Lokal z wegańskim menu
Przez cały okres lockdownu gastronomii Krowarzywa działała w kanale delivery.
– Oczywiście, odnotowaliśmy straty, ale nie tak duże, aby nie pozwoliły nam na rozwój sieci – podkreśla Marcin Suski, menedżer ds sieci Krowarzywa.. – Działamy w sektorze QSR (quick service restaurant – przyp.red.), który najmniej z całej gastronomii odczuł straty spowodowane pandemią. Po drugie od dawna byliśmy nastawieni na rozwój kanału delivery, co zaprocentowało w czasie lockdownu.
Priorytetowe rynki
Wegańska marka Krowarzywa działa na polskim rynku od 2013 roku. Dzisiaj ma 18 lokali, w większości prowadzonych przez franczyzobiorców.
– W tym roku otworzyliśmy już dwa nowe lokale, w Łodzi i Gdańsku. A do lipca zapewne uruchomimy cztery kolejne – zapowiada Marcin Suski. – Na ten rok zaplanowaliśmy w sumie 10 otwarć i sądzę, że nam się to uda.
Priorytetowe rynki dla marki to nadal największe polskie miasta – liczące od 150 tys. mieszkańców.
– Przede wszystkim chcemy zaistnieć na rynkach, na których jeszcze nas nie ma, czyli np. w Lublinie, Częstochowie czy na Śląsku. Ale zamierzamy też otworzyć kolejne lokale w miastach, gdzie już działamy, jak Poznań czy Kraków – wyjaśnia Marcin Suski. – Szukamy też franczyzobiorcy w Zakopanem. To miasto mniejsze, ale atrakcyjne turystycznie i otwarte na weganizm.
Od początku Krowarzywa nie otwierała lokali w galeriach handlowych i nadal tak zostanie. Lokalizacji trzeba szukać przy ulicach w centrach miast, ale też na większych osiedlach.
– Jeśli chcemy bardziej nastawić się na dowozy, to lokalizacja na osiedlu będzie odpowiednia. Jeżeli natomiast liczymy na klientów z tzw. ruchu ulicznego, to trzeba szukać miejsca w centrum – radzi Marcin Suski. – Jednak w każdym lokalu mamy miejsca siedzące dla klientów.
Inwestycja w biznes
Minimalna powierzchnia lokalu to 30 m2, optymalna 40-60 m2.
– Z powodu trudnej sytuacji rynkowej raczej doradzamy teraz franczyzobiorcom lokale poniżej 100 m2 – mówi Marcin Suski.
Minimalna wysokość inwestycji, w remont i wyposażenie, to 80 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 9,9 tys. zł (wyjątkiem jest Warszawa, gdzie opłata to 19,9 tys. zł). Franczyzodawca gwarantuje m.in. pełne wsparcie przy otwarciu lokalu, szkolenia dla franczyzobiorcy i pracowników, wyłączność terytorialną. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. netto od obrotu (Warszawa – 7 proc.), marketingowa 0,5 proc. od obrotu netto.
Licencjodawca szacuje, że próg rentowności lokal powinien osiągnąć w trzy miesiące.
– Ponad połowa naszych franczyzobiorców prowadzi dwa lub więcej lokali – podkreśla Marcin Suski. – To chyba najlepiej świadczy o opłacalności naszego konceptu biznesowego.
WIZYTÓWKA MARKI KROWARZYWA
Sieć lokali wegańskich.
- 18 lokalizacji
- min. kwota inwestycji 80 tys. zł
- opłata wstępna 9,9 tys. zł
Marcin Suski, menadżer ds. sieci Krowarzywa / "Na ten rok zaplanowaliśmy w sumie 10 otwarć i sądzę, że nam się to uda". ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali