Biznes dla agenta
RCU Ubezpieczenia obecnie posiada 135 biur w całej Polsce i wciąż aktywnie poszukuje nowych franczyzobiorców.
– Liczba osób zainteresowanych współpracą z nami stale rośnie. Są wśród nich agenci już działający w branży ubezpieczeń, którzy widzą potrzebę rozwoju i chcą współpracować z pewnym i silnym partnerem – mówi Grzegorz Kowalski, dyrektor marketingu i reklamy RCU Ubezpieczenia.
Z doświadczeniem lub bez
Franczyzodawca oferuje kilka możliwości współpracy, skierowanych do osób o różnym poziomie doświadczenia i znajomości rynku. Pierwsza jest dla tych, którzy dopiero myślą o wejściu w branżę ubezpieczeń.
– Dostają od nas bardzo mocne wsparcie merytoryczne. To szkolenia produktowe, szkolenia miękkie dotyczące standardów obsługi klienta oraz szkolenia w zakresie obsługi narzędzi informatycznych dostępnych w RCU Ubezpieczenia. Dodatkowo nasz agent ma możliwość sprzedaży produktów specjalnych RCU, które pozwalają na szybszy rozwój i reklamę biura – podkreśla Aneta Brychcy, dyrektor ds. produktu i szkoleń RCU Ubezpieczenia. – Narzędzia, które zapewniamy pozwalają w prosty sposób przygotować najkorzystniejszą ofertę, wystawić polisę i jednym kliknięciem rozliczyć ją w Centrali RCU. Maksymalnie usprawniliśmy obieg dokumentów.
To nie tylko bardzo ułatwia pracę agenta, ale przede wszystkim oszczędza jego czas.
Licencjobiorca otrzymuje wyposażenie biura, obrandowanie, pomoc dyrektora regionalnego i mocne wsparcie reklamowe na starcie.
Druga propozycja współpracy jest skierowana do agentów z długoletnim doświadczeniem w branży. Z RCU podpisują umowę na wyłączność.
– Zachowują jednak całkowitą niezależność biznesową – podkreśla Aneta Brychcy. – Mają też możliwość pozostawienia na szyldzie swojego nazwiska przy naszym logotypie.
Doświadczeni agenci mogą również otrzymać „premię na start” - określoną kwotę, obliczaną indywidualnie, w zależności od ich wyników i potencjału. Rebranding biura także może zostać sfinansowany przez RCU Ubezpieczenia.
– Wchodząc we współpracę z nami agenci zyskują m.in. marketing, który przygotowujemy centralnie. Nie muszą np. martwić się przygotowaniem kampanii reklamowej ubezpieczeń podróżnych na wakacje – wylicza Grzegorz Kowalski.
Warunki wejścia
Agenci mogą też zdecydować się na bardziej luźną współpracę z RCU. Wtedy nie podpisują umowy na wyłączność i mogą sprzedawać także oferty konkurencji. Ostatnia opcja to tzw. partner polecający.
– To propozycja dla osób prowadzących już innego rodzaju działalność, np. biuro podróży. Mogą swoim klientom po prostu polecać naszą ofertę ubezpieczeń – wyjaśnia Grzegorz Kowalski. – Nie jest to już jednak franczyzowy model współpracy.
Koszt wejścia we franczyzę RCU Ubezpieczenia szacuje na 15 tys. zł. Potrzebne jest biuro o powierzchni min. 25 m2, z wejściem z ulicy. Franczyzodawca szuka agentów w miastach liczących już od 10 tys. mieszkańców.
– Ale niektórzy nasi agenci udowadniają, że nawet w mniejszych miejscowościach można świetnie działać – podkreśla Aneta Brychcy. – Unikamy tworzenia wewnętrznej konkurencji i dbamy o to, aby biura agencyjne otwierały się w odpowiedniej odległości od siebie.
Jak podkreśla franczyzodawca, wielu agentów nie kończy na jednej palcówce, ale otwiera kolejne biura pod szyldem RCU Ubezpieczenia.
WIZYTÓWKA RCU UBEZPIECZENIA
Sieć biur ubezpieczeniowych.
- 135 biur
- koszt wejścia we franczyzę 15 tys. zł
- miasta od 10 tys. mieszkańców

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Patryk Lemański zwyciężył w konkursie Top Franczyzobiorca w kategorii „Młody zdolny”. Jego kariera w Alior Banku rzeczywiście rozwija się błyskawicznie.
Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
– Budujemy biznes oparty o kilka grup produktowych, z których każda generuje przychód dla franczyzobiorcy – mówi Daniel Gehrke z Alior Banku.
Na początku czerwca zaczął działać kolejny franczyzowy kantor kryptowalut pod szyldem Quark.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Australijska sieć F45 rozwija franczyzę w Polsce. Oferuje gotowy model treningów grupowych, pełne wsparcie operacyjne i inwestycję od 300 tys. zł. Pierwsze siłownie ruszają w największych miastach.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.