Otwieramy drogerię
Drogerie Natura to jedna z najdłużej działających sieci na rynku kosmetycznym. Obecnie sieć liczy blisko 300 placówek.
– Bieżący rok ze względu na pandemię jest bardzo nietypowy jeśli chodzi o inwestycje – mówi Justyna Michalska, dyrektor ds. marketingu drogerii Natura. – Zarząd spółki ograniczył inwestycje w otwarcia nowych sklepów własnych. Jednak bieżąca sytuacja nie zraziła do inwestowania naszych nowych partnerów biznesowych i mimo pandemii otworzymy cztery sklepy agencyjne. Na kolejny rok stawiamy sobie bardzo ambitne cele jeśli chodzi o pozyskanie nowych agentów, planujemy około 20 otwarć. Rozważamy również uruchomienie modelu franczyzowego.
Przemyślana lokalizacja
Marka chce otwierać drogerie w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców, najchętniej na osiedlach, w centrach miast, czy w mniejszych parkach handlowych.
– Dużo zależy od otoczenia handlowego. Wypracowaliśmy algorytm, który pozwala nam na oszacowanie potencjału danej lokalizacji, biorąc pod uwagę wiele czynników – dodaje Justyna Michalska. – Zależy nam przede wszystkim, aby nowy sklep agencyjny przynosił naszemu partnerowi oczekiwane zyski jak najszybciej.
Optymalna powierzchnia sprzedaży powinna wynieść od 120-150 m2. Idealnie gdyby lokal miał kształt prostokąta, tak aby łatwo było w nim się odnaleźć przyszłym klientom. Całkowita kwota inwestycji w drogerię zależy od powierzchni sklepu oraz standardu wykończenia, wybranego przez partnera i mieści się zazwyczaj w widełkach 200-250 tys. zł. W tej kwocie zawiera się remont i adaptacja lokalu oraz zatowarowanie, które kosztuje ok. 1,1 tys. zł na 1 m2.
– Współdzielimy ten koszt z przyszłym inwestorem – podkreśla Justyna Michalska. – Miesięczne opłaty to maksymalnie 1 tys. zł.
Osiągnięcie progu rentowności powinno nastąpić maksymalnie w sześć miesięcy, natomiast zwrotu z inwestycji należy się spodziewać w trzecim roku działalności.
– Dużo zależy od kosztów stałych, związanych z umową najmu i wielkością generowanego obrotu – dodaje Justyna Michalska.
Prowizja od sprzedaży
Partnerzy otrzymują od centrali projekt sklepu, rzut techniczny umeblowania lokalu, system kasowy, w tym komputery, drukarki fiskalne, skanery i terminale płatnicze. Oprócz tego firma zapewnia podręcznik operacyjny, szkolenia dla kierownika sklepu, pomoc w uruchomieniu placówki poprzez wsparcie dedykowanego pracownika centrali. Agent zatrudnia personel, wynajmuje lokal (lub jest jego właścicielem) i realizuje sprzedaż w imieniu spółki, za co otrzymuje co miesiąc prowizję.
A jak na pracę sieci wpłynęła pandemia? Czy obroty sklepów spadły?
– Zadziwiająco sklepy poza galeriami handlowymi nie ucierpiały istotnie na pandemii. Wielu z naszych agentów sprzedaje na poziomie zbliżonym do poprzedniego roku, a kilku z nich udaje się generować wzrosty – zapewnia Justyna Michalska. – Zaproponowaliśmy naszym agentom pomoc w pozyskaniu środków od rządu, jednak okazało się, że doskonale radzą sobie sami lub też nie spełniali warunków umożliwiających skorzystanie z Tarczy Antykryzysowej.
WIZYTÓWKA MARKI NATURA
Sieć sklepów drogeryjnych.
- blisko 300 placówek
- kwota inwestycji 200-250 tys. zł
- miasta powyżej 15 tys. mieszkańców

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
– Wielu klientów musi ograniczać wydatki i rezygnować z drogich, oryginalnych perfum. Dzięki temu zyskują marki takie, jak nasza – mówi Anna Doliwa-Wiśniewska, franchise manager Sorvella.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
O wygodę i dyskrecję najłatwiej na własnym podwórku. Dlatego Laser On The Way szybko zyskuje zwolenników. Na czym polega ten koncept?
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...