Lokal z wegańskim menu
Przez cały okres lockdownu gastronomii Krowarzywa działała w kanale delivery.
– Oczywiście, odnotowaliśmy straty, ale nie tak duże, aby nie pozwoliły nam na rozwój sieci – podkreśla Marcin Suski, menedżer ds sieci Krowarzywa.. – Działamy w sektorze QSR (quick service restaurant – przyp.red.), który najmniej z całej gastronomii odczuł straty spowodowane pandemią. Po drugie od dawna byliśmy nastawieni na rozwój kanału delivery, co zaprocentowało w czasie lockdownu.
Priorytetowe rynki
Wegańska marka Krowarzywa działa na polskim rynku od 2013 roku. Dzisiaj ma 18 lokali, w większości prowadzonych przez franczyzobiorców.
– W tym roku otworzyliśmy już dwa nowe lokale, w Łodzi i Gdańsku. A do lipca zapewne uruchomimy cztery kolejne – zapowiada Marcin Suski. – Na ten rok zaplanowaliśmy w sumie 10 otwarć i sądzę, że nam się to uda.
Priorytetowe rynki dla marki to nadal największe polskie miasta – liczące od 150 tys. mieszkańców.
– Przede wszystkim chcemy zaistnieć na rynkach, na których jeszcze nas nie ma, czyli np. w Lublinie, Częstochowie czy na Śląsku. Ale zamierzamy też otworzyć kolejne lokale w miastach, gdzie już działamy, jak Poznań czy Kraków – wyjaśnia Marcin Suski. – Szukamy też franczyzobiorcy w Zakopanem. To miasto mniejsze, ale atrakcyjne turystycznie i otwarte na weganizm.
Od początku Krowarzywa nie otwierała lokali w galeriach handlowych i nadal tak zostanie. Lokalizacji trzeba szukać przy ulicach w centrach miast, ale też na większych osiedlach.
– Jeśli chcemy bardziej nastawić się na dowozy, to lokalizacja na osiedlu będzie odpowiednia. Jeżeli natomiast liczymy na klientów z tzw. ruchu ulicznego, to trzeba szukać miejsca w centrum – radzi Marcin Suski. – Jednak w każdym lokalu mamy miejsca siedzące dla klientów.
Inwestycja w biznes
Minimalna powierzchnia lokalu to 30 m2, optymalna 40-60 m2.
– Z powodu trudnej sytuacji rynkowej raczej doradzamy teraz franczyzobiorcom lokale poniżej 100 m2 – mówi Marcin Suski.
Minimalna wysokość inwestycji, w remont i wyposażenie, to 80 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 9,9 tys. zł (wyjątkiem jest Warszawa, gdzie opłata to 19,9 tys. zł). Franczyzodawca gwarantuje m.in. pełne wsparcie przy otwarciu lokalu, szkolenia dla franczyzobiorcy i pracowników, wyłączność terytorialną. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. netto od obrotu (Warszawa – 7 proc.), marketingowa 0,5 proc. od obrotu netto.
Licencjodawca szacuje, że próg rentowności lokal powinien osiągnąć w trzy miesiące.
– Ponad połowa naszych franczyzobiorców prowadzi dwa lub więcej lokali – podkreśla Marcin Suski. – To chyba najlepiej świadczy o opłacalności naszego konceptu biznesowego.
WIZYTÓWKA MARKI KROWARZYWA
Sieć lokali wegańskich.
- 18 lokalizacji
- min. kwota inwestycji 80 tys. zł
- opłata wstępna 9,9 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali