja 250-450 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali