Mała gastronomia, dobry biznes
Pod szyldem Cukrem i Solą powstaje sieć punktów mobilnych, oferujących ciepłe i zimne przekąski. W menu są m.in. zapiekanki, różne rodzaje frytek, zakręcane ziemniaki czy grillowane kanapki.
– Od tego sezonu wprowadzamy nowości. To bubble tea oraz lody rzemieślnicze – informuje Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – To produkty, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży w sezonie wiosenno-letnim. Lody testowaliśmy dotychczas w lokalizacjach własnych i bardzo dobrze się sprawdziły. Kupujemy je bezpośrednio od producentów, czyli rzemieślniczych lodziarni.
Najem lub zakup
Franczyzodawca właśnie podpisał umowy na otwarcie nowych placówek. Mają ruszyć w marcu, w Warszawie i okolicach. Licencjobiorcy Cukrem i Solą mogą wybrać, czy chcą kupić na własność przyczepę gastronomiczną, czy też wolą skorzystać z opcji najmu. W pierwszym przypadku inwestycja zaczyna się od 89 tys. zł. Tyle kosztuje przyczepa ze standardowym menu, w którym znajdują się zapiekanki, frytki klasyczne, z batatów i belgijskie, churrosy, kawy ciepłe i mrożone oraz bubble tea.
– Menu możemy powiększać np. o kręcone ziemniaki, grillowane kanapki czy lody rzemieślnicze. Wówczas kwota inwestycji odpowiednio się zwiększa, w związku z dodatkowym wyposażeniem przyczepy – wyjaśnia Kamil Woźniak.
Jeśli wolimy skorzystać z najmu, to na start potrzeba o wiele mniej pieniędzy. W przypadku przyczepy w pełni wyposażonej, miesięczna opłata za wypożyczenie to 2,6 tys. zł. Można też wypożyczyć samą przyczepę, a wyposażenie dokupić lub wziąć w leasing. Wówczas miesięczny czynsz najmu wynosi 1,7 tys. zł.
W sezonie lub całorocznie
Franczyzodawca nie pobiera wstępnej opłaty licencyjnej. Miesięczna opłata franczyzowa to 500 zł. W przypadku, gdy to franczyzodawca znajdzie dla licencjobiorcy lokalizację, dodatkowo pobiera miesięcznie 1,5 proc. od obrotów punktu franczyzowego.
– Mamy bazę lokalizacji, możemy też znaleźć odpowiednie miejsce, kierując się preferencjami franczyzobiorcy – zapewnia Kamil Woźniak.
Przyczepy Cukrem i Solą mogą działać przez cały rok lub sezonowo. Najlepszą sprzedaż – jak mówi franczyzodawca – osiągają w okresie od marca do października.
– Nawet jeśli zdecydujemy się na zamknięcie przyczepy na zimę, to możemy przyjmować i realizować zamówienia na party boxy. Zawierają one przekąski w typie finger food i są świetną propozycją na imprezy czy spotkania towarzyskie. Przygotowujemy je na zamówienie, z dowozem lub odbiorem własnym – wyjaśnia Kamil Woźniak.
WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ
Sieć punktów małej gastronomii.
- najem przyczepy od 1,7 tys. zł miesięcznie
- zakup przyczepy od 89 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Franczyzodawcy kilkudziesięciu konceptów czekają na Ciebie! 14 marca do godz. 16:00 na Targach Franczyza na PGE Narodowym dowiesz się, jak otworzyć biznes we franczyzie.
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
Zbudowanie biznesu od podstaw to duże wyzwanie, dlatego warto rozważyć sprawdzony model – franczyzę. Już 13-14 marca 2025 na PGE Narodowym w Warszawie odbędą się Targi Franczyza, podczas których poznasz gotowe pomysły na dochodowy biznes.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 13-14 marca na Targi Franczyza na PGE Narodowym i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Praktyczne warsztaty, konkretna wiedza ekspertów oraz sprawdzone modele biznesowe – to wszystko czeka na uczestników Targów Franczyza 2025.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali