Lodziarnia we franczyzie
Marka Bosko Lody Produkcji Własnej narodziła się w Lublinie, w 2015 roku. Rok później zaczęła rozwijać się poprzez franczyzę. Dziś ma 21 lodziarni, z czego siedem otwartych zostało w tym roku.
– Aż 70 proc. to placówki całoroczne – podkreśla Michał Mozgawa, menedżer ds. franczyzy marki Bosko Lody Produkcji Własnej.
Dobre miejsce na lody
Jak otworzyć własną lodziarnię?
– Franczyzobiorców poszukujemy w całej Polsce, zarówno w dużych metropoliach jak i małych miasteczkach. Wszystko zależy od potencjału danego rynku – mówi Michał Mozgawa.
Najatrakcyjniejszymi miejscami do prowadzenia punktów Bosko są lokale usytuowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego: deptakach, głównych ulicach, starówkach. Każdy nowy franczyzobiorca najpierw musi uruchomić stacjonarną lodziarnię, a w lokalu powinno też znaleźć się miejsce na produkcję lodów.
– Nie dowozimy lodów z centrali, produkcja odbywa się na miejscu u franczyzobiorcy – podkreśla Michał Mozgawa. – Istnieje natomiast możliwość umieszczenia strefy produkcyjnej poza lodziarnią i dowożenie z niej lodów do lokalu sprzedażowego.
Optymalna wielkość lodziarni (połączonej z produkcję) to 100-120 m2. Mile widziane jest miejsce na sezonowy ogródek oraz duże witryny. Całkowita kwota inwestycji to ok. 550 tys. zł netto. Mieści się w niej wszystko – aranżacja lodziarni, zakup wyposażenia, urządzeń do produkcji, pierwsze zatowarowanie i opłata za przystąpienie do sieci. Można korzystać z dofinansowania, np. leasingów na sprzęt produkcyjny.
Wsparcie nie tylko na starcie
Franczyzodawca doradza w wyborze lokalizacji, sprawdza czy ma ona odpowiedni potencjał. Przygotowuje też projekt lokalu, który jest spójny dla całej sieci.
– Udostępniamy również receptury produkcyjne, szkolimy franczyzobiorcę i jego pracowników w zakresie produkcji i sprzedaży, przekazujemy podręcznik operacyjny, oferujemy bieżące wsparcie zarządcze oraz marketingowe, przeprowadzamy audyty oraz pomagamy w otwieraniu kolejnych punktów – wylicza Michał Mozgawa.
Jeśli franczyzobiorca ma już stacjonarną lodziarnię, może otworzyć mniejsze punkty, np. mobilne albo wyspy w galeriach handlowych.
Przygotowanie lodziarni do otwarcia trwa 3-4 miesiące. Nowe lokale startują zawsze na wiosnę, więc aby zdążyć, trzeba się zabrać za przygotowania odpowiednio wcześniej.
Stała opłata franczyzowa to 5 proc. miesięcznego przychodu. Po roku współpracy pojawia się dodatkowo opłata sieciowa, przeznaczana na marketing, w wysokości 1 proc. od przychodów.
Licencjodawca szacuje, że na zwrot z inwestycji trzeba czekać średnio 15 miesięcy.
WIZYTÓWKA MARKI BOSKO LODY PRODUKCJI WŁASNEJ
Ogólnopolska sieć lodziarni.
- 22 placówki, własne i franczyzowe
- kwota inwestycji ok. 550 tys. zł netto
- stała miesieczna opłata franczyzowa 5 proc. od przychodu
Świeżo zrobione / Produkcja lodów odbywa się na miejscu w lokalu franczyzobiorcy. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sushi Bistro stawia na rozwój modelu take away
/29.10.2025
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Tibesti2Go otwiera pizzerie nawet w kilkutysięcznych miejscowościach. Jak dołączyć do sieci?
Piotr Pożak, franczyzobiorca McDonald’s Polska, zdobył tytuł Top Franczyzobiorcy w kategorii „najszybszy wzrost w sieci”. Jak udaje mu się zarządzać czterema restauracjami?
Fit Cake eksploruje zagraniczne rynki. Marka weszła do Kanady i przygotowuje się do ekspansji w kolejnych krajach.
Franczyzodawca New York Pizza Department otworzył pierwszy lokal w Egipcie! Plany na dalszą ekspansję sieci na egipskim rynku są bardzo ambitne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
Masz lokal i głowę do biznesu? Drogerie Natura dadzą Ci resztę: silną markę, zatowarowanie i wsparcie. Możesz zarabiać od pierwszego dnia.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali