Klienci wrócili do restauracji
Polacy chętnie wrócili do restauracji?
Muszę powiedzieć, że jesteśmy bardzo zadowoleni. Od kiedy pozwolono otworzyć restauracje aż do dziś sezon oceniamy naprawdę dobrze. Może liczbowo gości jest nieco mniej, ale za to wysokości rachunków są większe. I wcale nie chodzi o wzrost cen. Goście po prostu więcej pieniędzy przeznaczają na wyjście do restauracji. Działamy więc pełną parą i w komplecie lokali. Wkrótce otwieramy kolejny lokal własny, przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi..
Starannie dobieracie lokalizacje dla swoich restauracji?
Tak. Stawiamy na lokalizacje w centrach miast, przy rynkach, na starówkach. Pomagamy franczyzobiorcom w poszukiwaniu odpowiedniego lokalu, analizujemy i oceniamy ich propozycje, uczestniczymy w negocjacjach wysokości czynszu. Lokal na restaurację powinien mieć minimum 150 m2 powierzchni, a najlepiej 250-350 m2. Plus ogródek gastronomiczny, optymalnie wielkości 100 m2.
Ile trzeba zainwestować we własną restaurację?
Jak wiadomo, ceny poszły w górę. Szacujemy, że średnie wydatki na inwestycję to ok. 6 tys. zł za 1 m2. Minimalny wydatek to 750 tys. zł. Maksymalnie na otwarcie wydaliśmy nieco ponad 2 mln zł. Pobieramy jednorazową opłatę za przystąpienie do sieci, w wysokości 20 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 7 proc. od obrotu.
A jakiego wsparcia udzielacie franczyzobiorcom?
Poza wspomnianą pomocą przy wyborze lokalizacji, przeprowadzamy franczyzobiorców przez cały proces przygotowania lokalu. Przygotowujemy model finansowy oraz projekt architektoniczny, pomagamy w wyposażeniu lokalu i rekrutacji personelu. Zapewniamy szkolenia, w tym szkolenie dla franczyzobiorcy, w jednostce macierzystej na poszczególnych stanowiskach. Asystujemy podczas otwarcia i pierwszych dni działania pierogarni, na bieżąco służymy konsultacjami i doradztwem. Licencjodawcy korzystają z wynegocjowanych przez nas rabatów u dostawców produktów i usług. Otrzymują też od nas wyłączność terytorialną. Prowadzimy również akcje marketingowe, na taką skale, na jaką pojedynczy lokal nie mógłby sobie pozwolić.
Pierogarnie działają w wielu atrakcyjnych turystycznie miejscach. Czy turyści to wasza główna grupa docelowa?
Owszem, turyści to ważna grupa naszych klientów. Ale nie nazwałbym jej główną. Przede wszystkim kierujemy ofertę do lokalnych mieszkańców, którzy odwiedzają nasze restauracje przez cały rok. Nasza główna grupa docelowa to osoby w wieku 25 plus oraz rodziny z dziećmi.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA PIEROGARNI STARY MŁYN
Sieć restauracji z kuchnią polską.
- 6 lokali własnych
- 3 placówki franczyzowe
- opłata wstępna 20 tys. zł netto

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali