Stopiątka nie zwalnia tempa
Już w czerwcu wszystkie pizzerie Stopiątka wróciły do sprzedaży sprzed wiosennej kwarantanny, natomiast lipiec był rekordowy i zanotowano 15-procentowy wzrost sprzedaży względem lutego. W tej chwili prognozy nadal są pozytywne i sieć notuje ciągłe wzrosty.
– Dużo wcześniej przygotowaliśmy się na kryzys związany z pandemią, zanim jeszcze wirus pojawił się w Polsce. Obserwowaliśmy doniesienia z zagranicy oraz śledziliśmy decyzje rządzących w Polsce dotyczące ochrony przed koronawirusem – mówi Marta Kołakowska, generalny menedżer sieci pizzerii Stopiątka. – Sieć przygotowała kilka scenariuszy logistycznych, zagwarantowała płynność w zaopatrzeniu wszystkich placówek i utrzymała ciągłość sprzedaży. Cały czas pracowaliśmy, aby problem przerwanych łańcuchów dostaw nie dotyczył naszych franczyzobiorców i stanęliśmy na wysokości zadania – dodaje.
Czas na marketing
Sieć położyła również nacisk na działania marketingowe w internecie i prowadziła intensywne prace związane z pozycjonowaniem poszczególnych placówek Stopiątki w wyszukiwarce Google.
– Postawiliśmy na kampanie Google Adwords oraz SEO, by jeszcze bardziej zwiększyć naszą widoczność w sieci. Był to nieodzowny element sprzedaży online, która stała się podstawą funkcjonowania wszystkich pizzerii Stopiątka w okresie zamrożenia gospodarki – przyznaje Marta Kołakowska.
Franczyzobiorcy otrzymali od centrali pakiet wsparcia marketingowego w internecie. Sieć na swój koszt prowadziła kampanie na rzecz każdej pizzerii. Dodatkowo Stopiątka stworzyła autorski program wsparcia pracowników służby medycznej.
– Nasza akcja ‘Pizza dla Bohatera’ zyskała duży rozgłos w social mediach, zaangażowali się w nią duzi gracze rynku, np. Grupa Żywiec oraz wszyscy nasi franczyzobiorcy, centrala sieci, ale także rzesze klientów naszych pizzerii. Rozdaliśmy wiele pizz dla bohaterów, będących na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem – mówi Marta Kołakowska.
Bezpieczna dostawa
Stopiątka po ogłoszeniu lockdownu szybko przeszła w tryb sprzedaży bezdotykowej, czyli z bezpieczną dostawą do klienta, informując przy tym o procedurach związanych z przygotowaniem pizzy, gwarantujących bezpieczeństwo i ochronę przed zakażeniem.
– Pizza pieczona jest w blisko 400 stopniach Celcjusza i po włożeniu do pieca, zanim trafi do klienta, nie jest przez nikogo dotykana, a więc jest bezpiecznym produktem – zapewnia Marta Kołakowska.
Franczyzobiorcy mieli również możliwość zakupu płynów do dezynfekcji i maseczek w wewnętrznym sklepie sieci. W ramach pakietu pomocowego Stopiątka uruchomiła także bezpłatny telefon wsparcia prawnego, pod którym franczyzobiorcy mogli czerpać z porad związanych z Tarczą Antykryzysową, czy obniżeniem lub zawieszeniem opłat związanych z wynajmem lokali.
Był wysiłek, są efekty
Działania Stopiątki wiosną przyniosły planowany efekt. Sieć nie dość, że utrzymała wszystkie swoje placówki w okresie zamrożenia gospodarki, to jeszcze otworzyła cztery nowe lokale.
– Zanotowaliśmy na chwilę spadek sprzedaży o ok. 25 proc. głównie w mniejszych miastach. Szybko jednak placówki zaczęły generować wyższy zysk operacyjny. Wynikało to przede wszystkim z niższych kosztów związanych z najmem i zatrudnienie. W lokalach było mniej pracowników oraz spadły czynsze, co korzystnie wpłynęło na wyniki finansowe pizzerii – przyznaje Marta Kołakowska. – W trakcie drugiej fali pandemii działamy według sprawdzonego scenariusza, kanał delivery jest mocną stroną naszych lokali. Aktualnie do połowy września otworzyliśmy dziewięć nowych lokali, do końca roku otworzymy jeszcze dziesięć. To dla nas intensywny rok – dodaje.
Sieć planuje zakończyć 2020 rok z wynikiem 65 placówek. Koszt inwestycji dla lokalu 100 m2 wynosi od 120 tys. zł netto plus koszt remontu. Inwestycja zwraca się po mniej więcej dwóch latach.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Zostaw etat, postaw na siebie! Nowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” to konkretne pomysły na biznes, sprawdzone modele franczyzowe i inspirujące historie przedsiębiorców.
Coraz więcej franczyzobiorców Stopiątki po dwóch latach współpracy otwiera kolejną pizzerię. Ile trzeba mieć pieniędzy na inwestycję w lokal marki?
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

O tym, dlaczego Xtreme Fitness Gyms stawia na wolnostojące kluby, opowiada Filip Puchalski, Commercial Director marki.
Zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów to praca, przy której trzeba się napocić, ale nagrodą są wysokie marże. Jak wejść w ten biznes?
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Przejście z pracy na etacie do prowadzenia własnej działalności to decyzja wymagająca odwagi. Kasper Serafiński, właściciel sklepu Powered by Kramp, długo zastanawiał się, czy jest gotowy.
Homla chce powiększyć swoją sieć. Szuka franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem sklepu marki w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali