Debiut w trudnych okolicznościach
Sieć specjalizujących się w burgerach restauracji Zdrowa Krowa liczy 12 lokali. Jeden z nich w tym roku otworzył w Krakowie Antoni Policht.
– Z właścicielem sieci spotkałem się w styczniu 2020 roku i podjąłem decyzję. Szukałem lokalu, dopracowywałem umowę najmu i naraz gruchnęła pandemia i zamrożenie gospodarki – opowiada Antoni Policht. – Ale to mnie nie zatrzymało, bo taki już mam charakter.
Dobry start mimo pandemii
Antoni Policht zaczął remont lokalu, który przeciągnął się aż do listopada. Czyli ponownego zamknięcia gastronomii.
– Nie mogłem sobie jednak pozwolić na to, aby nie otworzyć restauracji: lokal skończony, pracownicy zrekrutowani i przeszkoleni – kontynuuje Antoni Policht. – Na szczęście Zdrowa Krowa ma rozwinięty system dowozów i odbiorców własnych. I właśnie tak zaczęliśmy pracować w połowie listopada.
Franczyzobiorca podkreśla też, że dostał duże wsparcie z centrali.
– Jeden z pracowników zajmował się nami na wyłączność i pomagał przez cały czas. Dostaliśmy silne wsparcie marketingowe. Ja sam prawie się nie reklamowałem, to centrala działała głównie w internecie. Dzięki temu w pierwszy weekend mieliśmy mnóstwo zamówień – mówi Antoni Policht.
Zdrowa Krowa ma dwa formaty lokali: mniejsze burgerownie, ok. 100-metrowe dla miast liczących poniżej 100 tys. mieszkańców oraz restauracje dla dużych miast. W pierwszym przypadku inwestycja wynosi ok. 100 tys. zł, w drugim ok. 350 tys. zł.
– Interesują nas lokalizacje przyuliczne, nie tylko przy rynkach i w centrach miast, ale też okolicach biurowców, korporacji – wyjaśnia Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy.
Nie dać się lockdownowi
Jednorazowa wstępna opłata licencyjna w sieci Zdrowa Krowa wynosi 23 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu, plus 1,5 tys. zł na marketing.
Franczyzodawca pomaga m.in. w znalezieniu lokalu, negocjacjach czynszowych, przygotowuje symulacje finansowe inwestycji, pomaga uzyskać finansowanie zewnętrzne.
Podczas pandemii wszystkie lokale Zdrowej Krowy działają w dowozie – i to już od początku pierwszego lock downu.
– Dzięki temu mieliśmy wprawdzie spadki sprzedaży, ale bardzo niewielkie – podkreśla Robert Kuc. Franczyzodawca wymyślił też oryginalny sposób na zagospodarowanie pustych sal restauracyjnych, oferując możliwość płatnego coworkingu. – Sale restauracyjne świecą pustkami, marnują się, nie zarabiają na siebie. Dlatego postanowiliśmy na nowo je zagospodarować – wyjaśnia Robert Kuc. – Z drugiej strony wiele osób nie mających warunków do pracy zdalnej lub nieoswojonych z takim systemem, obecnie pracuje ze swoich domów. Wychodzimy im naprzeciw. Naszą przestrzeń udostępniamy osobom, które jej potrzebują – pracownikom zdalnym, grafikom, copywriterom, programistom i wolnym strzelcom. Wszystkim, którzy chcą wyjść z domu, ale wciąż czuć się bezpiecznie.
Sieć gwarantuje gościom darmową wodę, kawę, herbatę, dostęp do wifi i toalet. Opłata za godzinę to 10 zł, a za cały dzień 50 zł.
WIZYTÓWKA MARKI ZDROWA KROWA
Sieć restauracji z burgerami.
- 12 lokali
 - inwestycja od 100 do 350 tys. zł
 - opłata wstępna 23 tys. zł
 
                                Burgery w sieci / Sieć specjalizujących się w burgerach restauracji Zdrowa Krowa liczy 12 lokali.                             ZOBACZ W KATALOGU
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
                                             
                                                Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
                                                /29.10.2025
                                            
                                            Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
                                             
                                                Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
                                                /31.10.2025
                                            
                                            Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali