Sushi w wersji take away
Rafał Janowicz przez pięć lat pracował za granicą jako szef kuchni.
– Tam przekonałem się, że model take away to przyszłość gastronomii – opowiada Rafał Janowicz. – Na nim opierają się takie międzynarodowe koncepty jak McDonald's czy KFC.
Pięć lat temu, po powrocie do Polski, stworzył koncept Sushi World. To sieć lokali z kuchnią sushi fusion, oparta właśnie na sprzedaży take away. Od kilku miesięcy rozwija się także poprzez franczyzę.
– Bardzo długo dopracowywaliśmy model franczyzowy – podkreśla Rafał Janowicz. – Wzorowaliśmy się przy tym na najlepszych na rynku. Mamy sprawdzony model biznesowy, dopracowane receptury i oferujemy franczyzobiorcom wsparcie na każdym etapie. A pandemia tylko potwierdziła opłacalność prowadzenia gastronomii w modelu take away.
Szybkie tempo
W tej chwili Sushi World ma podpisane blisko 20 umów franczyzowych. Wśród licencjobiorców są m.in. osoby z doświadczeniem w handlu, menedżer, właściciel firmy spedycyjnej.
– Jako franczyzobiorcy świetnie sprawdzą się osoby, które mają orientację w tym, jak prowadzić biznes, ale też ludzie ambitni, zaangażowani, nawet jeśli nie mają doświadczenia biznesowego. Na rozmowach kwalifikacyjnych jesteśmy w stanie ocenić, czy ktoś spełnia takie wymagania – mówi franczyzodawca Sushi World. – Chcemy otwierać trzy lokale franczyzowe miesięcznie.
Sieć chce się rozwijać w miastach od 20 tys. mieszkańców. Z racji tego, że Sushi World stawia na zamówienia w dostawie i na wynos, lokalizacja punktu nie jest bardzo istotna. Wprawdzie w lokalach są małe sale konsumpcyjne, ale 90 proc. sprzedaży to zamówienia w dostawie. Optymalna powierzchnia lokalu wynosi 50-80 m2. Franczyzodawca udostępnia projekt aranżacji wnętrza oraz wzór projektu technologicznego. Wysokość inwestycji zależy od stanu pomieszczeń.
– W Poznaniu całość inwestycji udało się zamknąć w kwocie 45 tys. zł, przy powierzchni 114 m2. Z kolei w Szczecinie kosztowała 130 tys. zł przy lokalu 60-metrowym, w stanie deweloperskim – podaje przykłady Rafał Janowicz.
Marketing na dobry start
Szkolenia, które odbywają się w centrali, trwają dwa tygodnie. Bierze w nich udział franczyzobiorca i jego pracownicy, w tym oczywiście sushi masterzy. Trzeba ich zatrudnić trzech. Do tego logistyka, który odbiera i przekazuje zamówienia, odpowiada za koordynację dostaw, sprzedaż.
– Oddzielną osobę szkolimy z przygotowywania naszych autorskich sosów – dodaje Rafał Janowicz.
Jeśli chodzi o dostawy, to albo franczyzobiorcy kupują auta, albo zatrudniają kierowców z własnymi autami, albo podpisują umowę z dostawczą firmą zewnętrzną.
– Lokal jest podpinany pod nasz systemy i aplikacje. Mamy kontrole nad całą mapa dowozów, na bieżąco śledzimy pozycje dostawców – wyjaśnia franczyzodawca.
Ekipa z centrali przyjeżdża na miejsce na trzy dni, aby wspierać licencjobiorcę w trakcie otwarcia.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 1,5 tys. zł. Sieć bardzo duży nacisk kładzie na marketing.
– Nawet powtarzam biorcom, że lepiej zaoszczędzić na wydatkach na lokal, a więcej pieniędzy przeznaczyć na marketing – mówi Rafał Janowicz. – Zalecamy, aby założyli kwotę 15 tys. zł na marketing internetowy. Im szybciej klienci się o nas dowiedzą, tym szybciej biznes zacznie zarabiać.
WIZYTÓWKA SUSHI WORLD
Sieć barów sushi w wersji take away.
- 2 lokale własne, 12 franczyzowych
- opłata wstępna 15 tys. zł netto
- opłata franczyzowa 1,5 tys. zł
Na dowóz / Sushi World stawia na zamówienia w dostawie i na wynos, więc lokalizacja punktu nie jest bardzo istotna. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Pizzeria w mniejszym mieście
/08.10.2025
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
Restauracja Migavka wchodzi we franczyzę. Jaka jest specjalność marki i jej oferta dla licencjobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali