Dwa to lepiej niż jeden
Jak sprawdza się Państwa pomysł, na łączenie dwóch konceptów – pizzerii New York Pizza Department oraz ŻarWoka?
Ten pomysł bardzo dobrze funkcjonuje i zapewnia bardzo dobrą sprzedaż. Mamy już pierwsze informacje zwrotne od franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na połączenie obu konceptów. Np. w Gorzowie Wielkopolskim dzięki otwarciu ŻarWoka obroty naszego franczyzobiorcy wzrosły o ponad 200 proc.
Ilu licencjobiorców decyduje się na obie marki?
Jeśli chodzi o nowych franczyzobiorców, to decyduje się na to 70-80 proc. z nich. Teraz właśnie otworzyliśmy lokal w Warszawie i choć franczyzobiorca początkowo zdecydował się tylko na NYPD, to po szkoleniu – gdy zobaczył jak prosty jest koncept ŻarWok – postanowił dołączyć też tę drugą markę. Nic dziwnego. Połączenie dwóch konceptów pozwala nie tylko poszerzyć ofertę, ale też zoptymalizować koszty działalności
Natomiast spośród „starych” licencjobiorców wielu chciałoby dołączyć do swojej oferty ŻarWoka, ale nie wszyscy mają takie możliwości lokalowe. W tej chwili mamy 42 funkcjonujące lokale NYPD oraz osiem ŻarWoka. Jeśli chodzi natomiast o podpisane umowy franczyzowe, to jest ich już w sumie 55. Ostatnio nasze tempo rozwoju było bardzo duże, otwieraliśmy po 2-4 lokale miesięcznie.
Jaka jest grupa docelowa ŻarWoka?
ŻarWok serwuje kuchnię american chineese. Target konceptu jest podobny do targetu naszych pizzerii. To głównie osoby młode, młode rodziny. Choć trzeba zauważyć, że z bardziej zasobnym portfelem. Od klientów pizzerii – którzy są raczej tradycyjni i stali w swoich wyborach - różni ich też fakt, że lubią eksperymentować z jedzeniem, chętnie próbują nowych dań. Od początku w ofercie ŻarWoka były dania wegetariańskie, ale z czasem dołączyliśmy też wegańskie, bo klienci o nie pytali.
Jak duży jest wydatek na otwarcie ŻarWoka i NYPD?
ŻarWok to koncept funkcjonujący tylko w dostawie. Nie ma więc wydatków na salę restauracyjną, obsługę. Jeśli chielibyśmy go otworzyć jako samodzielny lokal, to kwota inwestycji wynosi ok. 40 tys. zł. Bardziej opłacalne jest natomiast dołączenie Żarwoka czy to do pizzerii New York Pizza Department, czy to do innego lokalu gastronomicznego – bo taką możliwość też dajemy. Wówczas kwota inwestycji w samego ŻarWoka spada do 13 tys. zł. Natomiast w przypadku NYPD kwota inwestycji zależy od wybranego modelu lokalu, ale minimalnie to 30 tys. zł
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA NYPD I ŻARWOKA
Sieć pizzerii i lokali w formule dark kitchen, z kuchnią american chineese.
- 42 lokale NYPD
- 8 lokali ŻarWok
- inwestycja w NYPD od 30 tys. zł, w ŻarWoka od 13 tys. zł
Tomasz Jench, franczyzodawcva NYPD i ŹarWoka: / "W Gorzowie Wielkopolskim dzięki otwarciu ŻarWoka obroty naszego franczyzobiorcy wzrosły o ponad 200 proc." PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Gastronomia to jedna z najliczniej reprezentowanych we franczyzie branż. Dlatego na Targach Franczyza nie może zabraknąć konceptów gastronomicznych.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali