Lato dobre dla lodów
Autorskie Lody Piccolo to rodzinna firma z długoletnią tradycją. Od pięciu lat swoje rzemieślniczo robione lody dostarcza też do punktów partnerskich. Tych ostatnich ma dziś 13, a oprócz tego 12 własnych.
Można mobilnie
Lodziarnię pod szyldem Autroskich Lodów Piccolo można prowadzić w różnej formie. Franczyzodawca daje do wyboru aż cztery możliwości. Dwie z nich to formaty mobilne: przyczepa gastronomiczna albo lodowy rower.
– Przy czym ten ostatni jest raczej rozwiązaniem stosowanym na eventy czy sprzedaż weekendową, w szczególnie ruchliwych miejscach – mówi Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo. – Natomiast przyczepy pracują przez cały sezon i są najbardziej popularnym naszym formatem.
Koszt przygotowanej pod klucz przyczepy w wersji standard to 59 tys. zł. Można z niej sprzedawać lody i lemoniady. Wersja rozszerzona jest droższa o 10 tys. zł, ale pozwala też na sprzedaż gofrów i kawy.
– Mamy podpisaną umowę o współpracy z ogólnopolską siecią marketów i dzięki temu dysponujemy gotowymi lokalizacjami dla przyczep – dodaje Michał Stykowski. – Z doświadczenia jednak wiem, że najlepiej gdy franczyzobiorca sam wybierze sobie miejsce na prowadzenie biznesu, bo najlepiej zna lokalny rynek i przyzwyczajenia mieszkańców.
Można stacjonarnie
Stacjonarne formaty to albo sprzedaż lodów z okienka, albo otwarcie odziarni. Tutaj inwestycja zaczyna się od 49 tys. zł. Na lokal z okienkiem potrzeba min. 15 m2, na stacjonarny przynajmniej 30 m2.
– Jest jeszcze możliwość otwarcia pełnej, całorocznej kawiarni, ale tę opcję pozostawiamy wyłącznie dla sprawdzonych partnerów, którzy już z nami współpracują – informuje Michał Stykowski. – W menu są lody, ciastka, kawa, naleśniki, pancake'i, można w lokalu organizować różne imprezy, np. rodzinne. Taka kawiarnia powstaje właśnie w Bielsku Podlaskim. Tamtejszy franczyzobiorca dołączył do nas w tym sezonie, zaczynając od lodów, dodając z czasem do oferty gofry i ciastka, a teraz na jesień i zimę rozbuduje lokal i jeszcze powiększy asortyment.
Marka nawiązuje też współpracę z właścicielami już funkcjonujących lokali gastronomicznych. Mogą oni wstawić do swojego lokalu konserwator z lodami Piccolo, poszerzając w ten sposób ofertę.
Jednak dobry sezon
Wszystkie punkty są zaopatrywane w lody przez centralę. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięcznie płaci się 250 zł z przeznaczeniem na marketing.
Tegoroczny sezon lodowy wystartował z opóźnieniem z powodu koronawirusa. Mimo tego franczyzodawca Autorskich Lodów Piccolo nie narzeka.
– Owszem, maj i czerwiec były o połowę gorsze w porównaniu z poprzednimi latami. Za to lipiec, a pewnie i sierpień będą zdecydowanie lepsze niż zazwyczaj – zauważa Michał Stykowski. – Zwłaszcza w miastach da się to zauważyć. Ludzie zrezygnowali z wyjazdów wakacyjnych, zostali w domach, ale na lody chodzą chętnie.
WIZYTÓWKA MARKI AUTORSKIE LODY PICCOLO
- 12 lokali własnych, 13 franczyzowych
- kilka różnych formatów do wyboru
- lokalizacje w miastach od 10 tys. mieszkańców

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali