Lodziarnia we franczyzie
Marka Bosko Lody Produkcji Własnej narodziła się w Lublinie, w 2015 roku. Rok później zaczęła rozwijać się poprzez franczyzę. Dziś ma 21 lodziarni, z czego siedem otwartych zostało w tym roku.
– Aż 70 proc. to placówki całoroczne – podkreśla Michał Mozgawa, menedżer ds. franczyzy marki Bosko Lody Produkcji Własnej.
Dobre miejsce na lody
Jak otworzyć własną lodziarnię?
– Franczyzobiorców poszukujemy w całej Polsce, zarówno w dużych metropoliach jak i małych miasteczkach. Wszystko zależy od potencjału danego rynku – mówi Michał Mozgawa.
Najatrakcyjniejszymi miejscami do prowadzenia punktów Bosko są lokale usytuowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego: deptakach, głównych ulicach, starówkach. Każdy nowy franczyzobiorca najpierw musi uruchomić stacjonarną lodziarnię, a w lokalu powinno też znaleźć się miejsce na produkcję lodów.
– Nie dowozimy lodów z centrali, produkcja odbywa się na miejscu u franczyzobiorcy – podkreśla Michał Mozgawa. – Istnieje natomiast możliwość umieszczenia strefy produkcyjnej poza lodziarnią i dowożenie z niej lodów do lokalu sprzedażowego.
Optymalna wielkość lodziarni (połączonej z produkcję) to 100-120 m2. Mile widziane jest miejsce na sezonowy ogródek oraz duże witryny. Całkowita kwota inwestycji to ok. 550 tys. zł netto. Mieści się w niej wszystko – aranżacja lodziarni, zakup wyposażenia, urządzeń do produkcji, pierwsze zatowarowanie i opłata za przystąpienie do sieci. Można korzystać z dofinansowania, np. leasingów na sprzęt produkcyjny.
Wsparcie nie tylko na starcie
Franczyzodawca doradza w wyborze lokalizacji, sprawdza czy ma ona odpowiedni potencjał. Przygotowuje też projekt lokalu, który jest spójny dla całej sieci.
– Udostępniamy również receptury produkcyjne, szkolimy franczyzobiorcę i jego pracowników w zakresie produkcji i sprzedaży, przekazujemy podręcznik operacyjny, oferujemy bieżące wsparcie zarządcze oraz marketingowe, przeprowadzamy audyty oraz pomagamy w otwieraniu kolejnych punktów – wylicza Michał Mozgawa.
Jeśli franczyzobiorca ma już stacjonarną lodziarnię, może otworzyć mniejsze punkty, np. mobilne albo wyspy w galeriach handlowych.
Przygotowanie lodziarni do otwarcia trwa 3-4 miesiące. Nowe lokale startują zawsze na wiosnę, więc aby zdążyć, trzeba się zabrać za przygotowania odpowiednio wcześniej.
Stała opłata franczyzowa to 5 proc. miesięcznego przychodu. Po roku współpracy pojawia się dodatkowo opłata sieciowa, przeznaczana na marketing, w wysokości 1 proc. od przychodów.
Licencjodawca szacuje, że na zwrot z inwestycji trzeba czekać średnio 15 miesięcy.
WIZYTÓWKA MARKI BOSKO LODY PRODUKCJI WŁASNEJ
Ogólnopolska sieć lodziarni.
- 22 placówki, własne i franczyzowe
- kwota inwestycji ok. 550 tys. zł netto
- stała miesieczna opłata franczyzowa 5 proc. od przychodu

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Rex Concepts, masterfranczyzobiorca marki Burger King, w tym roku planuje otworzyć w Polsce cztery lokale z tym szyldem. Czy indywidualni franczyzobiorcy będą mogli skorzystać z licencji na biznes Burger Kinga?
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których możemy się zwrócić w każdej chwili – mówi Ewelina Ciapała, franczyzobiorczyni Lviv Croissants.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Do 60 tys. zł na otwarcie placówki partnerskiej – Alior Bank kontynuuje wsparcie dla przedsiębiorców.
Franczyzodawca Fit+ postawił na ambitne tempo – co miesiąc chce podpisywać co najmniej jedną nową umowę franczyzową. Jak dotąd skutecznie realizuje założony plan.
29-30 maja w Warszawie odbędzie się XI Konferencja BEST FRANCHISE. Eksperci ocenią wpływ zmian geopolitycznych, gospodarki i technologii na przyszłość biznesu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali