Zarobić na lodach
Nie da się ukryć, że mrożone ciekłym azotem lody trafiły w gusta Polaków, zwłaszcza tych najmłodszych. W tym roku lodowe kuleczki można kupić w 800 punktach – to o 300 więcej niż w zeszłorocznym sezonie.
– Większość, bo ok. pół tysiąca, to punkty sezonowe – informuje Marcin Sroka, koordynator ds. rozwoju sieci Mini Melts. – Kolejne dwieście działa przez cały rok. Oprócz tego mamy też około 100 własnych maszyn vendingowych.
Partner lub franczyzobiorca
Stoiska Mini Melts można stawiać zarówno w lokalizacjach zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Te ostatnie oczywiście mogą działać przez cały rok – np. w salach zabaw, parkach trampolin itp. Wiele osób decyduje się na współpracę partnerską z marką. To opcja skierowana do tych, którzy prowadzą już np. restaurację czy kawiarnię.
– To bardzo bezpieczna forma, ponieważ nie wymaga żadnej inwestycji – podkreśla Marcin Sroka. – My udostępniamy partnerowi bezpłatnie potrzebny sprzęt. Musi tylko pokryć koszty zatowarowania.
Natomiast w przypadku typowej franczyzy, licencjobiorca może kupić lub wydzierżawić stoisko do sprzedaży lodów. Przy czym to ta druga opcja jest zdecydowanie popularniejsza. Koszt dzierżawy zależy od rodzaju wybranego stoiska. Mniejsze, typu compact to wydatek 4 tys. zł netto w skali roku. Przy większym roczny czynsz dzierżawy wynosi 6 tys. zł netto.
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej ani żadnych opłat miesięcznych.
– Nie wyznaczamy też żadnych limitów sprzedażowych ani limitów zatowarowania – dodaje Marcin Sroka.
Rozwojowy biznes
Franczyzobiorcy i partnerzy Mini Melts zarabiają na marży od sprzedaży. Licencjodawca dostarcza im gotowe stoisko czy maszynę do wybranej lokalizacji, zapewnia również m.in. szkolenia z obsługi sprzętu, utrzymywania odpowiedniego standardu produktu, składania zamówień.
Wielu franczyzobiorców Mini Melts prowadzi po kilka, a niektórzy nawet kilkanaście stoisk.
– Współpracę z nami licencjobiorcy zwykle zaczynają od jednego czy dwóch punktów, a później dołączają kolejne. Niektórzy prowadzą ich nawet po 15 – mówi Marcin Sroka. – Wkrótce zaproponujemy naszym franczyzobiorcom poszerzenie oferty. Właśnie testujemy w punktach własnych wersję BIG naszych lodowych kulek. Są produkowane tylko w dwóch miejscach na świecie, w tym w naszej fabryce. Wystarcza im już temperatura minus 18 stopni, co znacznie ułatwia przechowywanie.
WIZYTÓWKA MINI MELTS
Sieć stoisk z lodami mrożonymi ciekłym azotem.
- ok. 800 punktów
- opłaty za dzierżawę stoiska 4-6 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali