Przepis na ramen
Sushi Kushi to sieć franczyzowa z 10-letnim doświadczeniem na rynku. Ma dzisiaj około 30 lokali. Najnowszy został otwarty w Grodzisku Mazowieckim, kolejny jest planowany w Wieliczce. Teraz franczyzodawca rusza z nowym konceptem franczyzowym – Ramen Shop.
Dopieszczone receptury
Ramen to japońska zupa, składająca się z bulionu, makaronu i różnych dodatków, np. grzybów shitake, glonów, mięsa, jajka.
– Rameny mamy w menu Sushi Kushi. Zauważyliśmy, że klienci bardzo chętnie je zamawiają – mówi Radosław Szwugier, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Sushi Kushi i Ramen Shop. – Na zachodzie Europy to bardzo modne danie, a w Polsce też mocno zyskuje na popularności.
W menu Ramen Shop znajdzie się sześć rodzajów ramenów.
– Osiem miesięcy pracowaliśmy nad ich smakiem i przygotowaniem receptur. Tworzył je bardzo znany szef kuchni – podkreśla Radosław Szwugier. – Samego makaronu przetestowaliśmy kilkadziesiąt rodzajów.
Generalnie marka celuje w miasta liczące powyżej 100 tys. mieszkańców, ale w pierwszej fazie chce się rozwijać w tych największych lub w miastach satelickich dużych aglomeracji. Lokal nie musi być duży, wystarczy 55-60 m2. Marka mocno stawia na kanał delivery, ale w lokalach będzie też sala konsumpcyjna. Wysokość inwestycji franczyzodawca szacuje na min. 150 tys. zł netto.
– Dajemy możliwość uruchomienia dwóch marek w jednym lokalu – dodaje Radosław Szwugier. – Łącząc Sushi Kushi z Ramen Shop możemy sporo zaoszczędzić na inwestycji. Zresztą pierwszy lokal nowego konceptu uruchamia właśnie franczyzobiorca Sushi Kushi, który prowadzi biznes w Zgierzu.
Prosty biznes
Franczyzodawca zapewnia, że prowadzenie Ramen Shop jest prostym biznesem.
– Przede wszystkim nie trzeba zatrudniać doświadczonego szefa kuchni – mówi Radosław Szwugier. – Na miejscu w lokalu przygotowuje się tylko wywar do zupy. Z centrali natomiast dostarczane są do lokali wszystkie pozostałe składniki, z których komponuje się zupę, zgodnie z naszymi wytycznymi. Każdego możemy tego nauczyć, w trakcie dwudniowego szkolenia. To ważna kwestia, bo na rynku trudno teraz o pracowników.
Na jednej zmianie wystarczą cztery osoby: dwóch pracowników w kuchni, osoba do przyjmowania zamówień i kierowca do ich rozwożenia.
– Biznes jest mały, łatwy do kontrolowania, nie ma odpadów, wszystko jest dokładnie policzalne – dodaje Radosław Szwugier. – Od kandydatów na franczyzobiorców nie wymaga doświadczenia w gastronomii.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł netto.
WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI I RAMEN SHOP
Sieć sushi-barów i lokali z ramenem.
- 30 lokali Sushi Kushi
- 2 lokale Ramen Shop w trakcie przygotowań do otwarcia

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Franczyza, zwłaszcza w stabilnych i rozwijających się konceptach gastronomicznych, może znacząco zwiększyć szanse powodzenia – mówi Andrzej Pelc-Gonera, CEO Sushi Kushi.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Otwierając kilka marek gastronomicznych pod jednym dachem można sporo zaoszczędzić na inwestycji. Taką możliwość daje franczyzodawca Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi.
Franczyzodawca Sushi Kushi i Ramen Shop uruchamia nowy koncept franczyzowy. Lokale Kiss Kimchi będą serwować kuchnię koreańską.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali