Spontaniczna decyzja
Marta Życzewska pracowała w salonie samochodowym w Ełku. Sprzedawała samochody oraz polisy ubezpieczeniowe. Po 10 latach takiej pracy czuła się wypalona zawodowo i szukała nowych wyzwań.
– Czułam, że moja kariera w branży motoryzacyjnej dobiega końca – wspomina. – Kusiła mnie perspektywa czegoś nowego, ale też nie chciałam zaczynać zupełnie od zera. Postawiłam na ubezpieczenia, bo to dziedzina, w której czułam się pewnie. Decyzję o własnej działalności podjęłam dość spontanicznie.
Marta Życzewska czuła, że powinna nawiązać współpracę z jakimś franczyzodawcą. Jak mówi, potrzebowała poczucia bezpieczeństwa i wsparcia. Wybór padł na Viviamo, jedną z największych sieci biur ubezpieczeniowych w Polsce.
Franczyzobiorczyni wspomina, że uruchomienie biura zajęło jej nieco ponad miesiąc. Po zatwierdzeniu lokalu przez franczyzodawcę i podpisaniu umowy, mogła przystąpić do prac adaptacyjnych. Do przygotowanego lokalu Viviamo dostarczyło niezbędne wyposażenie. Franczyzodawca sfinansował również oklejenie samochodu i telewizor oraz dostarczył materiały reklamowe. Marta Życzewska mówi, że całość inwestycji z jej strony zamknęła się w kwocie 12 tys. zł.
Zdobyć zaufanie klienta
Multiagencja Marty Życzewskiej pod szyldem Viviamo ruszyła w lutym 2019 roku. Franczyzobiorczyni wspomina, że pierwszy rok nowej działalności był dla niej bardzo trudny.
– Agent ubezpieczeniowy musi mieć bazę klientów, których obsługuje i którym może zaproponować przedłużenie umowy lub nowy produkt – mówi. – Ja byłam nowa. Nie miałam własnej marki i rozpoznawalnego nazwiska. Największym wyzwaniem było zdobycie zaufania nowych klientów. Mój pierwszy rok pracy na swoim był walką o rynek i walką o siebie. Mogę powiedzieć, że wygrałam tę bitwę. W drugim roku działalności poczułam się zdecydowanie bezpieczniej.
Dywersyfikacja = bezpieczeństwo
To bezpieczeństwo widać również w specyfice portfela klientów Viviamo w Ełku. Franczyzobiorczyni mówi, że o ile na początku działalności większość jej sprzedaży stanowiły ubezpieczenia komunikacyjne, to dziś posiada zdecydowanie bardziej zdywersyfikowany portfel. Według niej około połowy stanowią ubezpieczenia komunikacyjne, po 20 proc. polisy firmowe i majątkowe, zaś 10 proc. polisy na życie. Marta Życzewska dodaje, że multiagencja to dobry format biznesowy w branży ubezpieczeń. – Dzięki dostępowi do ofert trzydziestu towarzystw zawsze mogę dobrać produkt odpowiadający potrzebom moich klientów – dodaje.
Franczyzobiorczyni mówi, że decydując się na franczyzę Viviamo bardzo liczyła na wsparcie w nowej dla niej branży. – Nie zawiodłam się – stwierdza Życzewska. – Największym atutem jest dla mnie fachowa wiedza i pomoc zawsze dostępna w centrum wsparcia agentów Viviamo, które pomaga mi rozwiązywać bieżące problemy. Zawsze też mogę liczyć na wsparcie marketingowe: plakaty, ulotki, personalizowane gadżety, oraz co bardzo ważne, sponsoring lokalnych eventów.
Marta Życzewska zapewnia, że nie żałuje spontanicznie podjętej decyzji dwa lata temu. Nie bała się wyzwań. Większą obawę budziła w niej porażka mentalna niż finansowa klęska. Zastanawiała się również czy polubi swoje nowe zajęcie. Dziś już zna odpowiedź. Twierdzi, że czuje się spełniona i z przyjemnością zaczyna dzień w pracy. Dziś jeszcze pracuje solo, ale powoli dojrzewa do decyzji o zatrudnienia pracownika do pomocy.
Własna multiagencja Viviamo
Viviamo to jedna z największych sieci biur ubezpieczeniowych w Polsce. Obecnie liczy 90 placówek, w tym trzy własne. Franczyzobiorcą Viviamo może zostać każda przedsiębiorcza osoba, posiadająca co najmniej średnie wykształcenie. Doświadczenie w branży ubezpieczeniowej nie jest niezbędne, ale stanowi istotny atut i znacznie ułatwia start. Inwestycja w biuro ubezpieczeniowe pod marką Viviamo powinna zamknąć się w kwocie 10 tys. zł. Może też być niższa, jeśli przyszły franczyzobiorca posiada własny lokal, który nie wymaga dużego remontu. Franczyzodawca oczekuje od przyszłego partnera znalezienia odpowiedniego lokalu i po akceptacji centrali, podstawowej adaptacji według instrukcji firmy. Viviamo należy do franczyzodawców, którzy inwestują w lokale swoich partnerów. Firma na własny koszt przygotowuje projekt lokalu, dostarcza też wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną oraz meble i znaczną część wyposażenia biura. Wartość tego wsparcia firma wycenia na 15-18 tys. zł.
WIZYTÓWKA VIVIAMO
Sieć placówek ubezpieczeniowych.
- placówki własne: 3
- placówki franczyzowe: 90
- kwota inwestycji: około 10 tys. zł
 Marta Życzewska, franczyzobiorczyni Viviamo / "Dzięki dostępowi do ofert trzydziestu towarzystw zawsze mogę dobrać produkt odpowiadający potrzebom moich klientów".
                                Marta Życzewska, franczyzobiorczyni Viviamo / "Dzięki dostępowi do ofert trzydziestu towarzystw zawsze mogę dobrać produkt odpowiadający potrzebom moich klientów".                            PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
 Franczyza w świecie finansów
                                                /14.10.2025
                                             
                                                Franczyza w świecie finansów
                                                /14.10.2025
                                            
                                            Franczyza w branży finansowej to szansa na biznes pod silną marką i z dostępem do know-how największych instytucji. Jak to działa? Sprawdź podczas Targów Franczyza w Warszawie.
Rentowny i nowoczesny biznes? Tylko w Nest Bank
Franczyzobiorcy Eurofinance mogą liczyć na kompleksowe wsparcie na każdym etapie prowadzenia agencji ubezpieczeniowej. A ile zarobią?
– Przepis na sukces w tej branży to przede wszystkim dobre partnerstwo – mówi Julianna Surma, dyrektor regionu północnego placówek partnerskich Alior Banku.
W świecie finansów zaufanie to waluta o największej wartości. Klienci powierzają bankowi nie tylko swoje pieniądze, ale też bezpieczeństwo przyszłości .
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
 Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
                                                /24.10.2025
                                             
                                                Biznes pod znaną marką: Relacja z jesiennych Targów Franczyza 2025
                                                /24.10.2025
                                            
                                            W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.
 
                 
                     
                                                                             
                                                                             
                                  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 