Burgerownia z prawdziwego zdarzenia
Pierwszy lokal pod szyldem Krowa Mać Burgers powstał ponad cztery lata temu.
– Radosław Janusz, założyciel marki, zdobywał doświadczenie jako kucharz w różnych krajach Europy – opowiada Mirosław Struzik, współwłaściciel marki Krowa Mać Burgers. – Po powrocie do kraju brakowało mu w Polsce dobrej jakości burgerów, zwłaszcza na lokalnym rynku, czyli w Jastrzębiu Zdroju. Zależało nam na tym, aby nasze burgery były przystępne cenowo, a zarazem smakowały tak, by chciało się do nich wracać jak najczęściej.
Burgerownia w wybranym formacie
Rok po pierwszej burgerowni marka otworzyła kolejny lokal, w Wodzisławiu Śląskim. Wkrótce pojawili się też pierwsi kandydaci na franczyzobiorców.
– To byli po prostu nasi klienci, którzy stwierdzili, że nigdzie nie jedli lepszych burgerów i że spodobała im się cała nasza koncepcja restauracji – mówi Mirosław Struzik.
Pierwszy lokal franczyzowy powstał pod koniec 2019 roku. Teraz działają dwa – w Częstochowie i Chrzanowie. Marka oferuje franczyzobiorcom trzy modele współpracy. W zależności od tego, który wybierzemy, kwota inwestycji zawiera się w widełkach od 150 do 300 tys. zł.
Pierwszy, najbardziej ekonomiczny model, to mały lokal nastawiony na obsługę take away.
– Generalnie we wszystkich naszych burgerowniach przynajmniej 50-60 proc. zamówień realizowanych jest w dostawie bądź na wynos – wyjaśnia franczyzodawca.
W tym modelu współpracy wystarczy lokal o powierzchni ok. 50 m2, w którym trzeba wygospodarować tylko kilka miejsc dla klientów, aby mieli gdzie poczekać na odbiór zamówienia.
Drugi model to standardowy lokal z salą konsumpcyjną, wielkości ok. 100 m2. Natomiast trzeci format to wolnostojący pawilon lub kontener. - Jest to także format całoroczny, z zimowym ogrzewanym ogródkiem – opisuje Mirosław Struzik. - Wszystkie lokale mają również ogródki letnie, które są wręcz wizytówką naszych burgerowni. Np. w Jastrzębiu Zdroju ogródek ma formę beach baru, z usypaną z piasku plażą.
Milion obrotów
W menu Krowa Mać Burgers jest kilkanaście rodzajów burgerów, sałatki, dodatki, napoje.
Sieć chce się rozwijać w miastach liczących od 30 tys. mieszkańców. Franczyzodawca gwarantuje szkolenia – najpierw kilkudniowe w lokalu własnym, a później w lokalu franczyzobiorcy.
– Dzięki sprawdzonym działaniom marketingowym centrali nowo otwierane burgerownie nie mogą narzekać na brak gości od samego otwarcia. Każdy nasz lokal był rentowny od pierwszego dnia – podkreśla Mirosław Struzik. – Każdy też w ubiegłym roku osiągnął obrót w wysokości 1 mln zł. Cieszymy się z tego, bo zależy nam na tym, aby nasi franczyzobiorcy otwierali z nami kolejne lokale.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł netto, miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu netto.
Krowa Mać Burgers nie wymaga od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w gastronomii. Mile widziana jest natomiast znajomość podstaw prowadzenia biznesu.
WIZYTÓWKA KROWA MAĆ BURGERS
Sieć burgerowni.
- 2 lokale własne, 2 franczyzowe
- kwota inwestycji 150-300 tys. zł
- opłata wstępna 15 tys. zł netto
Co w menu? / W menu Krowa Mać Burgers jest kilkanaście rodzajów burgerów, sałatki, dodatki, napoje. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z kuchnią gruzińską
/04.12.2025
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Franczyzodawca Krowa Mać Burgers zapewnia, że zapotrzebowanie na dobre burgery nie przemija. Jak otworzyć i z sukcesem prowadzić burgerownię?
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Handel pod presją kosztów
/10.12.2025
Sieć Chorten przekroczyła już 3000 sklepów partnerskich, a tempo dołączania nowych punktów wciąż rośnie. Co o tym decyduje?
Mariusz Mietelski po latach pracy w gastronomii zdecydował się wejść we współpracę z siecią Żabka. Jak ocenia z perspektywy czasu swoją decyzję?
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Karolina Chmiel w trzy miesiące otworzyła pięć placówek VeloBanku. Co ją skusiło w tej franczyzie?
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali